Námětem válečné strategie Task Force 1942, zasazené do tichomořského rozměru druhé světové války, je bitva o Guadalcanal, největší ze Šalamounových ostrovů, jež se konala v rozmezí srpna 1942 a února 1943. Hra je koncipována tak, že hráči je svěřena kontrola námořnictva, úkolem kterého je zásobovat spřátelené pozemní síly a dopravovat jim posily, mařit analogické úsilí nepřítele a ostřelovat jeho cíle; jednotkám operujícím na souši hráč rozkazy udělovat nemůže.
Gameplay se skládá ze dvou režimů: strategického, v němž hráč přidělovaná plavidla organizuje do vojenských útvarů a určuje, zda se flotily mají zaměřit na podporu vlastních sil, sabotování zásobovací činnosti protivníka, či bombardování, a taktického, který je ztvárněním střetu dvou znepřátelených flotil; na taktické obrazovce hráč v reálném čase řídí boj, přičemž se smí vtělit do posádek jednotlivých lodí, a obsluhovat jejich zbraňové systémy.
Hra je možná za obě strany konfliktu; v barvách Spojenců jmenovitě za Námořnictvo spojených států amerických, Australské královské námořnictvo a Novozélandské královské námořnictvo, pod praporem Osy za Japonské císařské námořnictvo. Ve hře jsou zastoupeny všechny primární bitevní lodě, jež se války v Tichomoří účastnily – např. Američanům nechybí jejich někdejší chlouba USS Iowa a ve službách Země vycházejícího Slunce figuruje nechvalně proslulé Yamato.
Stěžejním herním módem je autenticky zpracovaná kampaň, která představuje tažení za obsazením dvou základen na Guadalcanalu; jejím charakteristickým rysem je postupné odemykání lepšího a lepšího arzenálu. Vedle kampaně lze hrát samostatné bitvy. Ty mohou mít historický podklad, stejně jako být zcela smyšlené, vytvořené v editoru. V jinak ryze námořním boji si hráč může pomáhat povoláváním stíhacích letounů a střemhlavých a torpédových bombardérů.
Gameplay se skládá ze dvou režimů: strategického, v němž hráč přidělovaná plavidla organizuje do vojenských útvarů a určuje, zda se flotily mají zaměřit na podporu vlastních sil, sabotování zásobovací činnosti protivníka, či bombardování, a taktického, který je ztvárněním střetu dvou znepřátelených flotil; na taktické obrazovce hráč v reálném čase řídí boj, přičemž se smí vtělit do posádek jednotlivých lodí, a obsluhovat jejich zbraňové systémy.
Hra je možná za obě strany konfliktu; v barvách Spojenců jmenovitě za Námořnictvo spojených států amerických, Australské královské námořnictvo a Novozélandské královské námořnictvo, pod praporem Osy za Japonské císařské námořnictvo. Ve hře jsou zastoupeny všechny primární bitevní lodě, jež se války v Tichomoří účastnily – např. Američanům nechybí jejich někdejší chlouba USS Iowa a ve službách Země vycházejícího Slunce figuruje nechvalně proslulé Yamato.
Stěžejním herním módem je autenticky zpracovaná kampaň, která představuje tažení za obsazením dvou základen na Guadalcanalu; jejím charakteristickým rysem je postupné odemykání lepšího a lepšího arzenálu. Vedle kampaně lze hrát samostatné bitvy. Ty mohou mít historický podklad, stejně jako být zcela smyšlené, vytvořené v editoru. V jinak ryze námořním boji si hráč může pomáhat povoláváním stíhacích letounů a střemhlavých a torpédových bombardérů.
Námětem válečné strategie Task Force 1942, zasazené do tichomořského rozměru druhé světové války, je bitva o Guadalcanal, největší ze Šalamounových ostrovů, jež se konala v rozmezí srpna 1942 a února 1943. Hra je koncipována tak, že hráči je svěřena kontrola námořnictva, úkolem kterého je zásobovat spřátelené pozemní síly a dopravovat jim posily, mařit analogické úsilí nepřítele a ostřelovat jeho cíle; jednotkám operujícím na souši hráč rozkazy udělovat nemůže.
Gameplay se skládá ze dvou režimů: strategického, v němž hráč přidělovaná plavidla organizuje do vojenských útvarů a určuje, zda se flotily mají zaměřit na podporu vlastních sil, sabotování zásobovací činnosti protivníka, či bombardování, a taktického, který je ztvárněním střetu dvou znepřátelených flotil; na taktické obrazovce hráč v reálném čase řídí boj, přičemž se smí vtělit do posádek jednotlivých lodí, a obsluhovat jejich zbraňové systémy.
Hra je možná za obě strany konfliktu; v barvách Spojenců jmenovitě za Námořnictvo Spojených států amerických, Australské královské námořnictvo a Novozélandské královské námořnictvo, pod praporem Osy za Japonské císařské námořnictvo. Ve hře jsou zastoupeny všechny primární bitevní lodě, jež se války v Tichomoří účastnily – např. Američanům nechybí jejich někdejší chlouba USS Iowa a ve službách Země vycházejícího Slunce figuruje nechvalně proslulé Yamato.
Stěžejním herním módem je autenticky zpracovaná kampaň, která představuje tažení za obsazením dvou základen na Guadalcanalu; jejím charakteristickým rysem je postupné odemykání lepšího a lepšího arzenálu. Vedle kampaně lze hrát samostatné bitvy. Ty mohou mít historický podklad, stejně jako být zcela smyšlené, vytvořené v editoru. V jinak ryze námořním boji si hráč může pomáhat povoláváním stíhacích letounů a střemhlavých a torpédových bombardérů.
Gameplay se skládá ze dvou režimů: strategického, v němž hráč přidělovaná plavidla organizuje do vojenských útvarů a určuje, zda se flotily mají zaměřit na podporu vlastních sil, sabotování zásobovací činnosti protivníka, či bombardování, a taktického, který je ztvárněním střetu dvou znepřátelených flotil; na taktické obrazovce hráč v reálném čase řídí boj, přičemž se smí vtělit do posádek jednotlivých lodí, a obsluhovat jejich zbraňové systémy.
Hra je možná za obě strany konfliktu; v barvách Spojenců jmenovitě za Námořnictvo Spojených států amerických, Australské královské námořnictvo a Novozélandské královské námořnictvo, pod praporem Osy za Japonské císařské námořnictvo. Ve hře jsou zastoupeny všechny primární bitevní lodě, jež se války v Tichomoří účastnily – např. Američanům nechybí jejich někdejší chlouba USS Iowa a ve službách Země vycházejícího Slunce figuruje nechvalně proslulé Yamato.
Stěžejním herním módem je autenticky zpracovaná kampaň, která představuje tažení za obsazením dvou základen na Guadalcanalu; jejím charakteristickým rysem je postupné odemykání lepšího a lepšího arzenálu. Vedle kampaně lze hrát samostatné bitvy. Ty mohou mít historický podklad, stejně jako být zcela smyšlené, vytvořené v editoru. V jinak ryze námořním boji si hráč může pomáhat povoláváním stíhacích letounů a střemhlavých a torpédových bombardérů.