Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Role architektury v herním The Wheel of Time  

Šéfdesignér hry Glen Dahlgren, obdivovatel prostor knihovny Strahovského kláštera, si byl od počátku vývoje vědom významu prostředí v knižní předloze pro navození atmosféry. Uvěřitelnost stavby úrovní hry proto dozoroval během vývoje profesionální architekt a řadu textur namalovali skuteční výtvarníci. Herní exteriéry i interiéry budov čerpají inspiraci z toho nejlepšího, co přinesla evropská vrcholně středověká a raně novověká architektura, ale také revivalistické slohy 19. až 20. století.

Dobrým příkladem je sídelní Bílá věž čarodějek řádu Aes Sedai ve městě Tar Valon. Ta si knihách i herní adaptaci hodně bere z kampusu vojenské akademie The Citadel města Charleston v americkém státě Jižní Karolína, nejvíce však z jejích kolejí zvaných Padgett-Thomas Barracks. Jednotícím stavebním prvkem místa zbudovaného počátkem 20. let 20. století je novomaurský sloh. Tato vzdělávací instituce byla almou mater Roberta Jordana (*1948–†2007), autora knižní předlohy WoT.

Ostatní