Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Jab

Jab

 

Komentář

Přejít na komentáře

Conflict: FreeSpace - The Great War

  • PC 80
Freespace určitě nemá nejlepší příběh na světě. Rovněž grafika je ucházející. Ostatně udělat celkem hezký vesmír a pár modelů lodí asi zase není tak obtížné.

Čím v posledku tahle hra zaujme je... vyváženost. Především pokud máte joystick, tak je hra tak akorát obtížná, ovládání lodě i "wingmanů" tak akorát složité. Ničím hra nějak zvlášť nevyniká, jen do sebe vše zapadá. Nejde o strategii na kola ani bezhlavou střílečku. Vše je tedy obsaženo "tak akorát", aby hra nepostrádala dynamiku ani určitý prvek plánování.

Hráč je stále v centru dění. Společníci nejsou kdovíjak geniální a pocit, že je musíte tahat z bryndy, není zase tak ojedinělý. Nicméně své úkoly si plní a některé mise se tak stávají skutečnými vesmírnými bitvami, které máte z první ruky.

Opravdu si tak užijete ničení obřích vesmírných korábů Shivanských pejsků, řev vašich podřízených letících vstříc smrti, hvizd projektilů prolétajících kolem vaší lodi (pravověrní fyzici si naštěstí opět mohou leda škubnout pedálem) i nějaké ty medaile, jež občas inkasujete.

Pokud máte jakýkoliv funkční joystick, tak to prostě stojí za vyzkoušení. Nemusíte být kdovíjaký "letec". Občas sice budete nějakou misi muset opakovat, ale stačí trocha štěstí a možná i změna taktiky a už si to rázujete do další mise.

Freespace se prostě a jednoduše dobře hraje, hra není zbytečně obtížná (pocit frustrace se občas dostaví, ale misi vždy nakonec splníte max do 2-3 pokusu), bitky ve vesmíru se pohybují od zábavných až po vynikající a náplň hry je dostatečně variabilní.

Závěrem pokud jste fandové přestřelek v Hvězdných válkách, tak zde si to užijete na vlastní kůži. Mohu garantovat, že prolétání kolem trupu největších Shivanských lodí je opravdu zážitek. Zvláště, pokud by Freespace byl vaším prvním vesmírným simulátorem.

Pro: Funkční ovládání, ucházející wingmani, dynamika soubojů

Proti: příběh by mohl být lepší, občas možná zbytečně obtížnější mise

+10(11-1)