Mágové válkami těžce zkoušeného kontinentu dostali vynikající nápad: dejme vládcům do rukou magii schopnou během vteřin zlikvidovat celé město. Každý si pak jistě rozmyslí jít do války. O půl roku později zůstává na kontinentu několik málo osad obklopených hustou mlhou, ze které v noci vycházejí ohyzdné potvory. Kdo přežije, ve dne opraví co se dá... a přichystá se na další noc. Pár přeživších čarodějů sužovaných pocitem viny má ale plán...
The Last Spell je hybrid tahové taktické strategie, RPG (zkušenosti a vývoj postav) a roguelite žánru (meta progres), který si před vydáním prošel fází předběžného přístupu. Hlavním cílem hráčovy snažení je ubránit útočiště před vlnami příšer, přičemž hra je rozdělená na denní a noční cyklus. Přes den si hráč buduje obranu, opravuje budovy, vybavuje hrdiny a všelijak se připravuje na noc, kdy obránci čelí útokům zrůd. V bojích se střídá hráč s protivníkem, pohybuje se se svými svěřenci na pomyslné čtvercové mřížce a provádí akce vedoucí k eliminaci nepřítele.
The Last Spell je hybrid tahové taktické strategie, RPG (zkušenosti a vývoj postav) a roguelite žánru (meta progres), který si před vydáním prošel fází předběžného přístupu. Hlavním cílem hráčovy snažení je ubránit útočiště před vlnami příšer, přičemž hra je rozdělená na denní a noční cyklus. Přes den si hráč buduje obranu, opravuje budovy, vybavuje hrdiny a všelijak se připravuje na noc, kdy obránci čelí útokům zrůd. V bojích se střídá hráč s protivníkem, pohybuje se se svými svěřenci na pomyslné čtvercové mřížce a provádí akce vedoucí k eliminaci nepřítele.