Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
TORCS TORCS TORCS

The Open Racing Car Simulator

The Open Racing Car Simulator

The Open Racing Car Simulator

TORCS Team
TORCS Team
TORCS Team
PC
18.12.2001
PC
18.12.2001
PC
18.12.2001
TORCS TORCS TORCS
Žánr
závodní > nezařazeno *
závodní > nezařazeno *
závodní > nezařazeno *

Forma
freeware freeware freeware
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ano ano ano

Multiplatformní závodní simulátor TORCS sice vyšel již v prvním roce nového tisíciletí, ale díky svému open source kódu a nadšencům z celého světa je vylepšován dodnes. I proto je spustitelný na moderních strojích, ve vysokém rozlišení a s pokročilými grafickými efekty. Auta je možno ovládat na klávesnici, myši, joysticku i volantu. Dalším významným vylepšením mají být online závody, na kterých se pracuje v poslední době.

Samotná hra je tvořena třemi skupinami tratí. Ovály, bahnitými tratěmi a klikatými silnicemi. Je možné je projíždět ve zkušební jízdě, duelu, klasickém závodě, vytrvalostním závodě i šampionátu. Před závody je možné nastavit počet kol, počet soupeřů (od 0 až po 30) a poškození vozů. Se zapnutým modelem poškození není od věci navštěvovat opravné boxy, jenž se nacházejí u většiny tratí a umožňují i dotankovat. Umělá inteligence je nastavena různě, někteří boti jezdi útočně a agresivně, jiným naopak nejde o nic jiného, než se nevybourat a nesjet z vozovky. Přes 60 modelů aut bylo licencováno ze série NASCAR, Formule 1 i běžných sportovních vozů. Hra podporuje split screen až pro čtyři hráče.

Základními prvky, kterými open source kód umožňuje hru vylepšit jsou nová auta, tratě a vylepšení grafiky. Rovněž je možné v programovacím jazyku C nebo C++ vytvořit vlastního bota, řídícího se podle vlastnoručně vytvořené umělé inteligence. Na oficiálních stránkách se k tomu nachází návod. Nové a již hotové tratě, auta i chování botů je ale samozřejmě možné i stáhnout z internetu a jen přidat k základnímu balíku.
Multiplatformní závodní simulátor TORCS sice vyšel již v prvním roce nového tisíciletí, ale díky svému open source kódu a nadšencům z celého světa je vylepšován dodnes. I proto je spustitelný na moderních strojích, ve vysokém rozlišení a s pokročilými grafickými efekty. Auta je možno ovládat na klávesnici, myši, joysticku i volantu. Dalším významným vylepšením mají být online závody, na kterých se pracuje v poslední době.

Samotná hra je tvořena třemi skupinami tratí. Ovály, bahnitými tratěmi a klikatými silnicemi. Je možné je projíždět ve zkušební jízdě, duelu, klasickém závodě, vytrvalostním závodě i šampionátu. Před závody je možné nastavit počet kol, počet soupeřů (od 0 až po 30) a poškození vozů. Se zapnutým modelem poškození není od věci navštěvovat opravné boxy, jenž se nacházejí u většiny tratí a umožňují i dotankovat. Umělá inteligence je nastavena různě, někteří boti jezdi útočně a agresivně, jiným naopak nejde o nic jiného, než se nevybourat a nesjet z vozovky. Přes 60 modelů aut bylo licencováno ze série NASCAR, Formule 1 i běžných sportovních vozů. Hra podporuje split screen až pro čtyři hráče.

Základními prvky, kterými open source kód umožňuje hru vylepšit jsou nová auta, tratě a vylepšení grafiky. Rovněž je možné v programovacím jazyku C nebo C++ vytvořit vlastního bota, řídícího se podle vlastnoručně vytvořené umělé inteligence. Na oficiálních stránkách se k tomu nachází návod. Nové a již hotové tratě, auta i chování botů je ale samozřejmě možné i stáhnout z internetu a jen přidat k základnímu balíku.
Multiplatformní závodní simulátor TORCS sice vyšel již v prvním roce nového tisíciletí, ale díky svému open source kódu a nadšencům z celého světa je vylepšován dodnes. I proto je spustitelný na moderních strojích, ve vysokém rozlišení a s pokročilými grafickými efekty. Auta je možno ovládat na klávesnici, myši, joysticku i volantu. Dalším významným vylepšením mají být online závody, na kterých se pracuje v poslední době.

Samotná hra je tvořena třemi skupinami tratí. Ovály, bahnitými tratěmi a klikatými silnicemi. Je možné je projíždět ve zkušební jízdě, duelu, klasickém závodě, vytrvalostním závodě i šampionátu. Před závody je možné nastavit počet kol, počet soupeřů (od 0 až po 30) a poškození vozů. Se zapnutým modelem poškození není od věci navštěvovat opravné boxy, jež se nacházejí u většiny tratí a umožňují i dotankovat. Umělá inteligence je nastavena různě, někteří boti jezdí útočně a agresivně, jiným naopak nejde o nic jiného, než se nevybourat a nesjet z vozovky. Přes 60 modelů aut bylo licencováno ze série NASCAR, Formule 1 i běžných sportovních vozů. Hra podporuje split screen až pro čtyři hráče.

Základními prvky, kterými open source kód umožňuje hru vylepšit jsou nová auta, tratě a vylepšení grafiky. Rovněž je možné v programovacím jazyku C nebo C++ vytvořit vlastního bota, řídícího se podle vlastnoručně vytvořené umělé inteligence. Na oficiálních stránkách se k tomu nachází návod. Nové a již hotové tratě, auta i chování botů je ale samozřejmě možné i stáhnout z internetu a jen přidat k základnímu balíku.
Oficiální stránky hry (http://torcs.sourceforge.net/)
Oficiální stránky hry (http://torcs.sourceforge.net/)
Oficiální stránky hry (http://torcs.sourceforge.net/)