Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Zajímavá je historie vzniku této strategie, i to co následovalo. Její tvůrce, Trevor C. Sorensen, za studiích na kansaské univerzitě rád hrával jednoduchou, tahovou strategii, inspirovanou univerzem Star Trek. Během hraní jej napadaly spousty vylepšení původního konceptu a protože se mu nepodařilo navázat kontakt s tvůrci hry, rozhodl se naprogramovat si vlastní. Zabýval se tím od poloviny 70. let a vytvořil populární freewarovou hru Starfleet. Kolem roku 1980 se mu pokazil kód, což ho donutilo vytvořit hru znovu z ničeho, pod názvem Starfleet X. Zároveň se na trhu v roce 1981 objevil jediný počítač schopný hru rozjet a to IBM PC. Pro Sorensena to byl signál ke komerčnímu releasu. K tomu došlo v roce 1983, pomocí firmy Cygnus a Sorensenovi se podařilo prodat z garáže 5000 kopií. Smlouva Cygnusu s EA, v roce 1985, umožnila plnohodnotný prodejní start. Hru si koupilo přes 80 000 zákazníků, což bylo na tehdejší dobu velmi slušné číslo. Během příštích let následovaly porty na všechny domácí počítače té doby a další tři pokračování.
V roce 1998 kontaktoval Sorensena, tvůrce Star Fleet, programátor a bývalý herní vývojář, Brett Keeton, podílející se na všech předchozích hrách série, se záměrem udělat remake prvního dílu pro Windows. Měl se jmenovat Starfleet Deluxe. V roce 2002 však spáchal sebevraždu a jeho spolupracovníkům se nepodařilo dostat data z jeho PC. Hra tak zůstala navždy ve fázi nedokončené bety.