Wizard of Wor je hra vydaná v roce 1980 společností Midway na hrací automaty, později byla převedená na 8bitové počítače Atari, Commodore 64 a Atari konzole 2600/5200.
Hráč se pohybuje v bludišti a musí zabít střelbou všechny příšery, které se v něm objevují. Po zabití všech příšer hráč postupuje do další úrovně. Postupně se mění rozložení stěn bludiště, kdy jich spíše ubývá a tím stoupá obtížnost. Také se mění složení příšer a zvyšuje se rychlost jejich pohybu.
Od druhé úrovně se po zabití základních druhů příšer objeví další příšera - Worluk. Ta buď uteče postranními dveřmi, které jsou součástí každého bludiště a umožňují průchod hráči i ostatním příšera, nebo je zastřelena hráčem. Ten následně dostává dvakrát vyšší skóre za bludiště a postupuje dále. V dalších úrovních se po zabití Worluka může objevit postava Wizard of Wor, ten zůstává ve hře, dokud není zabit nebo dokud nezabije hráče.
Hru mohou hrát až dva hráči, kdy je možné spolupracovat nebo hrát proti sobe. Spolupráce hráčů jim umožňuje dostat se do vyšších úrovní. Celkově atmosféře přidávají unikátní zvuky hlavních příšer a doplňkové melodie, například při dvojitém skóre.
Hráč se pohybuje v bludišti a musí zabít střelbou všechny příšery, které se v něm objevují. Po zabití všech příšer hráč postupuje do další úrovně. Postupně se mění rozložení stěn bludiště, kdy jich spíše ubývá a tím stoupá obtížnost. Také se mění složení příšer a zvyšuje se rychlost jejich pohybu.
Od druhé úrovně se po zabití základních druhů příšer objeví další příšera - Worluk. Ta buď uteče postranními dveřmi, které jsou součástí každého bludiště a umožňují průchod hráči i ostatním příšera, nebo je zastřelena hráčem. Ten následně dostává dvakrát vyšší skóre za bludiště a postupuje dále. V dalších úrovních se po zabití Worluka může objevit postava Wizard of Wor, ten zůstává ve hře, dokud není zabit nebo dokud nezabije hráče.
Hru mohou hrát až dva hráči, kdy je možné spolupracovat nebo hrát proti sobe. Spolupráce hráčů jim umožňuje dostat se do vyšších úrovní. Celkově atmosféře přidávají unikátní zvuky hlavních příšer a doplňkové melodie, například při dvojitém skóre.
Wizard of Wor je hra vydaná v roce 1980 společností Midway na hrací automaty, později byla převedená na 8bitové počítače Atari, Commodore 64 a Atari konzole 2600/5200.
Hráč se pohybuje v bludišti a musí zabít střelbou všechny příšery, které se v něm objevují. Po zabití všech příšer hráč postupuje do další úrovně. Postupně se mění rozložení stěn bludiště, kdy jich spíše ubývá a tím stoupá obtížnost. Také se mění složení příšer a zvyšuje se rychlost jejich pohybu.
Od druhé úrovně se po zabití základních druhů příšer objeví další příšera - Worluk. Ten buď uteče postranními dveřmi, které jsou součástí každého bludiště a umožňují průchod hráči i ostatním příšerám, nebo je zastřelen hráčem. Hráč zabitím Worluka dostává dvakrát vyšší skóre za bludiště a postupuje dál. V dalších úrovních se po zabití Worluka může objevit postava Wizard of Wor, ten zůstává ve hře, dokud není zabit, nebo dokud nezabije hráče.
Hru mohou hrát až dva hráči, kdy je možné spolupracovat, nebo hrát proti sobě. Spolupráce hráčů jim umožňuje dostat se do vyšších úrovní. Celkově atmosféře přidávají unikátní zvuky hlavních příšer a doplňkové melodie, například při dvojitém skóre.
Hráč se pohybuje v bludišti a musí zabít střelbou všechny příšery, které se v něm objevují. Po zabití všech příšer hráč postupuje do další úrovně. Postupně se mění rozložení stěn bludiště, kdy jich spíše ubývá a tím stoupá obtížnost. Také se mění složení příšer a zvyšuje se rychlost jejich pohybu.
Od druhé úrovně se po zabití základních druhů příšer objeví další příšera - Worluk. Ten buď uteče postranními dveřmi, které jsou součástí každého bludiště a umožňují průchod hráči i ostatním příšerám, nebo je zastřelen hráčem. Hráč zabitím Worluka dostává dvakrát vyšší skóre za bludiště a postupuje dál. V dalších úrovních se po zabití Worluka může objevit postava Wizard of Wor, ten zůstává ve hře, dokud není zabit, nebo dokud nezabije hráče.
Hru mohou hrát až dva hráči, kdy je možné spolupracovat, nebo hrát proti sobě. Spolupráce hráčů jim umožňuje dostat se do vyšších úrovní. Celkově atmosféře přidávají unikátní zvuky hlavních příšer a doplňkové melodie, například při dvojitém skóre.