Pátý díl série Sakura Wars je zároveň prvním lokalizovaným pro západní trh. V Japonsku ovšem hra vyšla už v roce 2005. Obsahuje samostatný příběh soustředící na New Yorskou bojovou jednotku využívající roboty při střetech s nepřáteli, na která nestačí běžná armáda. Protagonistou je Shinjiro Taiga, který se stává kapitánem právě této jednotky.
Hratelností hra vychází ze svých předchůdců a spojuje tak prvky tahové taktické souboje a vizuální novelu. Při soubojích má hráč volnou kontrolu nad pohybem jednotek, tedy dokud mu zbývají action body sloužící zároveň k používání útoků a dalších schopností. Během adventurních částí lze procházet městem za doprovodu některé z postav a spouštět dialogy v, sérií od počátku používaném, systému LIPS. Tyto interakce pak ovlivňují vyústění pozdějších scén.
Hratelností hra vychází ze svých předchůdců a spojuje tak prvky tahové taktické souboje a vizuální novelu. Při soubojích má hráč volnou kontrolu nad pohybem jednotek, tedy dokud mu zbývají action body sloužící zároveň k používání útoků a dalších schopností. Během adventurních částí lze procházet městem za doprovodu některé z postav a spouštět dialogy v, sérií od počátku používaném, systému LIPS. Tyto interakce pak ovlivňují vyústění pozdějších scén.