Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Lightspeed Lightspeed Lightspeed

Lightspeed: Interstellar Action and Adventure

Lightspeed: Interstellar Action and Adventure

Lightspeed: Interstellar Action and Adventure

MPS Labs
MPS Labs
MPS Labs
PC
1990
PC
1990
PC
1990
Lightspeed Lightspeed Lightspeed
Žánr
simulátor > vesmírný simulátor *
strategie > real-time strategie
simulátor > vesmírný simulátor *
strategie > real-time strategie
simulátor > vesmírný simulátor *
strategie > real-time strategie

Forma
placená hra placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ne ne ne

Lightspeed je postapokalyptickou vesmírnou strategickou a zároveň akční hrou, zasazenou do prostředí ekologickou katastrofou zasažené Země, kdy lidstvo, nahromaděné v obrovských transportních lodích v kosmu, vykazujícím zastoupení několika vyspělých mimozemských ras, doufá v nalezení nového útočiště pro pokračování své existence. Záchranná mise, v níž hráč figuruje jako člen předvoje, pověřeného vyhledáním a zabezpečením vhodného místa pro založení kolonie, vedle průzkumu, obsahujícího adventurní prvky, zahrnuje také válčení a diplomacii.

Středobodem herní koncepce je dopravní prostředek hráče, zvaný průkopnický křižník (angl. Trailblazer cruiser). Konstrukce průkopnických křižníků, sloužících k rekognoskaci hvězdných systémů, předpokládá konfrontaci s nepřátelskými silami – lodě jsou vybaveny primární a sekundární zbraní, odkloňovacím štítem a kromě s bojem nesouvisejícího podsvětelného motoru rovněž nadsvětelným pohonem, který je zprostředkovatelem drahé, nicméně účinné cesty úniku z bitev vyvíjejících se v neprospěch posádky.

Strategická stránka hry těží z potřeby homo sapiens sapiens nakládat se surovinami, jež jsou v moci konkurenčních civilizací. Tím je položen základní kámen požadavku na obchod, k němuž jsou některé mimozemské druhy ochotny bez drahot, zatímco jiné vyžadují, aby hráč zaútočil na jejich protivníka; před rozhodnutí o napadení, potažmo značné zkomplikování možnosti kýženého obchodního styku s daným subjektem, hráče mimozemšťané mohou postavit i v případě jeho návrhu na uzavření míru.

Celé herní tažení, jehož výsledkem má být obsazení nejméně jedné planety s pozemskými podmínkami a zajištění dostatečného materiálního zázemí a bezpečí, se odehrává v hvězdokupě Hydaes, reprezentující nižší obtížnost, nebo v co do náročnosti dohrání složitějším komplexu, nazvaném Cerberus; v obou variantách je hra, probíhající v reálném čase, znesnadněna časovým limitem. Ulehčení naproti tomu představuje tréninkový mód, v němž si hráč může nacvičit vedení bitvy. Součástí díla je 3D galerie vybraných ve hře se vyskytujících vesmírných plavidel.

V kalendářním roce následujícím po roku uvolnění hry se na trh dostal titul Hyperspeed. Produkt, jenž je taktéž dílem MPS Labs, je možné charakterizovat jako celkové přepracování původní hry; od té se Hyperspeed nejvíce odlišuje přítomností dalších dvou hvězdokup, z nichž obě tvoří těžší obtížnosti, než je obtížnost hvězdokupy Cerberus.
Lightspeed je postapokalyptickou vesmírnou strategickou a zároveň akční hrou, zasazenou do prostředí ekologickou katastrofou zasažené Země, kdy lidstvo, nahromaděné v obrovských transportních lodích v kosmu, vykazujícím zastoupení několika vyspělých mimozemských ras, doufá v nalezení nového útočiště pro pokračování své existence. Záchranná mise, v níž hráč figuruje jako člen předvoje, pověřeného vyhledáním a zabezpečením vhodného místa pro založení kolonie, vedle průzkumu, obsahujícího adventurní prvky, zahrnuje také válčení a diplomacii.

Středobodem herní koncepce je dopravní prostředek hráče, zvaný průkopnický křižník (angl. Trailblazer cruiser). Konstrukce průkopnických křižníků, sloužících k rekognoskaci hvězdných systémů, předpokládá konfrontaci s nepřátelskými silami – lodě jsou vybaveny primární a sekundární zbraní, odkloňovacím štítem a kromě s bojem nesouvisejícího podsvětelného motoru rovněž nadsvětelným pohonem, který je zprostředkovatelem drahé, nicméně účinné cesty úniku z bitev vyvíjejících se v neprospěch posádky.

Strategická stránka hry těží z potřeby homo sapiens sapiens nakládat se surovinami, jež jsou v moci konkurenčních civilizací. Tím je položen základní kámen požadavku na obchod, k němuž jsou některé mimozemské druhy ochotny bez drahot, zatímco jiné vyžadují, aby hráč zaútočil na jejich protivníka; před rozhodnutí o napadení, potažmo značné zkomplikování možnosti kýženého obchodního styku s daným subjektem, hráče mimozemšťané mohou postavit i v případě jeho návrhu na uzavření míru.

Celé herní tažení, jehož výsledkem má být obsazení nejméně jedné planety s pozemskými podmínkami a zajištění dostatečného materiálního zázemí a bezpečí, se odehrává v hvězdokupě Hydaes, reprezentující nižší obtížnost, nebo v co do náročnosti dohrání složitějším komplexu, nazvaném Cerberus; v obou variantách je hra, probíhající v reálném čase, znesnadněna časovým limitem. Ulehčení naproti tomu představuje tréninkový mód, v němž si hráč může nacvičit vedení bitvy. Součástí díla je 3D galerie vybraných ve hře se vyskytujících vesmírných plavidel.

V kalendářním roce následujícím po roku uvolnění hry se na trh dostal titul Hyperspeed. Produkt, jenž je taktéž dílem MPS Labs, je možné charakterizovat jako celkové přepracování původní hry; od té se Hyperspeed nejvíce odlišuje přítomností dalších dvou hvězdokup, z nichž obě tvoří těžší obtížnosti, než je obtížnost hvězdokupy Cerberus.
Lightspeed je postapokalyptickou, vesmírnou, strategickou a zároveň akční hrou, zasazenou do prostředí ekologickou katastrofou zasažené Země, kdy lidstvo, nahromaděné v obrovských transportních lodích v kosmu, vykazujícím zastoupení několika vyspělých mimozemských ras, doufá v nalezení nového útočiště pro pokračování své existence. Záchranná mise, v níž hráč figuruje jako člen předvoje, pověřeného vyhledáním a zabezpečením vhodného místa pro založení kolonie, vedle průzkumu, obsahujícího adventurní prvky, zahrnuje také válčení a diplomacii.

Středobodem herní koncepce je dopravní prostředek hráče, zvaný průkopnický křižník (angl. Trailblazer cruiser). Konstrukce průkopnických křižníků, sloužících k rekognoskaci hvězdných systémů, předpokládá konfrontaci s nepřátelskými silami – lodě jsou vybaveny primární a sekundární zbraní, odkloňovacím štítem a kromě s bojem nesouvisejícího podsvětelného motoru rovněž nadsvětelným pohonem, který je zprostředkovatelem drahé, nicméně účinné cesty úniku z bitev vyvíjejících se v neprospěch posádky.

Strategická stránka hry těží z potřeby homo sapiens sapiens nakládat se surovinami, jež jsou v moci konkurenčních civilizací. Tím je položen základní kámen požadavku na obchod, k němuž jsou některé mimozemské druhy ochotny bez drahot, zatímco jiné vyžadují, aby hráč zaútočil na jejich protivníka; před rozhodnutí o napadení, potažmo značné zkomplikování možnosti kýženého obchodního styku s daným subjektem, hráče mimozemšťané mohou postavit i v případě jeho návrhu na uzavření míru.

Celé herní tažení, jehož výsledkem má být obsazení nejméně jedné planety s pozemskými podmínkami a zajištění dostatečného materiálního zázemí a bezpečí, se odehrává v hvězdokupě Hydaes, reprezentující nižší obtížnost, nebo v co do náročnosti dohrání složitějším komplexu, nazvaném Cerberus; v obou variantách je hra, probíhající v reálném čase, znesnadněna časovým limitem. Ulehčení naproti tomu představuje tréninkový mód, v němž si hráč může nacvičit vedení bitvy. Součástí díla je 3D galerie vybraných ve hře se vyskytujících vesmírných plavidel.

V kalendářním roce následujícím po roku uvolnění hry se na trh dostal titul Hyperspeed. Produkt, jenž je taktéž dílem MPS Labs, je možné charakterizovat jako celkové přepracování původní hry; od té se Hyperspeed nejvíce odlišuje přítomností dalších dvou hvězdokup, z nichž obě tvoří těžší obtížnosti, než je obtížnost hvězdokupy Cerberus.