Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 50
Herní výzva 2017: „Šedá myška“

Shadowgate patří mezi vzácný žánr 2D adventur z vlastního pohledu, navíc okořeněný prvky survivalu. Audiovizuál je fajn, nejsou to žádné orgie (hra je i pro Android/iOS), ale malovaná grafika a hudba neruší.

Daleko zajímavější by mohlo být samotné hraní. Hra vás bez nějakých dlouhých okolků hodí před bránu do hradu (respektive nejdříve do katakomb) plného nástrah. V průběhu hry se můžete učit kouzla. Pořád u sebe musíte mít hořící pochodeň, když dohoří, zemřete. Příběh se dozvídáte až za pochodu z útržků informací a rozhovorů.

Bohužel v hodně staromódní podobě. Například svitky – najdete svitek, tak na něho kliknete, vyberete kliknutím vzít a dalším kliknutím ho seberete…potom musíte jít dalším klikem do inventáře, dalším klikem najdete sekci svitků, dalším klikem svitek otevřete a dalším klikem přečtete. 7 kliků kde by logicky stačil jeden.

Často nejsou smrti a problémy signalizované. To znamená, že více než jinde se v klidu procházíte, sbíráte předměty, učíte se kouzla, tu a tam vyřešíte puzzle a najednou dojdete do fáze, kdy před vámi už nic není a vám není jasné, co vlastně máte za úkol udělat. Nápověda v podobě mluvící lebky vám pomůže jen výjimečně a lehčí obtížnost hry vám jen zkomplikuje nebo zlehčí/odstraní některé puzzly a survival prvky (na lehké obtížnosti je Shadowgate jenom nuda či frustrace bez zábavy)

Pohyb po hradě je v podobě procházení se mezi obrazovkami, přičemž ve většině případů je jen cesta dopředu. I přes mapu nemůžete rychle cestovat a tak hodně času strávíte mačkáním tlačítka zpět, které vás dostane do předchozí obrazovky. Bactracking je v této hře nevyhnutelný a ano, i úplně první bránu před katakombami ještě minimálně jednou po x hodinách navštívíte.

Hra obsahuje i retro mód. K retro ovládání a audiu nemám připomínky. Retro mód grafiky není v podobě původní NES verze, ale rozpixelovaná grafika té nové, přičemž celý GUI a cut-scény zůstávají moderní. Vypadá to dost bizarně, a pokud nevyznáváte pixelhunting jako hlavní zábavu, tak i nehratelně.

Příběh je klasické fantasy klišé, adventurní prvky často nelogické a neintuitivní, audiovizuál průměr. I přes tyto nešvary dokáže být Shadowgate na vyšší obtížnosti zábavná (zcela platí rovnice větší obtížnost=větší zábava).

Pro: na nejvyšší obtížnost zábava

Proti: pro hardcore hráče

+10
  • PC 85
Tuto hru jsem si stáhl, protože vypadala velice dobře a také je. Přirovnat bych ji mohl ke klasickým gamebookům. U hry musíte přemýšlet co děláte, protože stačí špatný krok a jste mrtví. Sice jsem teprve na začátku (2x po smrti :D), ale vím, že jednou tu zatracenou pevnost prolezu. Každá chodba vás zavede na zajímavé místo, na kterém může číhat nebezpečí například v podobě oheň chrlícího draka. Doporučuji fanouškům adventur a jiných logických her, či zastáncům gamebooků nebo povídaček (Dračí Doupě). Grafiku ani hudbu nemohu hře vytknout, ani hlasy mluvených postav. Uvidíme tedy co bude dál a kolikrát ještě budeme položit svůj život, než se probojujeme až na konec cesty.

Pro: Grafika, hudba, zpracování

Proti: Tutoriál, který vám nedovolí udělat nic jiného než říká (doporučuji experimentovat bez něj.)

+6 +7 −1