Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 50
Formule zase tak moc nehraju, takže těžko říct, jestli je to tak jednotvárné ve všech hrách - prostě se jezdí na předem daném okruhu furt dokola několik kol a nesmí se udělat chyba, jinak je dost pravděpodobné, že je závod v loji. V nastavitelném jednotlivém Quick Race, celém jednom závodu na několik kol s kvalifikací nebo celém šampionátu, čítajícím hromadu závodů o několika kolech v různých slavných lokalitách drandíte a drandíte, sbíráte body a vyhráváte. A vzhledem k tomu, že v šampionátu nelze změnit počet kol, tak pokud máte štěstí a jste dobrý, usínáte na první pozici už při druhém kole z hodě dlouhých tří.

Je nutno uznat, že to není úplně laciná hra co se možností týče - auta si lze nastavovat, lze si zvolit stupeň svých řidičských kvalit a tím i snížit či zvýšit počet všelijakých pomocných funkcí. Nastavit si lze, vzhledem k virtualitě vozů, jejich prolínání (a tedy nenarážení do soupeřů) tak i kvalitní ťukanou, kdy ťuknutí rozhodí vůz způsobem, že oceníte funkci autopilota, aby vás z toho bordelu vyvezl - samozřejmě při pěkné ztrátě času. Stejně tak vás bude stát čas i nabourání, které vám poškodí auto (a při výhledu z kokpitu i pěkně popraská sko) a auto se stává na čas neovladatelné /nebo hůře ovladatelné, podle toho, jak moc se pokaňhalo, což vidíte vpravo dole na obrázku vozu) - není to ale úplná konečná, stále tu máme automatické opravy, které za pár drahocených vteřin vše opraví do původního lesku.

Lokace, na kterých se jezdí, mají sice navodit pocit světovosti, ale není moc čas se kochat okolím, které je poplatné době, jako celá grafika. Textura fanoušků u tratě a generické jásání stejné na stejných místech. Hra má i pár dalších funkcí zaměřování si nejbližšího protivníka, ale popravdě v tom rozlišení, v jakém se to na 1920x1200 dá hrát ty informace stejně nejsou k přečtení, takže jsem to moc nevyužíval. Zajezdil jsem si šampionát, za ktárko přeskakoval zdržující kvalifikace a u některých repetitivních dlouhých závodů v šampionátu je raději vzdal a "opustil auto" (jako virtuální pilot to prostě můžete vzdát a v tabulce je pak vůz "Abandoned" na poslední příčce bez času).

Na nějakou chvíli to zabaví, ale popravdě, není to nic, co by nebylo v jakékoliv jiné formulářské dranďárně - tahle je jen volitelně náročná podle zkušenosti pilota, takže z toho můžete mít skoro neovladatelnou simulaci, stejně jako arkádovitější dranďárnu na (skoro doslova) pár večerů.

Krabičkovou verzi hry (u nás vyšla počeštěná krabička s černobílým manuálem od Playmana) jsem si pořídil jen z nostalgie, protože kdysi dávno jsem hru hrál a stále si živě pamatuji trasu Paříže, která byla, tuším, snad i v demoverzi. Věřím, že před těmi lety bych, a jsem asi i byl, z toho víc na větvi, než dnes.

Pro: Nenáročné drandění s možností si přitopit pod kotlem mnoha různými nejen realističtějšími nastaveními hry; nostalgie pro ty, kdož hru pamatují; krabičková verze dnes již skoro zapomenuté hry; funkční i na 64bit Win7

Proti: Stereotypní ježdění, mající skutečný smysl asi jen pro právě nostalgiky, sběratele nebo multiplayer přes UBI, který už stejně dneska nefunguje.

+4