Tak mám za sebou bezmála 10 hodin velice rozporuplného zážitku. Na jednu stranu jsem se prvních pár desítek minut do hraní trochu nutil, abych si najednou hru začal opravdu užívat. Ke konci se ale i tak dostavil mírný stereotyp a já se nemohu zbavit dojmu, že hra potřebovala trochu kvalitnější studio nebo možná více péče.
Hráč se probouzí uprostřed fiktivního města Hanwell, který by měl být takovým ekvivalentem Londýna. Město je zničené a opuštěné a hráč se snaží zjistit, kdo nebo co stojí za tímto scénářem. Záhy samozřejmě hráč zjišťuje, že město až tak opuštěné není. Příběh hry se soustředí na události po prvním díle hry Welcome to Hanwell. Ke hraní druhého dílu, ale hráč ten první nemusí nutně hrát. Obecně není příběh nic světoborného, ale pár momentů překvapení si přeci jen nachystá. Hra běží UE5 a graficky je zejména v interiérech velice působivá. Exteriéry jsou také vizuálně povedené, ale je zde patrné problikávání textur a sem tam i propad FPS.
Nepřátelé jsou zmutovaní lidé, tzv. anomálie, které jsou ale na můj vkus trochu odfláknuté. Jejich nasvícení, pohyby a obecně mimika je oproti jinak kvalitnímu vizuálu docela škoda. Takže až na pár výjimek si člověk říká, že si tady autoři mohli trochu víc pohrát. K dispozici jsou pak zbraně na blízku i na dálku, základní crafting s tím související survival prvky. Za celou hru jsem ale o náboje nebo lékárničky neměl nouzi, až na úplný závěr. Tam jsem se dostal vyloženě na nulu.
Hra se odehrává v již řečeném fiktivním městě, které je otevřené a každou důležitou lokaci, stejně jako vedlejší lokace musí hráč najít sám tím, že město prohlédá. Město je poměrně rozlehlé, mění se počasí i den a noc. To dotváří působivou atmosféru. Než se dostanu k atmosféře, doporučím procházet i vedlejší úkoly (budovy). Hráč nalezne důležité věci, se kterými se pak hra prochází lépe.
Atmosféra je samostatná kapitola. Ta je totiž naprosto parádní. Interiéry opuštěných budov, ať už je to divadlo nebo chrám, popřípadě naprosto fantastická nemocnice, působí zvráceně, strašidelně a všudypřítomné zvuky mě opravdu děsily. Lekačky taky nejsou špatné, i když je člověk v pozdějších fázích již čeká. Každopádně je atmosféra opravdu brilantní a jedna z nejlepších, co se týká čistokrevného hororu.
Ovládání je pak poměrně jednoduché, práce s inventářem docela kostrbatá a soubojový systém trochu nepovedený. Hráč je totiž docela pomalý a nedisponuje žádnými úhybnými manévry – nulový dodge systém. Na druhou stranu je hra hratelná v pohodě. Jen se zkrátka jedná o základní – aha nestvůra bum bum a konec.
Co říct na závěr. Hra není vůbec známá a narazil jsem na ni celkem náhodou. V zahraničních recenzích se názory lišily a já si ji chtěl zkusit sám. A jsem za to rád. Graficky se povedla, příběh mě na konci překvapil a atmosféra mě opravdu nedala spát. Hra mě fakt děsila v některých částech. Audiovizuál je prostě opravdu šílený. Za mě je škoda, že hru nedostalo lepší studio nebo se ji autoři nevěnovali trochu déle. Ten potenciál byl obrovský. Takhle je bohužel trochu nevyužitý. Hodnotím ale i tak nadprůměrně. Ve finále vlastně BH splnil, co slíbil. Vyděsil mě.
Hráč se probouzí uprostřed fiktivního města Hanwell, který by měl být takovým ekvivalentem Londýna. Město je zničené a opuštěné a hráč se snaží zjistit, kdo nebo co stojí za tímto scénářem. Záhy samozřejmě hráč zjišťuje, že město až tak opuštěné není. Příběh hry se soustředí na události po prvním díle hry Welcome to Hanwell. Ke hraní druhého dílu, ale hráč ten první nemusí nutně hrát. Obecně není příběh nic světoborného, ale pár momentů překvapení si přeci jen nachystá. Hra běží UE5 a graficky je zejména v interiérech velice působivá. Exteriéry jsou také vizuálně povedené, ale je zde patrné problikávání textur a sem tam i propad FPS.
Nepřátelé jsou zmutovaní lidé, tzv. anomálie, které jsou ale na můj vkus trochu odfláknuté. Jejich nasvícení, pohyby a obecně mimika je oproti jinak kvalitnímu vizuálu docela škoda. Takže až na pár výjimek si člověk říká, že si tady autoři mohli trochu víc pohrát. K dispozici jsou pak zbraně na blízku i na dálku, základní crafting s tím související survival prvky. Za celou hru jsem ale o náboje nebo lékárničky neměl nouzi, až na úplný závěr. Tam jsem se dostal vyloženě na nulu.
Hra se odehrává v již řečeném fiktivním městě, které je otevřené a každou důležitou lokaci, stejně jako vedlejší lokace musí hráč najít sám tím, že město prohlédá. Město je poměrně rozlehlé, mění se počasí i den a noc. To dotváří působivou atmosféru. Než se dostanu k atmosféře, doporučím procházet i vedlejší úkoly (budovy). Hráč nalezne důležité věci, se kterými se pak hra prochází lépe.
Atmosféra je samostatná kapitola. Ta je totiž naprosto parádní. Interiéry opuštěných budov, ať už je to divadlo nebo chrám, popřípadě naprosto fantastická nemocnice, působí zvráceně, strašidelně a všudypřítomné zvuky mě opravdu děsily. Lekačky taky nejsou špatné, i když je člověk v pozdějších fázích již čeká. Každopádně je atmosféra opravdu brilantní a jedna z nejlepších, co se týká čistokrevného hororu.
Ovládání je pak poměrně jednoduché, práce s inventářem docela kostrbatá a soubojový systém trochu nepovedený. Hráč je totiž docela pomalý a nedisponuje žádnými úhybnými manévry – nulový dodge systém. Na druhou stranu je hra hratelná v pohodě. Jen se zkrátka jedná o základní – aha nestvůra bum bum a konec.
Co říct na závěr. Hra není vůbec známá a narazil jsem na ni celkem náhodou. V zahraničních recenzích se názory lišily a já si ji chtěl zkusit sám. A jsem za to rád. Graficky se povedla, příběh mě na konci překvapil a atmosféra mě opravdu nedala spát. Hra mě fakt děsila v některých částech. Audiovizuál je prostě opravdu šílený. Za mě je škoda, že hru nedostalo lepší studio nebo se ji autoři nevěnovali trochu déle. Ten potenciál byl obrovský. Takhle je bohužel trochu nevyužitý. Hodnotím ale i tak nadprůměrně. Ve finále vlastně BH splnil, co slíbil. Vyděsil mě.
benzinkanalevo
Pro: Skvělý audiovizual, výborná dobová atmosféra, hudba, některé lokace
Proti: Grafické nedodelky, odflaknute nestvůry, soubojovy system