Japonské RPG Wild Arms 4, v pořadí druhý díl série Wild Arms na konzoli PlayStation 2, si vzal za úkol vydat se naprosto jiným směrem, protože všechny předchozí díly de facto kopírovaly stejnou šablonu klasických japonských RPG. Hráč se tentokrát ujímá role teenagera Judeho Mavericka, žijícím ve vznášejícím se městě Ciel. Westernový polopouštní svět Filgaia s ekologickými problémy zůstává, byl však téměř kompletně zničen válkou.
Oproti předchozím dílům se hra odehrává namísto v otevřeném světě spíše v koridorech, dokonce s mírnými plošinovkovými prvky. Cestování mezi lokacemi je zpracováno schématicky posunem po cestičkách na nakreslené mapě. S tou hlavní revolucí ve zpracování však přichází hra v soubojovém režimu, který zůstává na tahy, odehrává se však na taktické a na hexová pole rozdělené mapě, kde je využíván i pohyb postav.
Oproti předchozím dílům se hra odehrává namísto v otevřeném světě spíše v koridorech, dokonce s mírnými plošinovkovými prvky. Cestování mezi lokacemi je zpracováno schématicky posunem po cestičkách na nakreslené mapě. S tou hlavní revolucí ve zpracování však přichází hra v soubojovém režimu, který zůstává na tahy, odehrává se však na taktické a na hexová pole rozdělené mapě, kde je využíván i pohyb postav.