Pod jmenovkou čtvrtého dílu série Ys doopravdy vyšly dvě hry - Dawn of Ys a Mask of the Sun. Obě hry sledují stejný příběh, ale navzájem se dost liší, co se týče vyprávění některých událostí, míst a také jsou zde rozdíly po stránce hratelnosti. Příběh hry, který je zasazen po druhém dílu, ale před událostmi třetího dílu, se odehrává v zalesněné zemi Celceta, kde začíná povstávat nový typ zla, se kterým Adol musí bojovat.
Hratelnost se vrací zpět k začátkům série, takže hra je opět viděna pohledem shora a hráč s nepřáteli bojuje tak, že do nich nabíhá, čímž jim bere životy, popřípadě nepřátelé hráči, zde záleží na vzájemném levelu a také směru, jakým hráč nepřítele nabere. Co je novinkou, tak je to, že hlavní postava se nyní může pohybovat osmi směry. Postava za zabité nepřátele dostává zkušenosti a zvyšuje si tak útočné a obranné skóre. Samozřejmostí je pak nákup lepšího vybavení ve městech. Do hry se také vrací magie, která se objevila ve druhém dílu.
Hratelnost se vrací zpět k začátkům série, takže hra je opět viděna pohledem shora a hráč s nepřáteli bojuje tak, že do nich nabíhá, čímž jim bere životy, popřípadě nepřátelé hráči, zde záleží na vzájemném levelu a také směru, jakým hráč nepřítele nabere. Co je novinkou, tak je to, že hlavní postava se nyní může pohybovat osmi směry. Postava za zabité nepřátele dostává zkušenosti a zvyšuje si tak útočné a obranné skóre. Samozřejmostí je pak nákup lepšího vybavení ve městech. Do hry se také vrací magie, která se objevila ve druhém dílu.
Pod jmenovkou čtvrtého dílu série Ys doopravdy vyšly dvě hry - Dawn of Ys a Mask of the Sun. Obě hry sledují stejný příběh, ale navzájem se dost liší, co se týče vyprávění některých událostí, míst a také jsou zde rozdíly po stránce hratelnosti. Příběh hry, který je zasazen po druhém dílu, ale před událostmi třetího dílu, se odehrává v zalesněné zemi Celceta, kde začíná povstávat nový typ zla, se kterým Adol musí bojovat.
Hratelnost se vrací zpět k začátkům série, takže hra je opět viděna pohledem shora a hráč s nepřáteli bojuje tak, že do nich nabíhá, čímž jim bere životy, popřípadě nepřátelé hráči, zde záleží na vzájemném levelu a také směru, jakým hráč nepřítele nabere. Co je novinkou, tak je to, že hlavní postava se nyní může pohybovat osmi směry. Postava za zabité nepřátele dostává zkušenosti a zvyšuje si tak útočné a obranné skóre. Samozřejmostí je pak nákup lepšího vybavení ve městech. Do hry se také vrací magie, která se objevila ve druhém dílu.
Hratelnost se vrací zpět k začátkům série, takže hra je opět viděna pohledem shora a hráč s nepřáteli bojuje tak, že do nich nabíhá, čímž jim bere životy, popřípadě nepřátelé hráči, zde záleží na vzájemném levelu a také směru, jakým hráč nepřítele nabere. Co je novinkou, tak je to, že hlavní postava se nyní může pohybovat osmi směry. Postava za zabité nepřátele dostává zkušenosti a zvyšuje si tak útočné a obranné skóre. Samozřejmostí je pak nákup lepšího vybavení ve městech. Do hry se také vrací magie, která se objevila ve druhém dílu.