Druhý díl vesmírné strategie Sins of a Solar Empire z roku 2008 je opět sloučením žánru 4X strategie s realtimovými souboji vesmírných lodí, tudíž vše ve hře se odehrává v reálném čase s možností si dění zapauzovat. Hráči tak musí spravovat své galaktické impérium složené z planet, měsíců nebo stanic a zároveň vést své letky vstříc dobývání a vítězství.
Ve hře se vyskytují tři unikátní rasy, mezi nimiž jsou lidé sloučeni pod TEC, mimozemští Vasari a Advent se sdílenou myslí. Hráči pak mají hráči na výběr ze šestí frakcí, dvě za každou rasu. Hra klade důraz jak na správu hvězdné říše, budování ekonomiky, výzkum nových technologií, diplomacii a kolonizaci neutrálních planet, tak na dobývání nepřátelského území, řízení megalodí i malých korábů ve formacích. Mnohé úkony v mikromanagementu jde přitom automatizovat. Hvězdnou mapu si lze libovolně přibližovat i oddalovat a využívat je možné také dynamického pohybu vesmírných těles, které se pohybují, přibližují nebo oddalují. K dispozici je také online multiplayer až pro deset hráčů.
Ve hře se vyskytují tři unikátní rasy, mezi nimiž jsou lidé sloučeni pod TEC, mimozemští Vasari a Advent se sdílenou myslí. Hráči pak mají hráči na výběr ze šestí frakcí, dvě za každou rasu. Hra klade důraz jak na správu hvězdné říše, budování ekonomiky, výzkum nových technologií, diplomacii a kolonizaci neutrálních planet, tak na dobývání nepřátelského území, řízení megalodí i malých korábů ve formacích. Mnohé úkony v mikromanagementu jde přitom automatizovat. Hvězdnou mapu si lze libovolně přibližovat i oddalovat a využívat je možné také dynamického pohybu vesmírných těles, které se pohybují, přibližují nebo oddalují. K dispozici je také online multiplayer až pro deset hráčů.