Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Blue Lacuna Blue Lacuna Blue Lacuna
Aaron A. Reed
Aaron A. Reed
Aaron A. Reed
PC
2008
PC
2008
PC
2008
Blue Lacuna Blue Lacuna Blue Lacuna
Žánr
adventura > textová adventura *
adventura > textová adventura *
adventura > textová adventura *

Forma
freeware freeware freeware
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ne ne ne

Co do rozsahu se řadí textová adventura Blue Lacuna, ve které se hráč vtělí do poutníka schopného cestovat mezi fantastickými světy a povolaného na záhadný ostrov Lacuna, mezi ty nejrozsáhlejší. Její autor A. A. Reed přirovnává délku ke standardnímu fantasy románu. Hra však mimo toho obsahuje i řadu inovativních prvků v designu, jež jí zajistily přední místo mezi soudobými "interactive fiction". Popis místností se mění v závislosti na fázi dne, počasí a získaných znalostech, konverzace s postavami je nelineární a byl také odstraněn klasický pohyb pomocí kompasu.

Dalším podstatným elementem je zvýraznění slov v textu, která lze zapsat do příkazového řádku bez nutnosti složitějších vazeb, což výrazně zjednodušuje interakci s textem. Hra také nabízí možnost zvolit si, zda bude hraní orientováno na hádanky nebo na příběh. Blue Lacuna získala v rámci XYZZY Award 2009 ocenění za nejlepší příběh, nejlepší prostředí, nejlepší použití média a nejlepší hru.
Co do rozsahu se řadí interaktivní próza Blue Lacuna, ve které se hráč vtělí do poutníka schopného cestovat mezi fantastickými světy a povolaného na záhadný ostrov Lacuna, mezi ty nejrozsáhlejší. Její autor A. A. Reed přirovnává délku ke standardnímu fantasy románu. Hra však mimo toho obsahuje i řadu inovativních prvků v designu, jež jí zajistily přední místo mezi soudobými zástupci tohoto žánru. Popis místností se mění v závislosti na fázi dne, počasí a získaných znalostech, konverzace s postavami je nelineární a byl také odstraněn klasický pohyb pomocí kompasu.

Dalším podstatným elementem je zvýraznění slov v textu, která lze zapsat do příkazového řádku bez nutnosti složitějších vazeb, což výrazně zjednodušuje interakci s textem. Hra také nabízí možnost zvolit si, zda bude hraní orientováno na hádanky nebo na příběh. Blue Lacuna získala v rámci XYZZY Award 2009 ocenění za nejlepší příběh, nejlepší prostředí, nejlepší použití média a nejlepší hru.
Co do rozsahu se řadí interaktivní próza Blue Lacuna, ve které se hráč vtělí do poutníka schopného cestovat mezi fantastickými světy a povolaného na záhadný ostrov Lacuna, mezi ty nejrozsáhlejší. Její autor A. A. Reed přirovnává délku ke standardnímu fantasy románu. Hra však mimo toho obsahuje i řadu inovativních prvků v designu, jež jí zajistily přední místo mezi soudobými zástupci tohoto žánru. Popis místností se mění v závislosti na fázi dne, počasí a získaných znalostech, konverzace s postavami je nelineární a byl také odstraněn klasický pohyb pomocí kompasu.

Dalším podstatným elementem je zvýraznění slov v textu, která lze zapsat do příkazového řádku bez nutnosti složitějších vazeb, což výrazně zjednodušuje interakci s textem. Hra také nabízí možnost zvolit si, zda bude hraní orientováno na hádanky nebo na příběh. Blue Lacuna získala v rámci XYZZY Award 2009 ocenění za nejlepší příběh, nejlepší prostředí, nejlepší použití média a nejlepší hru.
Oficiální stránky hry (http://www.lacunastory.com/)
Oficiální stránky hry (http://www.lacunastory.com/)
Oficiální stránky hry (http://blue-lacuna.textories.com/)