Pokud jste se nějakým způsobem dostali k této hře, tak nejspíš patříte k jedné ze dvou skupin lidí. Tou první jsou fanoušci série Sword art online (SAO), kteří tak nějak už tuší do čeho jdou. Druhou skupinou jsou zvědavci, kteří předlohu nejspíše neznají, ale zajímá je, co je tahle hra vlastně zač. A právě těm se to teď pokusím přiblížit.
Jako první začněme s příběhem. Jako nový hráč se ocitáte ve světe Gun gale online, což je jakási odnož SAO, kam vás pozvala vaše kamarádka z dětství. Ani se nenadějete a hned v úvodu se vám do rukou dostane unikátní zbraň a AI společník, který je speciální i mezi svým vlastním druhem. Tím se ale pochopitelně získáte pozornost spousty lidí. Zejména pak “šermíře v černém“ a jeho přátel. Fanoušci předlohy jistě ví o kom je řeč.
Celý zbytek hry se pak točí okolo vašeho AI společníka a nového updatu ve hře, který má být brzy spuštěn.
Příběh tu nějaký je, ale neřekl bych, že je zrovna silnou částí hry. Popravdě mě v některých momentech i trochu štval a to nemám s anime nebo SAO žádné velké problémy. Je vyprávěný formou dialogů, takže se připravte na to, že vás čeká spousta a spousta čtení. Občas tu máte možnost zvolit, co řeknete, nebo vybrat co uděláte, ale hra by se bez téhle možnosti úplně obešla. Ve výsledku na vašem rozhodnutí stejně nezáleží, protože se vždy rozhodujete mezi možností A a možností A, jen trochu jinak podanou. Kdyby alespoň vytvořili určitou iluzi, že tu volbu máte, potom by to tolik nevadilo.
Není to však jediný problém, který jsem s příběhem měl. Na začátku dostanete možnost vytvořit si svojí vlastní postavu. Jste to také vy, kdo získá onu unikátní AI a kdo je středem veškerého dění. To by naznačovalo, že budete nejspíš asi hrdina tohohle příběhu, že? No, možná na papíře. Jakmile se totiž ukážou postavy z anime, tak vás zcela zastíní. Fanoušci by mohli říct, že jim to nevadí, ale já, který si chtěl zahrát svůj vlastní příběh, jsem to tak cítil a přišel jako páté kolo u vozu.
Logika s jakou hra funguje, je také trochu zvláštní. V jeden moment jste úplný Noob, neznámá postava o kterou by si nikdo neopřel ani pušku a vzápětí jste nejlepší kamarádi s Top hráči a hlavními hrdiny SAO. Opět, fanouškům to nemusí vadit, ale mě to přišlo zvláštní. Měl jsem pocit, že mi hra dává něco, co si nezasloužím. Nemusel jsem se vyhrabat ze dna potravního řetězce hráčů. Nemusel jsem se potýkat s monstry sám, riskující proti přesile. Nemusel jsem šetřit peníze abych měl na jen o trochu lepší zbraň. Neradoval jsem se, když jsem dostal svého prvního parťáka a tak dále. Určitě tušíte, kam tím mířím.
Ale nechme už příběh být a podívejme se na něco, co se naopak tvůrcům povedlo. A tím je akce.
Hra je převážně střílečka z třetí osoby, takže nečekejte žádné logické puzzly nebo hádanky. Jediné co zde má blízko k puzzlům je nalezení a zapnutí těch správných pák. Souboje jsou rychlé a zábavné. V některých momentech možná lehce chaotické, ale od toho je zde aiming asistent. Ten za vás obstarává většinu práce, na vás je jenom udržovat nepřítele ve vašem zorném poli. Neznamená to ale, že by hra dělala vše za vás. Pokud chcete zasáhnout slabá místa a využít svého plného potenciálu, musíte použít manuální míření. A to je fajn. Hra vás odměňuje za vaše dovednosti, ale zase neomezuje, pokud vám to nejde.
Co se týká vybavení, kterým budete kolem sebe způsobovat zkázu, tak toho je tu spousta. Pistole, pušky, samopaly, granátomety, nebo pokud nejsou palné zbraně vaším šálkem čaje, najdete zde i fotonové meče. Všechny zbraně se dále dělí na optické (laserové) a ty klasické. Každá zbraň má pochopitelně jiné statistiky a vlastnosti, takže je na vás najít tu, která bude vyhovovat vašemu stylu. Samozřejmě také musíte splňovat potřebné požadavky, čímž se dostáváme k RPG prvkům.
I když se to tak nemusí zdát, tak je Fatal Bullet RPG. Vaše postava má statistiky které si postupným levelováním vylepšujete. Více života, rychlejší přebíjení a tak dále. Každá zbraň má pak jiné požadavky a nemůžete tak svojí agilní postavu vybavit rotačním kulometem, na který nemá sílu. Kromě toho jsou zde pak ještě různé schopnosti a podpůrná výbava. Každá zbraň má své vlastní a v boji se hodí.
Vizuální stránka je celkem fajn. Nesmíte tedy zapomínat na to, že je vše dělané jako anime, ale pokud vám to nebude vadit, tak není co řešit. O trochu horší je to s designem úrovní. Vizuálně jsou krásné a obzvláště venkovní prostory. Horší je to v dungeonech, které jsou docela obyčejné. Pořád ty stejné šedivé chodby, akorát trochu jinak poskládané a s jinými nepřáteli. Nepřátelé jsou další ne příliš zajímavá část. Pokud pominu lidské protivníky, tak jsou to v devadesáti procentech roboti, jejichž vzhled se časem začne opakovat.
Co by ještě stálo za zmínku, je ovládání. Hru si nejlépe užijete s ovladačem, dá se ale normálně hrát i na klávesnici. Jenom se připravte na to, že si budete muset zvykat na rozložení některých kláves, které se mi z počátku docela dost často pletly.
Co říct na závěr. Hra není úplně špatná. Je to zábavná střílečka, která vás určitě zabaví na řadu hodin. Pokud jde ale o příběh, tak už tak nadšený nejsem. Velkým fanouškům mohu doporučit, ale pokud nemáte se značkou SAO moc velké zkušenosti, tak bych její koupi pořádně zvážil.
Jako první začněme s příběhem. Jako nový hráč se ocitáte ve světe Gun gale online, což je jakási odnož SAO, kam vás pozvala vaše kamarádka z dětství. Ani se nenadějete a hned v úvodu se vám do rukou dostane unikátní zbraň a AI společník, který je speciální i mezi svým vlastním druhem. Tím se ale pochopitelně získáte pozornost spousty lidí. Zejména pak “šermíře v černém“ a jeho přátel. Fanoušci předlohy jistě ví o kom je řeč.
Celý zbytek hry se pak točí okolo vašeho AI společníka a nového updatu ve hře, který má být brzy spuštěn.
Příběh tu nějaký je, ale neřekl bych, že je zrovna silnou částí hry. Popravdě mě v některých momentech i trochu štval a to nemám s anime nebo SAO žádné velké problémy. Je vyprávěný formou dialogů, takže se připravte na to, že vás čeká spousta a spousta čtení. Občas tu máte možnost zvolit, co řeknete, nebo vybrat co uděláte, ale hra by se bez téhle možnosti úplně obešla. Ve výsledku na vašem rozhodnutí stejně nezáleží, protože se vždy rozhodujete mezi možností A a možností A, jen trochu jinak podanou. Kdyby alespoň vytvořili určitou iluzi, že tu volbu máte, potom by to tolik nevadilo.
Není to však jediný problém, který jsem s příběhem měl. Na začátku dostanete možnost vytvořit si svojí vlastní postavu. Jste to také vy, kdo získá onu unikátní AI a kdo je středem veškerého dění. To by naznačovalo, že budete nejspíš asi hrdina tohohle příběhu, že? No, možná na papíře. Jakmile se totiž ukážou postavy z anime, tak vás zcela zastíní. Fanoušci by mohli říct, že jim to nevadí, ale já, který si chtěl zahrát svůj vlastní příběh, jsem to tak cítil a přišel jako páté kolo u vozu.
Logika s jakou hra funguje, je také trochu zvláštní. V jeden moment jste úplný Noob, neznámá postava o kterou by si nikdo neopřel ani pušku a vzápětí jste nejlepší kamarádi s Top hráči a hlavními hrdiny SAO. Opět, fanouškům to nemusí vadit, ale mě to přišlo zvláštní. Měl jsem pocit, že mi hra dává něco, co si nezasloužím. Nemusel jsem se vyhrabat ze dna potravního řetězce hráčů. Nemusel jsem se potýkat s monstry sám, riskující proti přesile. Nemusel jsem šetřit peníze abych měl na jen o trochu lepší zbraň. Neradoval jsem se, když jsem dostal svého prvního parťáka a tak dále. Určitě tušíte, kam tím mířím.
Ale nechme už příběh být a podívejme se na něco, co se naopak tvůrcům povedlo. A tím je akce.
Hra je převážně střílečka z třetí osoby, takže nečekejte žádné logické puzzly nebo hádanky. Jediné co zde má blízko k puzzlům je nalezení a zapnutí těch správných pák. Souboje jsou rychlé a zábavné. V některých momentech možná lehce chaotické, ale od toho je zde aiming asistent. Ten za vás obstarává většinu práce, na vás je jenom udržovat nepřítele ve vašem zorném poli. Neznamená to ale, že by hra dělala vše za vás. Pokud chcete zasáhnout slabá místa a využít svého plného potenciálu, musíte použít manuální míření. A to je fajn. Hra vás odměňuje za vaše dovednosti, ale zase neomezuje, pokud vám to nejde.
Co se týká vybavení, kterým budete kolem sebe způsobovat zkázu, tak toho je tu spousta. Pistole, pušky, samopaly, granátomety, nebo pokud nejsou palné zbraně vaším šálkem čaje, najdete zde i fotonové meče. Všechny zbraně se dále dělí na optické (laserové) a ty klasické. Každá zbraň má pochopitelně jiné statistiky a vlastnosti, takže je na vás najít tu, která bude vyhovovat vašemu stylu. Samozřejmě také musíte splňovat potřebné požadavky, čímž se dostáváme k RPG prvkům.
I když se to tak nemusí zdát, tak je Fatal Bullet RPG. Vaše postava má statistiky které si postupným levelováním vylepšujete. Více života, rychlejší přebíjení a tak dále. Každá zbraň má pak jiné požadavky a nemůžete tak svojí agilní postavu vybavit rotačním kulometem, na který nemá sílu. Kromě toho jsou zde pak ještě různé schopnosti a podpůrná výbava. Každá zbraň má své vlastní a v boji se hodí.
Vizuální stránka je celkem fajn. Nesmíte tedy zapomínat na to, že je vše dělané jako anime, ale pokud vám to nebude vadit, tak není co řešit. O trochu horší je to s designem úrovní. Vizuálně jsou krásné a obzvláště venkovní prostory. Horší je to v dungeonech, které jsou docela obyčejné. Pořád ty stejné šedivé chodby, akorát trochu jinak poskládané a s jinými nepřáteli. Nepřátelé jsou další ne příliš zajímavá část. Pokud pominu lidské protivníky, tak jsou to v devadesáti procentech roboti, jejichž vzhled se časem začne opakovat.
Co by ještě stálo za zmínku, je ovládání. Hru si nejlépe užijete s ovladačem, dá se ale normálně hrát i na klávesnici. Jenom se připravte na to, že si budete muset zvykat na rozložení některých kláves, které se mi z počátku docela dost často pletly.
Co říct na závěr. Hra není úplně špatná. Je to zábavná střílečka, která vás určitě zabaví na řadu hodin. Pokud jde ale o příběh, tak už tak nadšený nejsem. Velkým fanouškům mohu doporučit, ale pokud nemáte se značkou SAO moc velké zkušenosti, tak bych její koupi pořádně zvážil.
Pro: Akční části, široký arzenál
Proti: Příběh