Příběh hry je zasazen do království Oltaria. Zlý čaroděj ukradl duši princezně a ji samotnou poslal do noční můry. Hráč se ocitne v roli učedníka na Dream Mastera, který umí vcházet do cizích snů, a jeho úkolem je zachránit princeznu.
Na začátku hry si hráč vybírá jméno pro svého hrdinu a také pro princeznu. Hra je rozdělena celkem do sedmi kapitol, z nichž každá odpovídá jinému snu a v každé z kapitol lze nalézt novou vesnici, kterou lze prozkoumat a obchodovat s jejími obyvateli. Každá z těchto částí také nabízí vlastního bosse. Herní svět je viděn pohledem shora (není zde ovšem overworld) a jednotlivá políčka, na které hráč může vstoupit, jsou zakryta mlhou. Hráč tedy prostředí postupně odkrývá, ale pokud se mu podaří odkrýt políčko, na kterém je ohraničení dané úrovně (tedy zeď), tak ztrácí část zdraví. Souboje, které jsou tahové, se odehrávají na samostatné obrazovce a je možné zacílit konkrétní část nepřítele a využít jeho slabiny. Hra také obsahuje hádanky, často zaměřené na interakce s inventářem, které je nutné vyřešit pro postup hrou.
Na začátku hry si hráč vybírá jméno pro svého hrdinu a také pro princeznu. Hra je rozdělena celkem do sedmi kapitol, z nichž každá odpovídá jinému snu a v každé z kapitol lze nalézt novou vesnici, kterou lze prozkoumat a obchodovat s jejími obyvateli. Každá z těchto částí také nabízí vlastního bosse. Herní svět je viděn pohledem shora (není zde ovšem overworld) a jednotlivá políčka, na které hráč může vstoupit, jsou zakryta mlhou. Hráč tedy prostředí postupně odkrývá, ale pokud se mu podaří odkrýt políčko, na kterém je ohraničení dané úrovně (tedy zeď), tak ztrácí část zdraví. Souboje, které jsou tahové, se odehrávají na samostatné obrazovce a je možné zacílit konkrétní část nepřítele a využít jeho slabiny. Hra také obsahuje hádanky, často zaměřené na interakce s inventářem, které je nutné vyřešit pro postup hrou.