Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Incunabula Incunabula Incunabula
The Avalon Hill Game Company
The Avalon Hill Game Company
The Avalon Hill Game Company
PC
1984
PC
1984
PC
1984
Incunabula Incunabula Incunabula
Žánr
strategie > tahová strategie *
strategie > tahová strategie *
strategie > tahová strategie *

Forma
placená hra placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ano ano ano

Incunabula vám během pár hodin hraní umožní vykřesat z ohniště primitivního kmene mocnou říši. Z jeskyň, hvozdů a plání do kamenných paláců a chrámů. 80. léta měla svoji "Civilizaci" dávno před legendárním počinem Sida Meiera. Míra podobností, mezi Incunabulou a Meierovou sérií značná. Začíná světem rozděleným na políčka představujícími různé typy terénu a pokračuje zakládáním nových měst a možností spravovat rostoucí říši až čtyřmi druhy vlády (teokracie, oligarchie, utopie, chanát).

Konflikty jdou řešit válkou na souši i na moři, ale také diplomaticky, posilovat lze také produkcí obilí, železa a obchod se sousedy. Přesto, že hra zahrnuje pouze epochu starověku, je zde jistá forma technologického stromu, který je jednodušší než v Civilization, ale o to více semknutý přímo s hratelností. Medicína pomáhá zmírňovat průběhy epidemií, hrnčířství umožní skladovat potraviny pro hubená léta. Obtížnost je odstupňována na pět úrovní, další podobnost s Civilizací spočívá ve dvou předpřipravených scénářích. V prvním, nazvaném Imperium, se pouze expanduje a válčí, ve scénáři Trade se kompetetivně obchoduje (na body).

Zásadní rozdíly oproti pozdější sérii Sida Meirea jsou tak pouze dva. První je lokální multiplayer až pro 7 hráčů, přičemž jdou kombinovat s AI. Druhý spočívá v samotném ovládání, kdy se veškeré pohyby jednotek po mapě odehrají až poté, co všechny zúčastněné strany zadají své příkazy. To v některých případech způsobí nemožnost jejich splnění jednotkou, když je příslušné políčko obsazeno jednotkou AI/hráče, který táhl dříve.
Incunabula vám během pár hodin hraní umožní vykřesat z ohniště primitivního kmene mocnou říši. Z jeskyň, hvozdů a plání do kamenných paláců a chrámů. 80. léta měla svoji "Civilizaci" dávno před legendárním počinem Sida Meiera. Míra podobností, mezi Incunabulou a Meierovou sérií je značná. Začíná světem rozděleným na políčka představujícími různé typy terénu a pokračuje zakládáním nových měst a možností spravovat rostoucí říši až čtyřmi druhy vlády (teokracie, oligarchie, utopie, chanát).

Konflikty jdou řešit válkou na souši i na moři, ale také diplomaticky, posilovat lze také produkcí obilí, železa a obchod se sousedy. Přesto, že hra zahrnuje pouze epochu starověku, je zde jistá forma technologického stromu, který je jednodušší než v Civilization, ale o to více semknutý přímo s hratelností. Medicína pomáhá zmírňovat průběhy epidemií, hrnčířství umožní skladovat potraviny pro hubená léta. Obtížnost je odstupňována na pět úrovní, další podobnost s Civilizací spočívá ve dvou předpřipravených scénářích. V prvním, nazvaném Imperium, se pouze expanduje a válčí, ve scénáři Trade se kompetetivně obchoduje (na body).

Zásadní rozdíly oproti pozdější sérii Sida Meirea jsou tak pouze dva. První je lokální multiplayer až pro 7 hráčů, přičemž jdou kombinovat s AI. Druhý spočívá v samotném ovládání, kdy se veškeré pohyby jednotek po mapě odehrají až poté, co všechny zúčastněné strany zadají své příkazy. To v některých případech způsobí nemožnost jejich splnění jednotkou, když je příslušné políčko obsazeno jednotkou AI/hráče, který táhl dříve.
Incunabula vám během pár hodin hraní umožní vykřesat z ohniště primitivního kmene mocnou říši. Z jeskyň, hvozdů a plání do kamenných paláců a chrámů. 80. léta měla svoji "Civilizaci" dávno před legendárním počinem Sida Meiera. Míra podobností, mezi Incunabulou a Meierovou sérií je značná. Začíná světem rozděleným na políčka představujícími různé typy terénu a pokračuje zakládáním nových měst a možností spravovat rostoucí říši až čtyřmi druhy vlády (teokracie, oligarchie, utopie, chanát).

Konflikty jdou řešit válkou na souši i na moři, ale také diplomaticky, posilovat lze také produkcí obilí, železa a obchod se sousedy. Přesto, že hra zahrnuje pouze epochu starověku, je zde jistá forma technologického stromu, který je jednodušší než v Civilization, ale o to více semknutý přímo s hratelností. Medicína pomáhá zmírňovat průběhy epidemií, hrnčířství umožní skladovat potraviny pro hubená léta. Obtížnost je odstupňována na pět úrovní, další podobnost s Civilizací spočívá ve dvou předpřipravených scénářích. V prvním, nazvaném Imperium, se pouze expanduje a válčí, ve scénáři Trade se kompetetivně obchoduje (na body).

Zásadní rozdíly oproti pozdější sérii Sida Meirea jsou tak pouze dva. První je lokální multiplayer až pro 7 hráčů, přičemž jdou kombinovat s AI. Druhý spočívá v samotném ovládání, kdy se veškeré pohyby jednotek po mapě odehrají až poté, co všechny zúčastněné strany zadají své příkazy. To v některých případech způsobí nemožnost jejich splnění jednotkou, když je příslušné políčko obsazeno jednotkou AI/hráče, který táhl dříve.