Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
ČR - kraj Plzeňský

Komentáře

« Novější Starší »

Journey

  • PC 15
  • PS3 100
  • PS4 50
Zatím jsem u žádné jiné hry neměl podobnou schízu jako u Journey. Komentář vezmu pěkně z kopečka od té nejlepší verze, o svítícím kopci nakonec tento počin pojednává.

Na PS3 mi tehdy naprosto učarovala. Ačkoliv jsem nejdelší průchod s poflakováním se, posedáváním a laškováním s jinými cestovateli dokázal protáhnout maximálně na tři hodiny, když bych to sečetl celkem, ke stovce bych se klidně dostal. Hrál jsem totiž stále znovu a snažil se o splnění všech achievementů, k čemuž mi pár zkušenějších hráčů rádo dopomohlo. Asi nikde jinde jsem nepotkal tak vstřícnou komunitu, což je zřejmě způsobeno jednak celkově přemýšlivějším a dospělejším laděním hry a také nemožností spolu komunikovat jinak než pohyby a pohvizdováním postavy. Odměnou mi budiž bílé archonské roucho, platinu bohužel tahle hra vzhledem k nízké obtížnosti nenabízí. Celkově ale nemůžu původní verzi vytknout zhola nic, ještě pěkných pár let jsem se k ní vracel a fungoval jako průvodce řídnoucího počtu nových hráčů.

PS4 verze mě nemile překvapila. Jednak to bylo cenou, ale také zpětnou nekompatibilitou s původními savy. Znovu se mi pídit po všech symbolech nechtělo a tak jsem hru projel asi dvakrát a odložil. Sony obecně není velkým příznivcem crossplatformního hraní ani zpětné kompatibility a hra, kde průchod s dalším hráčem je velkým obohacením na to trpí o to víc rozmělňováním komunity. Jinak se ale jedná o Journey, jak jej znám a pokud začnete na této verzi v hezčí grafice, asi ani žádné zápory neuvidíte.

A teď majstrštyk od Epicu aneb slovy klasika - no co toto je? Bugy v hodinové hříčce? Nespouštějící se úžasná hudba Austina Wintoryho, která tvoří půlku atmosféry? Alespoň že u titulků bylo na Grammy nominované I was born for this. Prostě otřes, jediným plusem je grafika jako obrázek. Ve 4k rozlišení už si snad každá obrazovka zaslouží vytípnout jako wallpaper.

Závěrem dodám jen doporučení. Pokud budete hrát Journey úplně poprvé, sáhněte po PS4 verzi, která je nejlepší a jako nováčky vás nebude mrzet absence progresu z originálu. Jak znám herní studia současnosti, verze pro PC opravy nedojde, tak snad ji berte až bude zadarmo na Epicu (jako ostatně všechno) - počítám tak začátkem příštího roku.

Pro: PS3/4 verze, audiovizuál bez chybičky, příjemně krátké a přemýšlivé putování, příběh, interakce s ostatními hráči

Proti: PS4 verzi chybí zpětná kompatibilita, PC verze je hloupý vtip

+12

Kingdom Come: Deliverance

  • PC 45
  • XOne 35
Je to pěkných pár let, co se ke mně dostala informace, že se chystá "velká" hra od českého studia, která se bude točit kolem událostí v předhusitských Čechách. Mé nadšení neznalo mezí, když jsem zjistil, jací veteráni za projektem stojí. Tvůrce Mafie? Vždyť na koleji jsem spolubydlícímu byl schopen tenkrát přeříkat kompletní průchod jedničkou i s přesnou pozicí nepřátel, přepapouškovat hlášky Salieriho i Paulieho a vyjmenovat názvy aut i jejich originálních vzorů. Navíc to má být zase jednou hra šitá na kompík a dokonce by se měla podívat i na Mac. Kickstarteru moc nefandím, ale i tak jsem chtěl autory podpořit a hru pořádně otestovat a tak jsem ji v den vydání koupil nejen na PC, ale rovnou i XBox, abych měl srovnání. A mé dojmy? Patrioti raději rovnou udělte mínus, vy ostatní čtěte dále.

Že se to nakonec na slíbený Mac neudělalo mě až tak neštve, absence češtiny mě teda ale sere neskutečně. V anglické verzi Jindra šišlá jako jeden blbeček z Londýna, který s námi jezdil na anglický tábor a při německém mi zase neustále vystřeluje pravá ruka z myši směrem k monitoru, což je dosti rušivé. Nejprve jsem zkoušel XBox verzi na XOX, který se za dobu, co jsem ho vlastnil, snad ani jednou pořádně nezadýchal. Teď ale, světe div se, připomíná vzlétající letadlo. Konečně jsem ve hře a hele, co je to za vyblité textury všude okolo, to na stole jsou jabka? Ty červené fleky? Fuj! No nic pokračuji příběhem a užívám si povedených krajinek, to se tedy vývojářům povedlo. Krásně malovaná mapa i stylové rozhraní jsou taky na jedničku. Kdo to támhle stojí? Skini tedy přeci jenom byli i ve středověkých Čechách, půjdu a prokecnu ho, jestli nenajdem nějakého černocha k linčování, ja Heinrich? Fuj, to jsem se zase lek, vždyť mu uprostřed pokecu naskočila asi z jiné dimenze bílá čepice. No a to Vávra tvrdil, že se žádné fantasy nekoná. O těch humusáckých hradbách, které se jednou načtou a devětkrát nenačtou radši taktně pomlčím.

No nic, radši hodíme hloupou konzolu do skříně i s ovládačem a zapnem staré dobré PC, přeci jen už to s měsíčním zpožděním vyšlo i na GOGu. Hmm, s lepšími texturami to i na rx 580 vypadá o parník líp než na konzoli (Dan říká, že je to prý nějakým promakaným osvětlením, či co). Hrajem hrajem, á támhle mám jít nahoru po schodech za šéfem hradu jo? Ale sakra, po těch schodech se nedá vylézt - load - furt jsou nějak neviditelně zazděné - load - skákání po střechách kolem překážky postavené svědomitým testováním v betě a šup, po slabých třech hodinkách jsem ty dva metry urazil. No zapomeneme na to, jdu dál, helemese kvestík, mám ukrást prsten nebožtíka. Zajímavé, že by další z těch jdi - vem - přines úkolů? Ale ne, to nemůže být on, ty tu přece Dan nemá, říkal to několikrát, když dštil síru na debilní Skyrim. A skutečně ne - je to skrytá úniková hra, protože z hrobníkova domu se nedá odejít. No, kdybych před tím asi šest hodin nebylinkařil a hra se nějak rozumně ukládala, tak si to s radostí loadnu, ale ne. Mám chuť hodit PC z okna, ale na to ho mám moc rád. Lepší bude tradiční česká defenestrace ve studiích Warhorse (teda jestli se i po prodeji pořád tak jmenují).

Uplynul rok a autoři po nesčetných záplatách a přicmrdávacích DLC vydávají s velkou pompou "ROAJÁL číz", pardon ROAJÁL edici. No co, naskočím zas do vlaku ne? Vždyť už je to odladěný, tak to nebude takový peklo. Sláva, teď už docházím dál! Farář po štrychu blije ze zvonice, hmmm dospělácký humor kam se podíváš, a teď rozhovor...co to? Kamera se propadá do zdi...kdo to teďka mluví? Kašlu na vás ujedu koněm pryč - co je to za živý ploty mezi polema, to jste někde viděli? Ani přeskočit se to nedá, ale já to přelezu...pád do voknous. Hru dohrávám na youtube, na tohle fakt nemám...

Pro: hezké krajinky, hudba, ztvárnění mapy a rozhraní

Proti: asi všechno ostatní, nic moc úkoly a příběh obecně, nedá se to hrát!

+7 +21 −14

Black & White

  • PC 90
B&W bylo ve své době pojmem. Čekalo se na něj dlouho a netrpělivě, jelikož tehdy bylo zvykem považovat slovo Petera Molyneuxe (Populous, Dungeon Keeper atd.) za svaté. Postupem času se okruh slibovaných prvků ve hře značně zeštíhlel a přibyl slib, že ostatní věci avizované u příležitosti představení hry, tj. teraforming, změny počasí a širší interakce s božským stvořením i obyvateli Edenu, přibydou v následujících dvou pokračováních. Měla tak vzniknout ultimátní božská trilogie, mezi kterou byste přenášeli bytost i své já a možnosti by byly takřka neomezené.

Že vám to zní jako mazání ambrosie kolem úst? No, mně dnes taky, ale na mou obhajobu musím dodat, že tehdy jsem byl o něco mladší a o dost naivnější. A tak v době, kdy kamarádi odrovnávali myšítka v Diablu 2 a promačkávali mezerníky ve velkolepém pokračování Baldur's Gate, rozjel jsem se do pro mne tehdy vzdálenější Plzně, abych sehnal svou kopii "nejlepší hry v dějinách". Měl jsem s sebou přesně 1650,- Korun českých, tedy 1599,- na hru a zbytek na bus. V tehdejším Carrefouru na Borech mi ale vypálili rybník, když mi sdělili, že již mají jen bílé balení za 1799,- na podporu hendikepovaných spoluobčanů. Věřte mi, že při cestě zpět jsem příliš velkým altruistou vzhledem ke svým výrazům na adresu postižených nebyl...

Jak to tedy nakonec s B&W dopadlo? Inu já svou kopii sehnal, ale Molyneux poprvé a ani zdaleka ne naposledy, své sliby nedodržel. První díl se točí v podstatě výhradně kolem vašeho božského avatara a péče o obyvatele. Jelikož hra nakonec nebyla trhákem, v jaký tehdy nový vlastník Bullfrogu/Lionheadu (a asi i samotného Petera:) Electronic Arts doufal, vyšla v původní zamýšlené verzi jen první část trilogie. Zaměření na bytost se sfouklo dosti infantilním datadiskem Creature Isle, kde se moje kráva starala o kuře (asi jsem zrovna koupil vydání na podporu boje proti klecovým chovům či co) a další díl už měl s avizovaným záměrem společné jen téma.

Nicméně Lionheadu se zde povedl zvláštní kousek a to potvrzení úsloví, že často cesta je cíl. Hra je pro někoho nudná, pro mě se jedná o zvláštní, řekl bych až přímo zenový zážitek. Často se mi stává, že pár desítek hodin zůstanu trčet na prvním ostrově, kde vlastně ještě ani nemůžu pořádně kouzlit a není tam žádný další bůh, se kterým bych se utkal o přízeň obyvatel ráje. Prostě si jen tak lítám a učím kravičku, starám se o obyvatele, hledám zajímavé kamínky a nechávám z nich dělat ve vesnicích artefakty, sleduji nad ránem světlušky, abych věděl, kde jsou schované zázraky nebo vysazuji lesy a zkrášluji krajinu. Když si navíc člověk ve správný moment každého světa hru uloží, může se do ní kdykoliv vracet a bytost při tom nic nezapomene. To samé platí i o Skirmish, kam se můžete vydat také za multiplayerovým zápolením (a třeba i hrát za jednoho boha ve více lidech).

Dnes jsou na podobné zážitky hráči zvyklí z Minecraftu nebo Stardew Valley, tehdy ale podobný "nekonečný" žánr her moc zástupců neměl a reputaci B&W neprospělo ani to, že se sem zařadilo vlastně omylem a nebylo tak ani prezentováno. Pro mě je ale jedinečným dílem, ke kterému se rád vracím.

Pro: jste skutečně bohem, umělá inteligence stvoření je na slušné úrovni, pozvolná hratelnost, stále pěkná audiovizuální prezentace

Proti: v digitální distribuci nesehnatelné, původní verze zabugovaná, nesplněné sliby autorů

+15

Titan Quest

  • PC 100
  • Switch 80
Po odehrání AC: Odyssey jsem zatoužil spláchnout trpkou pachuť nějakým povedenějším počinem z antického světa. Sáhl jsem proto na jistotu po své nejoblíbenější diablovce, vybídnut navíc v poslední době vydanými dvěma rozšířeními ze severské mytologie a Atlantidy.

Před příchodem Titan Questu (a druhé Mafie), jsem si nikdy nemyslel, že by bylo možné udělat 3D grafiku nadčasovou. Tento přívlastek jsem doposud přisuzoval výhradně 2D zpracováním - např. Heroes 3 či Baldur's Gate. Jaké bylo mé překvapení, když jsem si uvědomil, že Titan Quest je pořád audiovizuální špičkou ve svém žánru. Teď ovšem nevím, jestli je to natolik jeho kvalitami nebo ubohostí konkurence. Krásná grafika je ale dvousečnou zbraní. Zatímco Diablo se bezproblémově hýbe na Switchi ve skálopevných 60 snímcích, Titan Quest je místy dosti nejistý v kolenou; obzvláště pohyb někde v dáli na pozadí, který jsem před nějakými deseti lety na PC obdivoval, připomíná slideshow.

Zpět ale ke stolním počítačům. Hra se pere na moderních Win 10 slušně a není problém ji rozjet ve 1440p i vyšších rozlišeních. Hratelnost však připomíná poslech audiokazety. Znáte to, když jste si chtěli na kazetě pustit konkrétní písničku, stálo vás to nějaký ten čásek hledání a přetáčení. To vše změnil příchod CD a jejich stop. Otázkou je, zda ta jednoduchost je vždy ku prospěchu, protože v momentě, kdy si můžete kdykoliv pustit jen tu vaši jednu oblíbenou, začne se vám po čase přejídat, nehledě už na to, že si třeba nikdy nepustíte celé album tak, jak autor chtěl, aby vyznělo. V Titan Questu se nemůžete vrátit kdykoliv na libovolné místo, nemáte tu Nephalem Rifty, Adventure Mod a podobné berličky na rychlé levelování. Založíte zkrátka postavu a musíte s ní pěkně odběhat celý příběh. Nedaří se porazit nějakou mytickou bestii? No tak si jděte dál, ale až se budete chtít vrátit, pěkně pošlapete od nejbližšího města. Za mě rozhodně palec hore, jelikož si rád i ve hrách něco alespoň naoko zasloužím a nerad dělám z výborného steaku instantní kuřecí nářez.

Již jen ve zkratce vzpomenu skvělou kombinaci povolání postav, volnost v equipu (žádné "nejsi kouzelník, nepatříš do klubu hůlkařů"), solidní délku i povedené nejnovější přídavky. Do budoucna by se mi líbilo nestát frontu na Atlatidu mezi všemi těmi Larami, Indiana Jonesy, Kassandrami s Alexiosy apod., ale zvolit něco neotřelejšího (slovanská mytologie je taky propracovaná). Ale já vim, zas přifrčí nějací Aztékové nebo podobná cháska :-)

Pro: zajímavé zasazení, povedený audiovizuál, svoboda ve směřování vaší postavy

Proti: drobné propady fps

+27

Assassin's Creed: Odyssey

  • PC 55
Za uplynulý měsíc jsem odehrál celkem dvě hry - Odyssey a Anthem a opět jsem zjistil, že mám pravděpodobně jiný vkus než větší část recenzentů tohoto světa :-D Zatímco Anthem mne celkem bavil, Odyssey i přes zasazení do, dle mého, atraktivnějšího prostředí nikoliv.

Předně musím říci, že hlavní dějová linka se mi zdála zajímavá, osobní vůči hlavnímu hrdinovi a celkem jsem se těšil, jak se příběh posune dál. Co už ale Ubisoftu delší dobu nemůžu odpustit, jsou vedlejší úkoly a aktivity, do kterých jste ještě navíc nuceni potřebou vylevelovat postavu, jelikož Ubi jde s dobou a všechno tlačí do "RPG." Nezábavnost a s prominutím debilnost questů majících šmrnc asi jako tři úkoly pro Jiříka ze Zlatovlásky (nic proti téhle pohádce!) natolik bije do očí, že si člověk pomalu přestane všímat krásného prostředí a perfektního rozanimování pohybů postav. "Ztratila jsem pantoflíček, když jsem se koupala v jezírku plném piraní, přines ho a dostaneš luk +50 proti kyklopům po babičce." Vážně super, ani si už nevzpomenu, kolikrát jsem hru po tomto zadání vypnul a šel si dát fouka na uklidněnou, abych nemusel kliknout na lesknoucí se tlačítko uninstall.

Dost mě pobavil také "novátorský" přístup autorů (tak ho sami v popisku označují), což je volitelný mód, ve kterém se vám na mapě objevují jen otazníčky a zadání úkolů si musíte najít sami. Zní to dobře, ale popisek onoho tajemného místa questu je asi tento - tři borovice a dva kameny vlevo od vchodu do kovárny, stojí tam můj sluha a mává na tebe, snad to najdeš! Uff, musím říct, je to vážně výzva...

Ubisoft se taky ještě má co učit ohledně implementace prvků RPG do systému hry. Smrtící kop "this is Sparta" byl jasnou volbou a v podstatě jsem až do konce hry nic jiného nepoužil, snad jen možnost na dálku řídit šíp byla fajn. Spousta lootu taky nemá ten kýžený hurá účinek, protože je zpravidla o level až dva nad vámi a vy spíš nakonec jako mezek taháte tuny to equip bordýlku.

Abych to shrnul: Odyssey je pro mě lehce nadprůměrnou hrou, která okouzlí zasazením a grafikou, ale urazí dementní náplní questů a nedotažeností mechanismů.

Pro: antické Řecko je cool, všechno to vypadá a zní krásně

Proti: za questy by se styděl i nadšenec scénárista ve věku deseti let, recyklovaný obsah z předchozích dílů (hudba, sokol), mizerné rpg elementy

+14 +18 −4

Anthem

  • PC 75
Asi nejčastější myšlenka, která se mi honila při hraní hlavou byla "není to tak zlý". Před rozehráním jsem si přečetl spoustu recenzí i ohlasů hráčů a viděl asi jeden delší gameplay; z toho všeho jsem nabyl dojmu, že mé zklamání překoná i kostlivce ve skříni Bioware, to jest Andromedu. A nestalo se tak! Nejen, že hra vypadá nádherně a přesto se hýbe na normálním HW obstojně, ale navíc mne nijak zvlášť neobtěžovaly ani dlouhé loadingy, ani dialogy a dokonce ani avizovaná prostoduchá náplň misí. Pokud k Anthem přistoupíte jako k týmové střílečce, kde si na lance s kamarády můžete na chvilku zařádit, nebudete zklamáni, jako jsme nebyli my. Největší výtkou tak je (jako již tradičně) přístup ze strany EA, která má teď zkrátka jinou dojnou krávu a tou jest Apex, tudíž na tento počin poněkud zapomíná a hrozí, že jej pohřbí velmi brzy. Další mise i propracovanější příběh by si Anthem jistě zasloužil, leč na obzoru se jaksi nic nerýsuje. Škoda.

Pro: grafika, plynulá a intuitivní akce, ironman-feeling

Proti: ve hře chybí spousta obsahu a bohužel to nevypadá, že by se v blízké budoucnosti objevil

+16

Operation Flashpoint: Cold War Crisis

  • PC 85
Sakra, zničili nám BVP i s celou posádkou, já jediný přežil, ale nohy mám na maděru. No co, říkám si, ke splnění mise to jsou tři kiláky, ale já už se tam doplazím, přece to celé nebudu zase opakovat....po půl hodině držení "W".....jo tak on se bez projetí BVP nespustí script na dokončení mise, tak to je fér, toho Gubu mám teď chuť odstřelit ještě desetkrát větší!

Těchto a podobných zážitků je Operačka plná, vlastně se dá říct, že každá hra od Bohemky podobnými záležitostmi "trpěla", ale to je dáno spíš tím, že jejich hry mají bezprecedentní rozsah a množství možností, jak se něco, co scénárista nezamýšlel, může hráči zrodit na monitoru. Každopádně po dohrání kampaně nejspíš hráč zamíří již jen do záložky jednotlivé mise, kde najde odreagovačky klidně na obědovou pauzu v práci - takový Bomberman nebo Letecký útok jsou na vybití zlosti k nezaplacení.

Dneska už bych nováčkům doporučil spíš Armu 2, která je hezčí, vychytanější a často levnější s nepřeberným nožstvím modů. Tehdy se ale jednalo o nejdokonalejší vojenský simulátor up to date s dobrou kampaní, perfektní grafikou a zpracováním vojenské techniky, multiplayerem a krvavými HW nároky.

PS: V současnosti možno sehnat na GOGu pod názvem ARMA: Cold War Assault i s datáčem Resistance. Je to komplet anglicky, ale v texťáku lze změnit na češtinu a dokonce pak jde doinstalovat i české ozvučení. Táto medvěde, mise dokončena!

Pro: kampaň i zajímavé jednotlivé mise, mraky řiditelných strojů, na tehdejší dobu top vojenský simulátor, Kozlowski

Proti: občas smršť bugů a nutný restart mise

+14

Dungeon Keeper

  • PC 100
Your Horned reaper is becomming angry because he has no lair!
Skvělý hlas vypravěče, vtipný a neokoukaný koncept hry, hutná atmosféra, spousta možností a na tehdejší dobu výtečné technické zpracování, to je Dungeon Keeper. Jedná se o dílo známého slibotechny Molyneuxe v době, kdy se mu to ještě dařilo plnit, ale možná to bylo i duchem doby a trochu jiným publikem. Každopádně doporučuji i po letech každému, kdo chce zkusit RTS trošku jinak - díky GOGu žádný problém.
Your dungeon heart has been attacked!

Pro: atmosféra, ambientní hudba, grafika, příšerky a jejich vlastní zájmy, diamanty!

Proti: když se Horny nas*al

+11

Walt Disney's The Jungle Book

  • PC 90
Disneyovská hopsačka jako víno. V rodině to byly vždycky boje o to, jestli je lepší Mauglí nebo Aladin. Skvěle stylizovaná hudba z filmu a rozmanitější prostředí spolu s Baghírou hráli ale pro mě! V začátcích devadesátek, když jsem byl ještě na DOSovské hraní levej jako Vojta Filip, to byla muka, hlavně král Luis mi dal pořádně zabrat, ale nakonec jsem tygrovi zapálil koudel:-)

Pro: hudba, Baghíra, drží se předlohy, délka akurátní

Proti: na klávesnici občas peklo, zvlášť, když potřebujete odskakovat z rozpadajících se cihel v chrámu

+8

River Raid

  • PC 95
Pecková hra a asi to nejsložitější, na co jsem se tenkrát herně vzmohl. Letadýlko jste ovládali v mezích říčního koryta mezi skalami a museli jste rozstřelovat nepřátele, kteří jezdili a lítali před vámi a občas dost podle vylétli z těch skal, do kterých jste nemohli zatočit (tedy mohli, ale jen jednou). Stresovačka na ntou, když jste nutně potřebovali dotankovat a v záchvatu jste si omylem rozstřelili jedinou čerpačku široko daleko. Prostě legenda jako dělaná na domácí soutěže o body před starou Tesla - telkou.

Pro: chytlavost, vypjatost situací, tehdy úplně boží grafika

Proti: nefér přiletující letadýlka ze stran, co víkend to ulomený joystick

+7

Star Trek Online

  • PC 60
STO je podprůměrná hra, ať už se to vezme napříč všemi žánry nebo jako zástupce MMO. Nejlepší léta zaznamenal někdy mezi druhým a třetím rokem po svém spuštění, kdy byl ještě přidáván seriálům věrný obsah a dbalo se na opravování bugů. Dnes pod taktovkou čínského majitele je situace trochu jiná. Zrovna minulý týden jsem zkusil hru znovu rozehrát a jen v tutoriálu (!!) jsem narazil na dva bugy, které mne donutily napsat na support o pomoc.
S vědomím toho všeho však ve hře stále přežívá duch komentujícího Leonarda Nimoye a střípky původního obsahu spolu s ve Foundry vytvořenými fanouškovskými misemi. Už jen tohle by mělo trekies přinutit si po sklence romulanského vína zkusit vytvořit postavu - ostatně je to zadarmo a tak se také dá odehrát veškerý singleplayer. To ostatní je taková slátanina, že to za naše peníze ani nestojí.

Pro: vlastní plně modifikovatelná loď i s posádkou, singleplayerové mise jsou věrné seriálové a filmové předloze, několik známých hlasů z ST univerza a sem tam nějaká ta melodie

Proti: zabugované, prachy tahající a v endgamu dost přiblblé čínské šílenství

+4

The Lord of the Rings: War in the North

  • PC 85
War in the North je taková moje srdcovka. Kdysi jsem vlastnil dokonce PS3 sběratelskou edici se soškou sněžného trolla. Jsem si celkem vědom nedostatků tohoto konzolového portu na PC, ale i tak nemohu jinak, než dát vysoké hodnocení. Grafika i po letech vypadá celkem slušně a pocit z hraní za hraničáře - snipera je pořád k nezaplacení. Hře tak láme vaz především umělá inteligence parťáků, která způsobuje praktickou nedohratelnost na vyšší obtížnost bez lidských spoluhráčů. Co jsem se navztekal, když se na mě parťáci vykašlali a šli si po svých a já zůstal sám při obraně pevnosti střelbou z balist. Jinak ale vřele doporučuji především fandům knižní předlohy, protože té je tato mlátička překvapivě daleko věrnější než například open-worldový Shadow of War.

Pro: slušná grafika, krásný hudební doprovod, perfektní soubojový systém, "tolkienovský feeling"

Proti: těžkopádné ovládání přejaté z konzolí, AI má slabé chvilky (skoro pořád)

+6 +7 −1