Patříte mezi fanoušky osmdesátkových brakových hororů, nebo si jen užíváte estetiku té doby a nepohrdnete možností v ní pozabíjet pár nemrtvých? Kingdom of Night tak může být přesně pro vás. Příhodně navíc vyšel v době, kdy se k nám dostala dlouho očekávaná pátá série Stranger Things. Pokud tedy při čekání na druhou půlku lačníte po tom zachránit ospalé městečko na vlastní kůži, tady rozhodně nešlápnete vedle. S jistotou můžu hned v úvodu říct, že jde o velké indie překvapení závěru tohoto roku. A níže si řekneme, proč byste tohle zajímavé akční RPG neměli minout.
Mé přirovnání ke Stranger Things rozhodně není do prázdna. I když bych osobně hru srovnával spíš s filmy z osmdesátých let, tenhle seriál bude čtenářům bližší. Příběh Kingdom of Night se, jak jsem už avizoval, odehrává v osmdesátkách, konkrétně v zapadlém městečku Miami v Arizoně. V roli mladého studenta budete muset zachránit své město před invazí monster.
Tu způsobil lehce absurdní spolek „Kamarádi bezpečnosti“, který dohlíží, aby se ve městě neděly žádné nepřístojnosti. Jak to ale často bývá u podobných „až příliš slušných“ uskupení — a známe to i z různých církví — skrývají nekalé úmysly. Jejich cílem je otevřít tajemnou bránu, skrz niž má na povrch proniknout Baphomet. Aby toho nebylo málo, zjeví se starší pán, kterého si všichni pletou s vaším dědečkem, a sdělí vám, že máte sílu hrdiny a musíte se vydat na záchrannou misi. Tím začíná vaše dobrodružství. Podle popisu to možná zní rozjuchaně, ale po většinu doby je hra velmi depresivní. Pocit nezmaru a bezmoci jsem cítil celou dobu; tvůrci ho občas chytře naředí absurdním vtípkem či situací. Jinak jde o dost atmosféricky temné dílko.
Příběh sám o sobě není nikterak silný — jde o záchranu města a dívky k tomu. Kvůli silně otevřené explorační struktuře gameplaye je navíc hůř fázovaný a hlavní linka často ustupuje do pozadí, až na ni snadno zapomenete. Když se ale střípek hlavního příběhu objeví, funguje v rámci žánru skvěle. Pomáhá i to, že se na chvíli vžijete do jiné postavy. I tak je škoda, že hlavní linie do hry neprosakuje častěji a hlouběji. Rozumím ale tomu, že pro některé hráče to může být naopak plus.
Hratelnost totiž staví především na volnosti. Hned po prologu vás hra vyplivne na poměrně rozsáhlou mapu, dělenou přes loadingy na různé větší i menší lokace. Cíl je jasný: zabít několik monster a zastavit invazi. Zároveň tu ale máte spoustu vedlejších úkolů a nutnost levelovat, abyste vůbec v hlavním příběhu pokročili. A právě explorace je na tom to nejvíc návykové.
Full recenze hýýýr
Ve výsledku jde o velmi nadprůměrné akční RPG, které doporučuji všem fanouškům retra, „nes“ her a hlavně kvalitních akčních RPG s důrazem na exploraci. Po celou dobu jsem se výborně bavil a často jsem ani nechtěl postupovat v hlavním příběhu — spíš jsem dohledával, co jsem kde nepřehlédl, a plnil vedlejšáky. Za mě jedno z největších překvapení konce roku. A velmi se těším, co dalšího si pro nás tvůrci ze studia Friends of Safety připraví.
Mé přirovnání ke Stranger Things rozhodně není do prázdna. I když bych osobně hru srovnával spíš s filmy z osmdesátých let, tenhle seriál bude čtenářům bližší. Příběh Kingdom of Night se, jak jsem už avizoval, odehrává v osmdesátkách, konkrétně v zapadlém městečku Miami v Arizoně. V roli mladého studenta budete muset zachránit své město před invazí monster.
Tu způsobil lehce absurdní spolek „Kamarádi bezpečnosti“, který dohlíží, aby se ve městě neděly žádné nepřístojnosti. Jak to ale často bývá u podobných „až příliš slušných“ uskupení — a známe to i z různých církví — skrývají nekalé úmysly. Jejich cílem je otevřít tajemnou bránu, skrz niž má na povrch proniknout Baphomet. Aby toho nebylo málo, zjeví se starší pán, kterého si všichni pletou s vaším dědečkem, a sdělí vám, že máte sílu hrdiny a musíte se vydat na záchrannou misi. Tím začíná vaše dobrodružství. Podle popisu to možná zní rozjuchaně, ale po většinu doby je hra velmi depresivní. Pocit nezmaru a bezmoci jsem cítil celou dobu; tvůrci ho občas chytře naředí absurdním vtípkem či situací. Jinak jde o dost atmosféricky temné dílko.
Příběh sám o sobě není nikterak silný — jde o záchranu města a dívky k tomu. Kvůli silně otevřené explorační struktuře gameplaye je navíc hůř fázovaný a hlavní linka často ustupuje do pozadí, až na ni snadno zapomenete. Když se ale střípek hlavního příběhu objeví, funguje v rámci žánru skvěle. Pomáhá i to, že se na chvíli vžijete do jiné postavy. I tak je škoda, že hlavní linie do hry neprosakuje častěji a hlouběji. Rozumím ale tomu, že pro některé hráče to může být naopak plus.
Hratelnost totiž staví především na volnosti. Hned po prologu vás hra vyplivne na poměrně rozsáhlou mapu, dělenou přes loadingy na různé větší i menší lokace. Cíl je jasný: zabít několik monster a zastavit invazi. Zároveň tu ale máte spoustu vedlejších úkolů a nutnost levelovat, abyste vůbec v hlavním příběhu pokročili. A právě explorace je na tom to nejvíc návykové.
Full recenze hýýýr
Ve výsledku jde o velmi nadprůměrné akční RPG, které doporučuji všem fanouškům retra, „nes“ her a hlavně kvalitních akčních RPG s důrazem na exploraci. Po celou dobu jsem se výborně bavil a často jsem ani nechtěl postupovat v hlavním příběhu — spíš jsem dohledával, co jsem kde nepřehlédl, a plnil vedlejšáky. Za mě jedno z největších překvapení konce roku. A velmi se těším, co dalšího si pro nás tvůrci ze studia Friends of Safety připraví.
jones1240
Pro: Zábavná explorace a volnost, Svižný a funkční soubojový systém, Soundtrack, vizuál a estetika
Proti: Slabší dávkování příběhu, Zmatečné zobrazování questů a místy neadekvátní použití ost