Spindizzy je akční a logickou hrou viděnou z izometrické perspektivy. Hráč v roli Geralda (Gyroscopic ExploRAtion Landing Device, jakési sondy) musí prozkoumat svět jménem Hangworld, což celkem dělá 385 obrazovek. Je nutné Geralda opatrně navigovat skrz danou úroveň po cestách, které se různě zatáčejí, zvedají a občas je nutné i přeskočit s Geraldem mezeru mezi dvěma cestami. Také jsou zde k dispozici zvedací plošiny či trampolíny.
Ty části světa, kterými Gerald projde, se automaticky zaznamenávají do mapy, která usnadňuje orientaci hráče ve světě. V případě, že hráč spadne přes okraj úrovně, tak ztrácí jeden život a musí začít úroveň od začátku. Hra má časový limit, který lze prodloužit nalezením energetických krystalů různě po světě, a naopak hráč svůj časový limit zkracuje smrtí. Hra končí buď úspěšným prozkoumáním celého světa, nebo tím, že hráči dojde čas.
Ty části světa, kterými Gerald projde, se automaticky zaznamenávají do mapy, která usnadňuje orientaci hráče ve světě. V případě, že hráč spadne přes okraj úrovně, tak ztrácí jeden život a musí začít úroveň od začátku. Hra má časový limit, který lze prodloužit nalezením energetických krystalů různě po světě, a naopak hráč svůj časový limit zkracuje smrtí. Hra končí buď úspěšným prozkoumáním celého světa, nebo tím, že hráči dojde čas.