Dominions je tahová strategie obřího rozsahu. 2-14 hráčů či AI spolu bojuje o ovládnutí světa a dá hrát jak v hotseat módu tak emailem. Hra je unikátní hned několika mechanikami, nejdůležitější je asi provedení bojů, kdy hráč předem rozdělí jednotky do skupin s veliteli, a každé skupině nastaví příkazy před bitvou. V momentě, kdy se nepřátelské armády setkají, už nic měnit nejde, hráč jen může shlédnout výsledek jako replay. Armády hráčů mohou obsahovat stovky, až tisíce jednotek a každé z nich se evidují zkušenosti a zranění (pochroumaná ruka, kulhání, prokletí démony). K dispozici je přes 600 různých jednotek, 400 kouzel a 300 magických předmětů.
Jelikož každý hráč představuje jednoho z bohů, víra není jen abstraktní pojem. Při vytvoření svého boha si hráč nastaví jak bude jeho víra působit - zima/vedro, zákon/anarchie, magie/výroba, růst/odumírání a tyto podmínky potom platí na území, kde se jeho víra rozšírila, což mohou být i nepřátelské země. Jednotlivá území mají populaci, kapacitu výroby (industrializace) a produkci jídla. Jídlo je důležitější než se zdá, protože velká tažení armád je nutno logisticky zajistit, jinak po několika tazích začne celé vojsko hladovět a propukat v něm nemoci. Nechybí tu samozřejmě ani výzkum. Hráč postupně zlepšuje osmero cest magie, přičemž každá zpřístupňuje jiná kouzla a magické předměty, které je potom možné vyrábět.
I když graficky a zvukově se hra podobá spíš výtvorům z 80. let 20. století a jedná se o jednu z nejkomplexnějších strategií. Množství jednotek a předmětů v kombinaci s kouzly dává opravdu nepřeberné možnosti, jak vést válku k úspěšnému konci. I po velkém množství odehraných her vás stále dokáže nějaká kombinace příjemně, či velmi nepříjemně překvapit.
Jelikož každý hráč představuje jednoho z bohů, víra není jen abstraktní pojem. Při vytvoření svého boha si hráč nastaví jak bude jeho víra působit - zima/vedro, zákon/anarchie, magie/výroba, růst/odumírání a tyto podmínky potom platí na území, kde se jeho víra rozšírila, což mohou být i nepřátelské země. Jednotlivá území mají populaci, kapacitu výroby (industrializace) a produkci jídla. Jídlo je důležitější než se zdá, protože velká tažení armád je nutno logisticky zajistit, jinak po několika tazích začne celé vojsko hladovět a propukat v něm nemoci. Nechybí tu samozřejmě ani výzkum. Hráč postupně zlepšuje osmero cest magie, přičemž každá zpřístupňuje jiná kouzla a magické předměty, které je potom možné vyrábět.
I když graficky a zvukově se hra podobá spíš výtvorům z 80. let 20. století a jedná se o jednu z nejkomplexnějších strategií. Množství jednotek a předmětů v kombinaci s kouzly dává opravdu nepřeberné možnosti, jak vést válku k úspěšnému konci. I po velkém množství odehraných her vás stále dokáže nějaká kombinace příjemně, či velmi nepříjemně překvapit.
Dominions je tahová strategie obřího rozsahu. 2-14 hráčů či AI spolu bojuje o ovládnutí světa a dá hrát jak v hotseat módu tak emailem. Hra je unikátní hned několika mechanikami, nejdůležitější je asi provedení bojů, kdy hráč předem rozdělí jednotky do skupin s veliteli, a každé skupině nastaví příkazy před bitvou. V momentě, kdy se nepřátelské armády setkají, už nic měnit nejde, hráč jen může shlédnout výsledek jako replay. Armády hráčů mohou obsahovat stovky, až tisíce jednotek a každé z nich se evidují zkušenosti a zranění (pochroumaná ruka, kulhání, prokletí démony). K dispozici je přes 600 různých jednotek, 400 kouzel a 300 magických předmětů.
Jelikož každý hráč představuje jednoho z bohů, víra není jen abstraktní pojem. Při vytvoření svého boha si hráč nastaví jak bude jeho víra působit - zima/vedro, zákon/anarchie, magie/výroba, růst/odumírání a tyto podmínky potom platí na území, kde se jeho víra rozšírila, což mohou být i nepřátelské země. Jednotlivá území mají populaci, kapacitu výroby (industrializace) a produkci jídla. Jídlo je důležitější než se zdá, protože velká tažení armád je nutno logisticky zajistit, jinak po několika tazích začne celé vojsko hladovět a propukat v něm nemoci. Nechybí tu samozřejmě ani výzkum. Hráč postupně zlepšuje osmero cest magie, přičemž každá zpřístupňuje jiná kouzla a magické předměty, které je potom možné vyrábět.
I když graficky a zvukově se hra podobá spíš výtvorům z 80. let 20. století a jedná se o jednu z nejkomplexnějších strategií. Množství jednotek a předmětů v kombinaci s kouzly dává opravdu nepřeberné možnosti, jak vést válku k úspěšnému konci. I po velkém množství odehraných her vás stále dokáže nějaká kombinace příjemně, či velmi nepříjemně překvapit.
Jelikož každý hráč představuje jednoho z bohů, víra není jen abstraktní pojem. Při vytvoření svého boha si hráč nastaví jak bude jeho víra působit - zima/vedro, zákon/anarchie, magie/výroba, růst/odumírání a tyto podmínky potom platí na území, kde se jeho víra rozšírila, což mohou být i nepřátelské země. Jednotlivá území mají populaci, kapacitu výroby (industrializace) a produkci jídla. Jídlo je důležitější než se zdá, protože velká tažení armád je nutno logisticky zajistit, jinak po několika tazích začne celé vojsko hladovět a propukat v něm nemoci. Nechybí tu samozřejmě ani výzkum. Hráč postupně zlepšuje osmero cest magie, přičemž každá zpřístupňuje jiná kouzla a magické předměty, které je potom možné vyrábět.
I když graficky a zvukově se hra podobá spíš výtvorům z 80. let 20. století a jedná se o jednu z nejkomplexnějších strategií. Množství jednotek a předmětů v kombinaci s kouzly dává opravdu nepřeberné možnosti, jak vést válku k úspěšnému konci. I po velkém množství odehraných her vás stále dokáže nějaká kombinace příjemně, či velmi nepříjemně překvapit.
Dominions je tahová strategie obřího rozsahu. 2-14 hráčů či AI spolu bojuje o ovládnutí světa. Dá se hrát jak v hotseat módu, tak emailem. Hra je unikátní hned několika mechanikami, nejdůležitější je asi provedení bojů, kdy hráč předem rozdělí jednotky do skupin s veliteli, a každé skupině nastaví příkazy před bitvou. V momentě, kdy se nepřátelské armády setkají, už nic měnit nejde, hráč jen může zhlédnout výsledek jako replay. Armády hráčů mohou obsahovat stovky, až tisíce jednotek. U každé z nich se evidují zkušenosti a zranění (pochroumaná ruka, kulhání, prokletí démony). K dispozici je přes 600 různých jednotek, 400 kouzel a 300 magických předmětů.
Jelikož každý hráč představuje jednoho z bohů, víra není jen abstraktní pojem. Při vytvoření svého boha si hráč nastaví, jak bude jeho víra působit - zima/vedro, zákon/anarchie, magie/výroba, růst/odumírání a tyto podmínky potom platí na území, kde se jeho víra rozšířila, což mohou být i nepřátelské země. Jednotlivá území mají populaci, kapacitu výroby (industrializace) a produkci jídla. Jídlo je důležitější než se zdá, protože velká tažení armád je nutno logisticky zajistit, jinak po několika tazích začne celé vojsko hladovět a začnou v něm propukat nemoci. Nechybí tu samozřejmě ani výzkum. Hráč postupně zlepšuje osmero cest magie, přičemž každá zpřístupňuje jiná kouzla a magické předměty, které je potom možné vyrábět.
I když se graficky a zvukově hra podobá spíše výtvorům z 80. let 20. století, jedná se o jednu z nejkomplexnějších strategií. Množství jednotek a předmětů, v kombinaci s kouzly, dává opravdu nepřeberné možnosti, jak vést válku k úspěšnému konci. I po velkém množství odehraných her vás stále dokáže nějaká kombinace příjemně, či velmi nepříjemně překvapit.
Jelikož každý hráč představuje jednoho z bohů, víra není jen abstraktní pojem. Při vytvoření svého boha si hráč nastaví, jak bude jeho víra působit - zima/vedro, zákon/anarchie, magie/výroba, růst/odumírání a tyto podmínky potom platí na území, kde se jeho víra rozšířila, což mohou být i nepřátelské země. Jednotlivá území mají populaci, kapacitu výroby (industrializace) a produkci jídla. Jídlo je důležitější než se zdá, protože velká tažení armád je nutno logisticky zajistit, jinak po několika tazích začne celé vojsko hladovět a začnou v něm propukat nemoci. Nechybí tu samozřejmě ani výzkum. Hráč postupně zlepšuje osmero cest magie, přičemž každá zpřístupňuje jiná kouzla a magické předměty, které je potom možné vyrábět.
I když se graficky a zvukově hra podobá spíše výtvorům z 80. let 20. století, jedná se o jednu z nejkomplexnějších strategií. Množství jednotek a předmětů, v kombinaci s kouzly, dává opravdu nepřeberné možnosti, jak vést válku k úspěšnému konci. I po velkém množství odehraných her vás stále dokáže nějaká kombinace příjemně, či velmi nepříjemně překvapit.