Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Salt and Sanctuary

  • PC 90

Dlouho jsem se rozmýšlel jestli se do Salt and Sanctuary pustit, hra je všude přirovnávaná k Dark Souls ve 2D, takže z obtížnosti jsem měl respekt, ale i tak mě to neskutečně lákalo. Vytvoření postavy je velice podobné souls hrám, trochu jsem zvažoval zvolit si kuchaře, ale zbabělost zvítězila a pustil jsem se na cestu za klasického rytíře spoléhajícího na sílu.
I když tak klasický zase úplně nebyl, díky zvolené rodné oblasti jsem vypadal jako temný upír s rudýma očima, takže žádný princ na bílém koni, ale tak jako vždy helma na hlavě vše jistí :)

Zajímavé grafické zpracování mi do temného světa dokonale zapadá, hra je většinou hodně tmavá a v některých částech se neobejdete bez louče popřípadě světelného kouzla, jinak se ze tmy vynoří jistá smrt. Ta je samozřejmou součástí nejen u bossů, ale i pastí, různých pádů do propastí, nebo zabití obyčejným kostlivcem. Po smrti se vždy objevíte u poslední svatyně a přijdete o všechny duš.. teda o všechnu sůl, která lze získat zpět pokud si dojdete na místo vašeho posledního odpočinku.

Souboje ve 2D sice nedávají tolik možností manévrovat, ale klasické kotouly a štít dávají šanci se nepřátelům vcelku slušně bránit, až na dementní teleportující se kostlivce :) Jen musím přiznat, že narozdíl od souls her jsem štíty úplně zavrhnul. Obouruční meč a jeho hrubá síla mi dokonale postačila a bohužel ani ke kouzlení jsem se při prvním průchodu nedostal. Brnění a různého oblečení je tady docela dost a není problém sestavit si celé sety, jen rozmanitost zbraní mi trochu chyběla. O tom svědčí i to, že jsem dohrál se zbraní nalezenou asi po dvou hodinách a nic lepšího už se mi do pracek později nedostalo.

Zajímavě jsou udělány zmíněné svatyně, zde levelujete postavu už zmíněnou solí a za nalezené sošky si sem můžete nalákat postavy které vám umožní vylepšovat zbraně, kouzla atd, popř. rychle cestovat mezi svými svatostánky. Ale není to tak snadné, protože některé svatyně patří jiným bohům než zrovna v danou chvíli uznáváte vy a tím můžete přijít o malé bonusy u vaší postavy.

Docela dobře zde funguje systém postupného otevírání zkratek, ale malý problém bych viděl v (ne)rozmanitosti prostředí. Samozřejmě zde není mapa, to mi vůbec nevadí, ale ani po 20 hodinách jsem občas netušil kde to vlastně jsem. Je zde hodně podzemních lokací, které vypadají stejně a někdy jsem už nevěděl kam bych se měl vlastně vydat dál. Ale s tím trochu pomáhá získávání nových schopností postavy, které jsem zde vůbec nečekal. Možnost třeba obrátit na určitých místech gravitaci trochu poodhalí kam se vydat dál :)

Už podle hodnocení lze poznat, že Salt and Sanctuary pro mě znamenal výborný začátek herního roku a věřim, že tohle nebude jediný průchod hrou. Za nějaký čas se do solného světa znovu vrátím s jinou postavou a jiným stylem průchodu...

Herní výzva 2018: "V zemi nikoho"

Pro: Hratelnost, spravedlivá výzva, stylizace, souls koncept...

Proti: Zbraně, teleportující kostlivci, stálost prostředí...

+22