Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Insurgency

  • PC 65
Jelikož hra obsahuje (mimo jiné) i můj oblíbenej multiplayerovej mod "PUSH" a podporuje hru až 32 hráčů současně, rozhodl jsem se zkusit Insurgency.

Ona nákupní cena byla opravdu nízká, moc jsem tak od produktu nečekal. Přesto jsem byl zprvu překvapen hezkou grafikou, slušným zpracováním zbraní a všemožnejch serepetiček i ucházejícího ozvučení. Po krátkém tutorialu jsem tedy zkusil řežbu na multiplayerovejch serverech. Kooperaci (proti botům) jsem neměl v úmyslu vůbec spuštět a ani jsem to neudělal.

"Děj" hry je (bohužel) zasazen na blízký východ - tedy už notně okoukané pouštní bojiště. Naštěstí některé levely jsou horské a tak se feeling občas příjemně mění.

Už za několik her se však objevují první nedostatky - především při sledování hry jako pozorovatel jsou patrny celkem významné bugy (prolínání zbraně skrz překážku, plížení).

Balistika
Já jsem to příliš nezkoumal, na krákých vzdálenostech se toto příliš neprojeví. V rozlehlejších levelech se však už jeví, že balistika není zpracována vůbec, ostudné. Ani jednou se mi nestalo, že bych se s někým sejmul navzájem. Prostě ten, kdo první klikne, ten sejme toho druhýho a letící kulka na nepřítele se mou smrtí jakoby smaže. Pokud to tak není, omlouvám se za mylnou informaci, mě to tak prostě připadá. Jinak se hra tváří velmi realisticky, model zranění je také ucházející.

Floating HUD
Je skvělé, že zde není zaměřovač, je super, že si můžu skrýt i HUD, je ovšem hloupé, že pokud jej skryju pro autentičtější zážitek, jsem tak ve značné nevýhodě oproti ostatním - protivníkům i spoluhráčům, kteří si ho nechají zapnutej. HUD označuje přátele a tak není nutno koumat ze dvou pixelů "Kdože to tam kua leží?"

Změna družstev
Vím, možná je to nestandardní, ale když jsem hrál RO2, zvolil jsem sověty. I když mě hra přesunula automaticky k němcům, raději jsem si počkal, až se uvolní místo v rudé armádě. Důvod je jasný a souvisí s výše popsaným. Tj. pokud není na HUDU jasně označeno, kdo je přítel/protivník, je samozřejmě zábavné toto rozpoznávat ingame. Je pak jaksi přirozenější střílet stále "na jednu stranu" - pak se totiž člověk naučí instinktivně pálit po jistých barvách a tvarech siluet v mlze, jiné zase přehlížet - bez rozmyslu.
Zde toto nelze aplikovat. I v rámci jediné hry je standardem, že se jakoby prohodí strany (ne strany bojiště, nebo role drustva) - včetně mužstev jako takových! Po pár hrách (HUD jsem si vždy vypnul) už bylo únavné neustále přemejšlet, za který družstvo vlastně právě hraju.

Takže si to shrňme: hektická akce snažící se hrát na notu reality, bohužel se jí dlouho nedaří před hráčem ukrývat některé nedodělky a nesoulady. Navíc se plně počítá s HUDEM, který označuje spoluhráče. Bez tohoto je to celkem matoucí - neustále hra mění a přehazuje teamy ze strany na stranu. Pořizovací cena tak nakonec není tak nízká, jak se zprvu může zdát, spíše odpovídající kvalitě titulu.

65%

Statistiky:

(hrdej na ně nejsem, hru jsem si pořádně nestačil osvojit)
KILLS: 246
LIVES: 446
SHOTS: 2921
OBJECTIVES: 30

Pro: Grafika, zpracování zbraní, některé zajímavé levely, monoho modů a možných nastavení hry.

Proti: Absence balistiky, neustálé prohazování družstev, floating HUD, příliš hektické, bugy.

+5 +7 −2