Korejské hry jsou z velké míry neznámou, na rozdíl od filmového průmyslu, jenž dnes patří k nejpodstatnějšímu ve světovém dění. Zvláště je to patrné u her z 90. let, kdy tvůrci nebyli v zápřahu MMO fenoménu, a majorita z nich pracovala na napodobeninách jRPG/SRPG (The War of Genesis, pozdější Magna Carta atd.) s korejskými ideály a motivy, které skoro nikdy neskončily s anglickým překladem.
Ablex se však vydal cestou plošinovek či menších her, které se soustředily zvláště na přístupnou hratelnost a celou řadu nejrůznějších detailů. Ač je Zis the Adventure DOSovou hrou, stylem se daleko více blíží konzolovým zástupcům žánru. Vše navíc působí zcela neokoukaně a originálně. Pohyb je v některé pasáži horizontální, v další jde o čistě vertikální level (kdy je třeba využít hrdinova lana a dalších prvků), desing úrovní obsahuje skluzavky, skákací balóny, střelbu. Šest levelů (rozdělených na tři podúrovně) se nezdá jako velký počet, avšak celou hru je třeba projít na jediný pokus, což i při jednodušší obtížnosti znamená poměrně velké usilí a dostatek času.
Pokud by se hra ve své době dostala na západ a byla by přeložena, pravděpodobně by patřila k oblíbeným titulům, jelikož Zis dokázal nabídnout vyváženou a designem nadčasovou hratelnost. Dnes jde o již poměrně nelesklý "hidden gem", ale k vyzkoušení se stále nabízí.
Ablex se však vydal cestou plošinovek či menších her, které se soustředily zvláště na přístupnou hratelnost a celou řadu nejrůznějších detailů. Ač je Zis the Adventure DOSovou hrou, stylem se daleko více blíží konzolovým zástupcům žánru. Vše navíc působí zcela neokoukaně a originálně. Pohyb je v některé pasáži horizontální, v další jde o čistě vertikální level (kdy je třeba využít hrdinova lana a dalších prvků), desing úrovní obsahuje skluzavky, skákací balóny, střelbu. Šest levelů (rozdělených na tři podúrovně) se nezdá jako velký počet, avšak celou hru je třeba projít na jediný pokus, což i při jednodušší obtížnosti znamená poměrně velké usilí a dostatek času.
Pokud by se hra ve své době dostala na západ a byla by přeložena, pravděpodobně by patřila k oblíbeným titulům, jelikož Zis dokázal nabídnout vyváženou a designem nadčasovou hratelnost. Dnes jde o již poměrně nelesklý "hidden gem", ale k vyzkoušení se stále nabízí.
Pro: design, grafická podoba
Proti: technická stránka