Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
ViRus

ViRus

R. J. • Games Collector • ČR - kraj Jihomoravský

Komentář

Přejít na komentáře

Jack Keane

  • PC 70
Kreslená, humorně laděná adventura, často přirovnávána ke skvostům produkce Lucas Art, ve mně vyvolala rozporuplné pocity. Co se týče LA, neměl jsem zatím to štěstí (čas), ale na zasvěcenou šuškandu celkem dám, nemůžu ovšem moc porovnat, do jaké míry se německým DECK 13 podařilo legendárním titulům vyrovnat. Ale dosti bylo té komedie, let´s play... V kůži Jacka Keana, trochu nedomrlého, přesto charismatem líznutého mladíka, považujícího se za zkušeného dobrodruha, musíte zpočátku splnit jednoduchý úkol. S vidinou lehce vydělaných grošů a s přídělem sarkastických průpovídek přijímáte. Na svou kocábku nalodíte tajemného pasažéra a už si to míříte směr cinkající penízky a určená destinace. Klasické příběhové klišé, že nic není tak lehké jak se zdá, se nevyhnulo ani této hře. Ne vinou vlastních činů se situace rapidně mění a vy za použití typických prvků adventurního žánru (sběr informací a předmětů, jejich kombinace a vhodné používání) se snažíte dopracovat k řešení "where's my fuckin' money?" rébusu.

Od úvodu se to jeví jako pohodová záležitost - obrazovky v jednotlivých kapitolách se dají spočítat na prstech jedné ruky a ani předmětů a informujících osob se v lokalitách mnoho nevyskytuje (hra samotná nedovolí opustit dané místo před vyřešením úkolu). Bohužel, často se mi stávalo, že jsem důležitý předmět přehlídl a nezbývalo než obrazovky důkladně projíždět kurzorem a hledat některé to titěrné místečko, kde bylo možné akci provést. Nebo jsem při rozhovorech nepoužil správnou odpověď, a to hlavně v důsledku většího množství stejně znějících odpovědí - pak nezbývalo, než pobíhat od čerta k ďáblu, od hoteliéra po majitele obchodu, a zjišťovat, kde je chyba. Beru, že z části je to moje máslo, protože mám hodně zafixovaný jiný mechanismus point 'n click (např. ten u Posla Smrti - akce provádím levým tlačítkem myši a výběr akce pravým). Zde je tím hlavním právě to pravé. Popojděme...

Postupně zjišťujeme, že proběhnuvší kontakt ohledně místa přistání není tak úplně náhodný, a tak v další fázi (dejme tomu poslední třetině) pátráme po něčem, co již bylo nějakou dobu víceméně jasné, i když celá skládačka sestavena nebyla. Stále bylo nutné s potěšením pátrat po dalších střípcích k utvoření celého obrazu, to vše (jak jinak než) s přispěním druhé hratelné postavy z řad něžného pohlaví a při přesunu do minulosti (do Jackova dětství)...

Vtipné rozhovory jsou tím nejlepším, co hra nabízí. K pozitivům patří také povedené audio a s přimhouřením oka i vizuální ztvárnění tajemného (džunglí prorostlého, dávným kmenem obývajícího) ostrova. Různé humorné narážky na politické dění minulosti (anglický kolonizátor a jeho zálibu v čaji), filmové postavy (Bond, Gandalf), alkoholová opojení, otázky vyznání a snobství dokázaly nejedenkráte vykouzlit na mé tváři úsměv od ucha k uchu. Úsměvy jiného druhu vyvolávaly zas klasické chyby jako jsou prolínání předmětů či špatné natočení postav při rozhovorech a totálně prkenné loutkové pohyby. Naštěstí se tyto situace (jak bývá neblahým zvykem) obešly bez znovunahrávaní předešlých pozic. Bohužel, jen těmito zábavnými okamžiky hra neoplývá. Patří sem i několik hluchých a nevyužitých míst (možná záměr tvůrců od odvedení pozornosti) či občas podivně reagující postavy - vědí o všem, co se na ostrově děje, ke všemu se vyjadřují, ale jak jde o důležitou odpověď, stále melou to stejné. K nedostatkům nesmím dále opomenout připočíst vytáčející systém běhu (po dvojkliku by se měla postava rozběhnout, ale občas to neudělá a jindy se zas bez povelu rozběhne na místo, kam nechci aby běžela) a v diskuzi propíraný katastrofální překlad.

Pro: hratelné postavy, humor, jednoduchost puzzlů, audio

Proti: pixel hunting, podobnost odpovědí, hluché místa, reakce NPC

+14