Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Zámek Zámek Mystery Mansion Mystery Mansion Mystery Mansion

Zámeček

Zámeček

Zámek

Zámek

Zámek

Petr Lampa
Petr Lampa
Bill Wolpert •  Petr Lampa (PC)
Bill Wolpert •  Petr Lampa (PC)
Bill Wolpert •  Petr Lampa (PC) •  Plagiarisma.Net (Android)
PC
1987
PC
1987
PC
1987
PC
1987
Mainframe
1977
PC
1987
Android
21.12.2013
Mystery Mansion Mystery Mansion Mystery Mansion Mystery Mansion Mystery Mansion
Žánr
adventura > textová adventura *
adventura > textová adventura *
adventura > textová adventura *
adventura > textová adventura *
adventura > textová adventura *

Forma
freeware freeware freeware freeware freeware
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ne ne ne ne ne

Jedna z prvních českých textovek, v níž je úkolem hráče prozkoumat starý zámek a jeho okolí, vyzpovídat zdejší obyvatele, ale zejména nalézt mrtvolu a místo kde byla oběť zabita, dále najít vražednou zbraň i vraha, a nakonec zavolat policii ze zámeckého telefonu. Času na splnění úkolů má hráč relativně dost, na jeho plynutí je upozorňován odbíjením hodin na věži. Hru je ale třeba dokončit v určeném limitu.

Případ (tedy mrtvola, zbraň a pod.) se na začátku hry vždy náhodně generuje a pátrat je tedy možno stále dokola a stále nově. Spolu s touto změnou se obměňuje i pár magických slov, jež lze využít v nouzi a je tedy třeba před jejich užitím odhalit jejich aktuální znění. Nechybí ale i možnost zvolit určité konkrétní nastavení, o němž nás informuje text v úvodu hry, tedy po jejím spuštění. Hra je na textovky té doby velmi rozsáhlá, chybí však mapa a je třeba si ji kreslit.
Jedna z prvních českých textovek, v níž je úkolem hráče prozkoumat starý zámek a jeho okolí, vyzpovídat zdejší obyvatele, ale zejména nalézt mrtvolu a místo kde byla oběť zabita, dále najít vražednou zbraň i vraha, a nakonec zavolat policii ze zámeckého telefonu. Času na splnění úkolů má hráč relativně dost, na jeho plynutí je upozorňován odbíjením hodin na věži. Hru je ale třeba dokončit v určeném limitu.

Případ (tedy mrtvola, zbraň a pod.) se na začátku hry vždy náhodně generuje a pátrat je tedy možno stále dokola a stále nově. Spolu s touto změnou se obměňuje i pár magických slov, jež lze využít v nouzi a je tedy třeba před jejich užitím odhalit jejich aktuální znění. Nechybí ale i možnost zvolit určité konkrétní nastavení, o němž nás informuje text v úvodu hry, tedy po jejím spuštění. Hra je na textovky té doby velmi rozsáhlá, chybí však mapa a je třeba si ji kreslit.
Úkolem hráče je prozkoumat starý zámek a jeho okolí, vyzpovídat zdejší obyvatele, ale zejména nalézt mrtvolu a místo kde byla oběť zabita, dále najít vražednou zbraň i vraha, a nakonec zavolat policii ze zámeckého telefonu. Času na splnění úkolů má hráč relativně dost, na jeho plynutí je upozorňován odbíjením hodin na věži. Hru je ale třeba dokončit v určeném limitu.

Případ (tedy mrtvola, zbraň a pod.) se na začátku hry vždy náhodně generuje a pátrat je tedy možno stále dokola a stále nově. Spolu s touto změnou se obměňuje i pár magických slov, jež lze využít v nouzi a je tedy třeba před jejich užitím odhalit jejich aktuální znění. Nechybí ale i možnost zvolit určité konkrétní nastavení, o němž nás informuje text v úvodu hry, tedy po jejím spuštění. Hra je na textovky té doby velmi rozsáhlá, chybí však mapa a je třeba si ji kreslit.

Mystery Mansion vytvořil Bill Wolpert v jazyce FORTRAN IV pro minipočítač HP-1000 během pobytu na Naval Undersea Warfare Engineering Station v Keyportu v letech 1978 - 1981. Verze 16 byla distribuována na magnetických páskách HP UserGroup.

Jedna z těchto pásek se dostala někdy v roce 1982 až za železnou oponu a skončila na půdě VUT v Brně. Na tehdejší dobu měla spoustu vychytávek a tak jí Petr Lampa společně se spolužákem Bohoušem Michalem upravili a převedli do češtiny.
Úkolem hráče je prozkoumat starý zámek a jeho okolí, vyzpovídat zdejší obyvatele, ale zejména nalézt mrtvolu a místo kde byla oběť zabita, dále najít vražednou zbraň i vraha, a nakonec zavolat policii ze zámeckého telefonu. Času na splnění úkolů má hráč relativně dost, na jeho plynutí je upozorňován odbíjením hodin na věži. Hru je ale třeba dokončit v určeném limitu.

Případ (tedy mrtvola, zbraň apod.) se na začátku hry vždy náhodně generuje a pátrat je tedy možno stále dokola a stále nově. Spolu s touto změnou se obměňuje i pár magických slov, jež lze využít v nouzi a je tedy třeba před jejich užitím odhalit jejich aktuální znění. Nechybí ale i možnost zvolit určité konkrétní nastavení, o němž nás informuje text v úvodu hry, tedy po jejím spuštění. Hra je na textovky té doby velmi rozsáhlá, chybí však mapa a je třeba si ji kreslit.

Mystery Mansion vytvořil Bill Wolpert v jazyce FORTRAN IV pro minipočítač HP-1000 během pobytu na Naval Undersea Warfare Engineering Station v Keyportu v letech 1978-1981. Verze 16 byla distribuována na magnetických páskách HP UserGroup.

Jedna z těchto pásek se dostala někdy v roce 1982 až za železnou oponu a skončila na půdě VUT v Brně. Na tehdejší dobu měla spoustu vychytávek a tak jí Petr Lampa společně se spolužákem Bohoušem Michalem upravili a převedli do češtiny.
Úkolem hráče je prozkoumat starý zámek a jeho okolí, vyzpovídat zdejší obyvatele, ale zejména nalézt mrtvolu a místo kde byla oběť zabita, dále najít vražednou zbraň i vraha, a nakonec zavolat policii ze zámeckého telefonu. Času na splnění úkolů má hráč relativně dost, na jeho plynutí je upozorňován odbíjením hodin na věži. Hru je ale třeba dokončit v určeném limitu.

Případ (tedy mrtvola, zbraň apod.) se na začátku hry vždy náhodně generuje a pátrat je tedy možno stále dokola a stále nově. Spolu s touto změnou se obměňuje i pár magických slov, jež lze využít v nouzi a je tedy třeba před jejich užitím odhalit jejich aktuální znění. Nechybí ale i možnost zvolit určité konkrétní nastavení, o němž nás informuje text v úvodu hry, tedy po jejím spuštění. Hra je na textovky té doby velmi rozsáhlá, chybí však mapa a je třeba si ji kreslit.

Mystery Mansion vytvořil Bill Wolpert v jazyce FORTRAN IV pro minipočítač HP-1000 během pobytu na Naval Undersea Warfare Engineering Station v Keyportu v letech 1978-1981. Verze 16 byla distribuována na magnetických páskách HP UserGroup.

Jedna z těchto pásek se dostala někdy v roce 1982 až za železnou oponu a skončila na půdě VUT v Brně. Na tehdejší dobu měla spoustu vychytávek a tak jí Petr Lampa společně se spolužákem Bohoušem Michalem upravili a převedli do češtiny.
Oficiální stránky hry (http://www.fit.vutbr.cz/~lampa/mmm/)
Oficiální stránky hry (http://www.fit.vutbr.cz/~lampa/mmm/)
Oficiální stránky hry (http://www.fit.vutbr.cz/~lampa/mmm/)