The Guild 2: Renaissance je samostatně spustitelným přídavkem pro hru The Guild 2, ve kterém se hráč tentokrát posune do 14. století, do období renesance, kdy začal převažovat rozum nad nevědomostí a věda s technikou zažívaly velký rozmach.
Principy hry zůstaly zachovány, stále jde o simulátor středověkého života, nicméně hra doznala značného rozšíření a vylepšení po všech stránkách. Přibylo devět nových hráčských tříd a hráč se tak může stát například hrobníkem, kejklířem, zednářem, bankéřem, mlynářem nebo i vlastníkem ovocného sadu. Mapy mají tentokrát takřka čtyřnásobnou rozlohu a nechybí ani některé nové lokace, jako jsou například Alpy, Transylvánie nebo oblast Porýní. Surovin je také větší počet a jejich využití nyní nabízí širší možnosti.
Důležitým vylepšením je také umělá inteligence NPC, jež byla slabou stránkou předchozích dílů. Počet NPC byl navýšen a potkat lze i například žebráky nebo noční opilce. Pominout nelze ani zcela přepracovaný systém titulů, pro jehož získání je teď třeba nutné obstarat králi vojáky, případně se sám vydat do bitvy v roli důstojníka.
Principy hry zůstaly zachovány, stále jde o simulátor středověkého života, nicméně hra doznala značného rozšíření a vylepšení po všech stránkách. Přibylo devět nových hráčských tříd a hráč se tak může stát například hrobníkem, kejklířem, zednářem, bankéřem, mlynářem nebo i vlastníkem ovocného sadu. Mapy mají tentokrát takřka čtyřnásobnou rozlohu a nechybí ani některé nové lokace, jako jsou například Alpy, Transylvánie nebo oblast Porýní. Surovin je také větší počet a jejich využití nyní nabízí širší možnosti.
Důležitým vylepšením je také umělá inteligence NPC, jež byla slabou stránkou předchozích dílů. Počet NPC byl navýšen a potkat lze i například žebráky nebo noční opilce. Pominout nelze ani zcela přepracovaný systém titulů, pro jehož získání je teď třeba nutné obstarat králi vojáky, případně se sám vydat do bitvy v roli důstojníka.