20 Minutes Till Dawn je akční rogue-lite survival viděný z ptačí perspektivy, který je vyvedený v jednoduchém pixel-artu s limitovanou paletou barev. Hráč se chopí některého z hrdinů v temnotě, jež musí přežít vlny útočících monster a to až do rozbřesku. Ten ale nastane až za 20 minut a do té doby musí přeživší vydržet zůstat naživu s pomocí neustálému pohybu a palbou do všeho, co se na něj sápe.
Hra svým stylem a provedením může připomínat Vampire Survivors, oproti němu však střílení a přebíjení neprobíhá automaticky. Každý run se liší od toho předešlého, jelikož postava postupně získává krystaly na zvedání úrovně, díky čemuž si hráč volí z nabídky náhodně vybraných power-upů. Hráč si také za měnu odemyká nové zbraně, permanentní upgrady zprostředkované díky systému run a další charaktery s unikátními vlastnostmi. Nechybí ani bossové, za jejichž porážku je přeživší odměněn truhlami se silnějšími vylepšeními.
Kromě klasického boje o přežití trvajícího 20 minut si může hráč zvolit i režim Quickplay, kde každé kolo trvá o polovinu méně. Nechybí ani Endless mód bez časového limitu.
Hra svým stylem a provedením může připomínat Vampire Survivors, oproti němu však střílení a přebíjení neprobíhá automaticky. Každý run se liší od toho předešlého, jelikož postava postupně získává krystaly na zvedání úrovně, díky čemuž si hráč volí z nabídky náhodně vybraných power-upů. Hráč si také za měnu odemyká nové zbraně, permanentní upgrady zprostředkované díky systému run a další charaktery s unikátními vlastnostmi. Nechybí ani bossové, za jejichž porážku je přeživší odměněn truhlami se silnějšími vylepšeními.
Kromě klasického boje o přežití trvajícího 20 minut si může hráč zvolit i režim Quickplay, kde každé kolo trvá o polovinu méně. Nechybí ani Endless mód bez časového limitu.