Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • XboxX/S 80
Dohráno v rámci herní výzvy 2025. Tahle část herní výzvy mi dělala docela starosti ale nakonec jsem se rozhodl pro splnění Jak HC tak SC verze splněním herního titulu, který má v názvu obě přízviska a to jak Dead tak i Alive :)

Vrtalo mi hlavou, jak se k takovému hodnocení bojovky mám postavit a nakonec mi došlo, že komentovat zde příběh, nebude to hlavní na co by člověk měl myslet. Nuže jen okrajově řeknu, že tahle hra necílí na hráče, kteří si libují v rozsáhlém světě plném příběhových linek se side Questy a podobně. To ale žádná z těchto her velice dobře neumí. I když řekněme, že poslední Mortal Kombaty nebo Street Figter jsou na tom o poznáni lépe. A jelikož jsem nepolíben sérií Dead or Alive musím jen v suše konstatovat, že tahle hra se o to nesnaží téměř vůbec. V kostce snad jen říct, že celý hlavní příběh je olemován krátkými cut scénami, které lehce něco načrtnou z příběhu možná i navazují na předchozí díly, ale nebudu lhát sledoval jsem to spíš jedním koutkem oka. Rámcově šlo v příběhu o nějaký velký turnaj, který nese název Dead or Alive. Hra je rozdělena na několik různých frakcí, ale zásadní jsou asi jen dvě a to ti špatní a ti zlí. Ti zlí se snaží znovuzrodit jakéhosi Raidoua což se nakonec za pomoci dvou postav tak nějak povede, aby jste o dvě kapitoly později toho samého Raidoua výběrem jedné ze tří postav opět pohřbili. No jak říkám nemá smysl se tady příběhem vůbec nijak moc zabývat.

Co ale má smysl si rozebrat je kombat systém. Ve skrze je podobný všem těm ostatním. Nebudu lhát nestrávil jsem ve hře tolik času, abych se jednotlivé postavy a jejich komba naučil tak nějak do detailů nějaké speciální movementy jsem vůbec neobjevil ani namátkovým mačkáním tlačítek během hry. Celkově mi připadalo, že na rozdíl od ostatních žánrovek tahle hra cílí spíše na jednoduchý bojový mechanismus. Kde více než nadpřirozené chvaty, které uchvátí protivníka se hra soustředí na opravdová bojová umění ze všech koutů světa. A musím říct, že jednotlivé herní postavy jsou v tomhle ohledu velice povedené a propracované a samotný kombat systém vcelku zábavný. Vlastně mě až mile překvapilo jak řetězení útoků nebo jednotlivých chvatů na sebe krásně a plynule navazují. Narážím teď na velectěné dílo MK1, které mi připadá oproti původním dílům kostrbaté převážně v pohybu postav a řetězení komb do protivníků:) Protože zatím co v Dead or Alive sázíte jeden útok za druhým nezávisle na tom, jaké zrovna mačkáte tlačítko po sobě dokud protivník nějakým způsobem neupadne na zem. Oproti MK1, jakoby dělalo pomlky mezi jednotlivými chvaty a dávalo tak okna protivníkovi aby měl možnost zaútočit. Není to nutně špatně, ale já mám rád ten hladší soubojový systém. Ve kterém má tlačítko bloku hlavní slovo a dává vám šanci na převzetí výhody v bojové odhodlanosti. Co mě na začátku hraní velmi mátlo a překvapilo byla absence vertikálních pohybů postavy. Jako máte možnost udělat něco jako snížený kop nebo snížený úder či kop ve vzduchu nebo úder shora, ale klasický pohyb postavy se omezuje pouze na pohyb do čtyř stran. Takže tam kde by jste běžně hledali skok nebo skrčení tam vám ovladač udělá úkrok doleva nebo doprava. Zase říkám, nemusí to být nutně špatně. Alespoň to pak eliminuje takové ty pořád se do kola opakující komba proti hráčů, kteří mají třeba výhodu delšího kopu a skáčou vám na hlavu jako šimpanzi dokud vás neudolají nebo naopak stojí přikrčení a okopávají vám holeně.

Vizuální stránka hry je vcelku povedená, ale není to nic u čeho by jste si řekli wow. Možná něco pro milovníky japonských kreslených postaviček a plných dámských dekoltů. Ano až na pár výjimek jsou veskrze všechny ženské postavy ve hře nadmíru dobře vybaveny. Skoro až tak, že jsem si občas říkal, proč proboha vývojáři nevyužili této těžkotonážní převahy u dam a neudělali několik prsních chvatů:D Just joke. Navzdory všem těm krásným svěže vypadajícím dámám, které oplývaly ve všech ohledech vším co japonská kultura nabízí. Se mým bojovným favoritem stal věčně nalitý Brad Wong a jeho technika opilého Boxu či co to bylo mě naprosto učarovala;) Docela mi připomínala bojovou techniku postavy policajta Leeho z Tekkenu 2 :) Toliko tedy k bojovce, co víc říct k bojovkám nevím, to hlavní bylo vyřčeni. Koho tento herní žánr ještě pořád po letech baví zkuste dá se doporučit;)
+6