Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Dread Hunger aneb brutálně promarněný potenciál.

Prvně pro pochopení o čem tato hra vlastně vůbec je. Určitě si většina hráčů pamatuje obrovský úspěch co zaznamenala hra Among Us. Ta ve velkém ačkoliv ne jako první rozjela celosvětově “sussy” žánr. V tomto stylu hry máte nějaké jednoduché prostředí ve kterém jsou společně vysazení hráči a jejich úkolem je splnit nějaké úkoly a úspěšně se dostat pryč. Stejně jako Among Us i z tohoto základu vychází právě Dread Hunger. Narozdíl však od svého kolegy to dělá v pěkném grafickém provedení v pohledu z první osoby.  Ve hře máte jednoduchý úkol. Vzít svou posádku a loď a proplout zamrzlou krajinou až na ten slastný konec. V tom vám ovšem mají zabránit ti zlý hoši co z nějakého důvodu prostě nechtějí aby jste do svého cíle dojeli. V ideální a plné hře hrajete 6 survivalů (těch hodných) proti 2 impostorům (to jsou ty zlý). Survíci mají za úkol sbírat uhlí, jídlo, dřevo, kovy a vše co jim dokáže pomoct na jejich cestě. Naopak impostoři vás mají okrádat právě o uhlí nutné pro pohon vaší lodi a nebo různě sabotovat váš průchod mapou. To vše musíte stihnout než za určený počet dní nastane “blizzard”. To je stav ve kterém vás ani nejvýkonnější topení vaší lodi neudrží v teple a prostě umřete. Ano toto dává výhodu impostorům, protože vás nemusí osobně zabít, ale stačí jim vás pro výhru pouze zdržet. Pokud umrznete během blizzardu, tak impostoři vyhrávají. Detailněji to vypadá následovně. Ve hře máte systém teploty okolí a tak si musíte za obě strany hlídat ať neprochladnete. Ve dne je samozřejmě teplota příjemnější než v noci a tak se snažíte přes den udělat co nejvíce akcí mimo loď nebo případný úkryt a přes noc právě craftit nebo dávat dohromady různé předměty či chystat plán na další den. Pokud by vás však noc chytila mimo úkryt, tak si lze udělat i dočasné ohniště, které vás před zimou dočasně ochrání. Také jelikož jedeme na lodi, tak se kolem nás ve značné míře nachází voda. Není třeba podotýkat, že ve hře kde teplota hraje značnou roli není dobré si chodit zaplavat. Po teplotě má vaše postava samozřejmě hlad. To můžete vyřešit lovem zvěře v podobě tuleňů, vlků nebo když máte opravdu odvahu tak medvědů. Pokud však nemáte na výběr, tak lze se vydat i jiným směrem a to po cestě kanibalismu. Tento proces bohužel už nejde však vzít zpět a jakmile jednou okusíte človíčka, tak zvěřina vás neuspokojí. To však platí pouze pro survíky. Importoři jakožto ti zastánci Impéria mají kanibalismus od počátku ve své povaze a tak není třeba se nijak rozhodovat co bude dnes k večeři. Máte zde možnost volby mezi vícero charakterů. Každý z nich má jiné počáteční itemy a hlavně jinou passivní schopnost. Tu si postupně zvyšujete hraním hry. Pozor pro expení schopností je potřeba hrát dle oficiálního nastavení serveru určeného vývojáři. Pokud si uděláte nějaké custom nastavení (například přidáte dny do blizzardu), tak exp nedostanete. Ve hře lze craftit kupříkladu polévku nebo čaj přičemž polévka vás více zasytí než jen obyčejná flákota a čaj vás krásně zahřeje a oddálí vaše promrznutí. Vaše postava má samozřejmě klasicky health bar. Ten vám začne klesat právě ve chvíli promrznutí, hladu nebo když lojza dostane hlad a řekne si, že vaše noha vypadá velmi lákavě. Následně obě strany mají totožný crafting table ve kterém si můžete vycraftit spoustu užitečných věcí. Základní střelnou zbraň, luk, sekeru, lopatu, meč nebo třeba i batoh, který vám do konce hry rozšíří inventář. Každá věc potřebuje jiný crafting materiál a každý materiál se nachází v jiném úložišti, které jsou rozházené po mapě. Tato úložiště fungují stylem - kdo dřív přijde ten dřív craftí a jsou jednorázová. Co se craftingu týče, tak impostoři mají jeden item navíc a tím je totem. Jedná se o kostaný totem, který boostí jejich schopnosti. Každý hráč si totiž před začátkem hry může zvolit 3 schopnosti, které mu v případě, že bude náhodně vybrán jako impostor budou pomáhat v jeho cestě. Mezi takové schopnosti patří například Spirit Walk - ten vás dočasně zneviditelní a dá vám speed boost nebo za mě velmi důležitá schopnost Cannibal Attack. Jak již napovídá název, tak touto schopností vyberete na survíka mimo vaši loď a pošlete na něj tlupu krvelačných kanibalů. Ve chvíli kdy máte dostatečný počet totemů a survík se při útoku nachází někde sám je to pro něj téměř jistá smrt. Co se smrti týče, tak každý hráč může jednou umřít a následně jde do lodního vězení. Tudíž první smrt není konec. Z tohoto vězení vás v případě survíků mohou pustit vaši hráči. Pokud si tedy obhájíte své aliby a prokážete, že vy nejste ten špatný. V případě impostora můžete také sázet na to, že přesvědčíte svojí večeři ať vás pustí, ale v případě, že by to nevyšlo, tak máte možnost se po uplynutí času pustit sám. To však je dobré udělat až ve chvíli kdy už jste 100% odhalený, protože po tomto kroku o tom už nebude nikdo ani pochybovat. Pokud však zemřete podruhé, tak tím pro vás momentálně hra již končí. Přesunete se do ghost formy a už můžete hru pouze sledovat bez možnosti jakkoliv ji ovlivnit. Na téměř úplném konci hry se nachází ledovec jakožto poslední překážka nad koncem vaší survíčácké cesty. K tomu však potřebujete lootnout nitroglycerin a ten se na každé mapě nachází jinde a je jinak chráněn. Zde se často nachází právě medvědi, kteří jsou poměrně tuhým nepřítelem. Hlavně tedy v případě kdy nemáte střelné zbraně a chcete na něj jít se sekerou. Během tohoto celého procesu, tak se hádáte, podezříváte, lootíte a umíráte a to vše s nekonečným broukem v hlavě - co když ten lojza je fakt impostor a teď mě tady sejme? Hra je to bezpochyby skvělá a graficky velmi povedená. Problém však přichází v podobě přístupu vývojářů. V této době již hra nelze na steamu ani zakoupit a od nového roku se vypínají oficiální servery. Údajně z důvodu nedostatečného množství hráčů. Upřímně si myslím, že důvod je jiný, protože dle steamcharts má hra hráčů dostatek. Dle mého názoru je důvod ten, že hra už zkrátka nevydělává. Ten kdo jí chtěl už jí má a kdo jí nemá tak už jí nechce. Problém totiž přichází právě v přístupu vývojářů, kteří od vydání hry přidali pouze jednu mapu (aktuálně tam jsou 3), 2 schopnosti, možnost koupení skinů a trochu upravili systém opravy lodě (byl přidán item hřebíků). Toť v podstatě vše. To je za dvouletou existenci žalostně málo. Věřím, že pokud by byla přidána další classa třeba s mapou a jinou verzí lodí v podobě nějaké DLC za pár EURO, tak by si to většina z nás ráda koupila. Tím by nenastal problém financí a nemusela by se hra ukončovat. Bohužel po bitvě je každý generál a může nás utěšit snad jen ten fakt, že vývojáři dali ve hře alespoň možnost po ukončení serverů si založit vlastní hru se svými kamarády. Tudíž nový hráči ani obsah již nebude, ale pokud by člověk chtěl, tak si jednou za čas může zavzpomínat a potlačit slzu. Bohužel Dread Hunger je skvělou verzí sussy hry s krásnou grafikou a výborným nápadem. Celý tento skvost je však utopen neschopností vývojářů se o hru dále starat a vyvíjet jí. Ano můžete z hypu hráčů těžit, ale ne do nekonečna. Sečteno a podtrženo. Osobně nelituji jediné koruny co mě hra stála. I když je v podstatě konec, tak se mi investice vrátila v podobě zábavy na stokrát, ale je obrovská škoda, že to takto končí, protože bych klidně dal další částku za další stovky hodin zábavy. Kdo nikdy nehrál, tak nezoufejte nikdy nepoznáte jak velký potenciál zde byl zahozen. Kdo hrál tak taky neplačte. Jednou za čas si alespoň můžeme dojít zabrečet do hry s přáteli.

Pro: Geniální provedení, grafika, gameplay, crafting, obtížnost, rozmanitost činností za obě strany

Proti: Zahození skvělého nápadu, málo nového obsahu, ukončení prodeje a vypnutí serveru od nového roku

+5