Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
ViRus

ViRus

R. J. • Games Collector • ČR - kraj Jihomoravský

Komentář

Přejít na komentáře

Alien Shooter: Vengeance

  • PC 70
Vždy jsem si myslel, že Alien Shooter je o pořádné řežbě, výsledným snažením připomínající kafilérku v nejsilnější sezóně. A skutečně to tak je. Také díl s podtitulem Vengeance je jateční jízdou s obrovskými grupami nabíhajících nepřátel, jež nejsou rozdílní jen svým vzezřením, ale hlavně odolností a vlastnostmi. Tu se na vás žene skupinka čtyřnohých "cosi" připomínající pavouky, jindy vás navštíví krvelačně přerostlí mloci, chrlící radioaktivní spad nebo přikvapí technicky vyspělejší stvůry s pulzními zbraněmi místo rukou. To vše a mnohem víc na hráče nabíhá ve vlnách, které je nutné rozmáznout po stěnách a podlahách objektů (zasažených nepovedeným experimentem) nebo v exteriérech (třeba za pomocí vojenské techniky - jo s tankem to byla megahustěkrutá sranda). Je samozřejmě nutné poslouchat rozkazy a plnit nějaké ty melouchy (vypumpování vody ze suterénu, VIP záchrana, získání důležitých informací z několika PC). K dispozici jest obsáhlý, do skupin rozdělený, arzenál zbraní.

V počátku, cca do 7/8 kapitoly (z celkových 15ti), jsem si vystačil s pistolí a brokovnicí. S objevem tužších nepřátel jsem postupně vyzkoušel každý typ zbraně (samopal, raketomet, plamenomet, uzi aj.) a zjistil jsem, že nejlepší možnou kombinací je nejsilnější brokovnice a pulzní rotační kulomet. Brokovnice je fantastická na početné skupinky méně odolných stvůr (jak na krátkou vzdálenost, tak i na tu delší), rotačák se potom hodí na vše, co se hýbe, stačí mít dostatek munice (článků) a nic v palebném rádiu nezůstane živo. Škoda, že jsem si to uvědomil docela pozdě a zkušenostní body cpal do víceméně zbytečných věcí (přesnost, brnění nebo těžké zbraně).

Ano, hra nabízí obsáhlý, dle mého názoru zbytečně překombinovaný rpg systém. Ten je obsažen už ve výběru postavy, lišící se přitom pouze graficky a v počátečních číslech (zdraví, velikost batožiny, rychlost), kdy je také možné přerozdělit prvních 10 bodů (s každým dalších levelem je možné přerozdělit další bodový přísun). Nevím, co jsem si myslel, ale v počátku jsem chtěl mít postavu pěkně vyváženou, takový Ferda mravenec, ale ke konci jsem zjistil, že to nebyl dvakrát rozumný způsob. Měl jsem jít po nejsilnější zbrani hry a zbytek cpát do zdraví, inteligence a pulzních zbraní. Zdraví je jasné a není třeba vysvětlovat, inteligence je nutná pro implantování čipů, zvyšujících kde co (asi inspirace Falloutem) - díky nim je jedno jakou postavu ze začátku zvolíte, vždy je možné dosáhnout třeba ženského řezníka (já si vybral toho prvního). U pulzní zbraně je pak nejdůležitější to, aby mohla být koupena co nejdříve.

Do seznamu zasloužilých pomocníků jatečního řezníka bych dále uvedl i tu zbroj (kvalitní) a lékárničky rozdělené podle funkce. Ty fungují co by životy či jistý druh check pointu. Zatímco malá lékárna při nulovém zdraví automaticky doplňuje jen část, střední už o něco více a velká zase o kus víc - logicky. Pak je tu ovšem ultimátní a ta doplní komplet. A ruku na srdce, tu je přeci dobré nechat si do závěrečných kapitol tohoto klasického sci-fi příběhu o pokusech, jež vedly k nevyhnutelné katastrofě, přičemž nikdo neumí tento trn z paty (nebo spíše pořádný šrapnel z prdele) bezbolestně vyjmout - a o bezbolestnou tu jde především, jestli víte jak to myslím :-) -mrk- -mrk-

Pro: zbraně všeobecně, řežba, poslední level, hudba, prostředí Fallout like

Proti: obsáhlý rpg systém, zasekávaní o vše možné

+17