Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Až dokončim projekt s překladem The Dig, tak se do toho s tebou klidně pustím. Ale taky bych tu hru chtěl nejdřív dohrát než začnu.
Koukal jsem trochu na preklad a textu by tam moc byt nemelo (celkem placnu tak 100kB, coz neni skoro nic), problem je ten, ze je to rozesety do spousty souboru a ze se k tomu neda moc dobre dostat. Neco je napriklad v hlavnim .exe hry, ale co jsem cetl, tak i kdyby to clovek prelozil, musi zachovat na byte presnou velikost toho .exe, coz by mohl byt problem. Obecne se programator Basilisk Games nechce do prekladu Book I poustet (zjevne s tim nepocitali ani pri vyvoji a tak nemaji texty nikde zvlast), na druhou stranu preklad Book II mozny je a tam mi prijde, ze toho textu taky neni tolik (150kB?). Pokud by se do toho nekdo z vas chtel pustit, myslim, ze to muzu zajistit, ale sam se do toho nechci poustet, protoze jsem ani jednu hru jeste nehral a to potom dopada dost hrozne :).
Tak tak. Nazačátku si naklikáš, jak moc obtížnosti (heh) chceš hrát - což se promítne na tvém hodnocení. Když naklikáš úplně všechny překážky, tak tě čekají i nějaké XP výhody.

Ovšem to ničení věcí je otravné. Jídlo je ještě v mezích otravnosti - obzvláště pokud chytíš od krys červy a hládne ti rychleji. :-/
Bodkin: To sem chtěl slyšet :) Navíc v popisku čtu, že přibyla i starost o jídlo a opotřebení věcí. Prostě to zní libově :)
Dvojka umí stackování + nastavíš si dva equipy a mezi nimi přepínáš, takže se sami odhazují věci, které tam nepatří.
Uf, tak jsem vyplodil možná až moc dlouhý koment, ale větší část zabírá deník, kterej se snad bude číst rychle. Snažil jsem se to udělat čtivé :)
Taky jsem přemýšlel na co tam je. A myslim že jsem na to přišel. Na wiki v sekci Expansion píšou, že byl plánován add-on, kterej by zpřístupnil (v základní hře nepřístupný) Ash Island a jelikož na Salted Coast žádná lod nebyla, tak předpokládám že se tam hráč měl dostat právě touhle loďkou.
Destroyer mi prošel docela snadno (demon oil, luk a pár kouzlíček).

Tak mě napadlo zjistil jsi k čemu je ta loďka u opuštěného majáku?
Dohráno (nakonec za 21 hodin), level 17, zkusil jsem si oba konce. Na ten třetí (destroyer ending) nemám nervy :)
Ugra: Zavedl sis herní deník, abys mohl nad sklenkou brandy přehrávat své okamžiky slávy :) Pak z toho vytvoř komentář :)
Ted jsem se dostal do nějaký jeskyně kde je absolutní tma, tak jsem si vzal Potion of predator sight a najednou se všude kolem mě rozsvítili kosti skeletonů. Jinak tma. Jsem si připadal jak v Aliens vs predator xD
Poltergeisti kandidujou na post nejotravnějších potvor v RPG hrách, to je fakt utrpení zabít byť i jednoho. Bohužel magii nepěstuju, takže je musim odolávat plusovejma šípama. (naštěstí neuměj otvírat dveře, mwhehe)
Tak už vim cos myslel s tim lukem. Ten jihozápad Vely se bez něho dává dost těžko kvůli bomberům a lučištníkům ke kterym se nedá dostat na blízko. Tak jsem zatim natrénoval na level 5 a holt to dělám systémem load-save-load bo v ToHit mám ještě dost mezer.
Jo, je tam glitch, že když valíš a valíš, tak se to občas nestihne dopočítat a můžeš předběhnout událost.

Prstenů je tam vícero fungují naráz, takže opravdu stačí mít "jen" 9 v alchemy. A nebo i s prsteny budeš mít deset a očarování +2. Jinak, peněz jsem měl dost. i když jsem pravda trochu podváděl (nechával jsem si generovat drahé předměty)
Luk jsem si koupil jen lvl 1 pro nejnutnější případy, nepřijde mi že by byl hlavním předpokladem, zatim to dávám v pohodě bez něho, ale možná to teprve přijde.

Bombery jsem lukem samozřejmě zkoušel, ale přišel jsem na jednu fintu, možná bug, kdy dokážu bombera donutit aby vybouchl aniž by mě to zranilo. Jednoduše k němu v "realtimu" přiběhnu a zase rychle odběhnu. Když to dělám "pomalu" po tazích, tak to nefunguje. Divný co? Možná náhoda, ještě to testnu :)

edit Joj, tak alchemy lvl 15 je na mě asi moc, zatim jsem našel jen jednu knížku a jeden +3 prsten a tolik peněz nemám :) Takže +3 zbroj asi nebude
Investuj pár stovek do lukostřelby (učitel v BorderTownu). Nejen že s tím explozivní gobliny sejmeš docela hladce, ale lukostřelba (vlastně hlavně luk) je hlavním předpokladem pro postup hrou.

Edit: Jo, Tauraxové jsou drsní řízci.

Edit2: Alchemy&SpiderSilk Když budeš mít Alchemy na 15(jak to dosáhnout nejekonomičtěji jsem psal níž), a kromě spider silku budeš mít i ectoplasm (od obchodníka nebo z poltergeistů) tak tím můžeš očarovat jednotlivé kusy své zbroje. Helma +3, opasek +3, rukavice +3, atd atd atd. Nejlepší vybavení ve hře si musíš totiž udělat sám :)
Goblin Bombthugové jsou pěkný svině :) Jinak ted jsem v městečku Vela a začíná přituhovat. Nechci vědět co mě čeká na jihu, už jsem zlehka nakoukl na okraj jedný mapy a málem mě tam zabili takoví dva velcí bubáci :)

btw co se dá udělat ze spider silku? Našel jsem ted teprve druhej a schovávám si to podle tvý rady. Když už jsem našel tu knížku a prsten na alchemy, tak bych to mohl využít.
Tulareanus: Nj, bacha na to, mám Lure skill na vysoký úrovni :-D

Na co jsou sakra ty páky v jihovýchodnim koutu Whistling cave? Přehodil jsem pro jistotu všechny, snad jsem tim nic nezkazil.
ugraugra: Ako o tom takto rozprávaš, tak mi evokuješ staré sladké časy pri Albione a má to na mňa silnejší efekt než komentár, úplne mám chuť túto hru skúsiť. Škoda, že na to nemám čas.
Juhů, našel jsem Mithril Long Sword, jdu rozsekat pár goblinů.

Jinak quicktravel je až moc user-friendly - čas se během toho neposouvá, žádný náhodný setkání, žádný postihy, nic. Docela mi to vadí, vůbec to do týhle hry, kde můžete zemřít i tím, že vlezete do ostružin, nepasuje :)
Dodge jsem měl ke konci na 13 a šlo to. I když za to mohl především vysoký AC.
Já alchemy mám jen protože jsem našel knížku, jinak bych si to nevzal. Radši to všechno nacpu do Dodge, to je parádní skill. :) Akorát jsem trochu nasranej, že jsem na začátku vyplýtval body na Mercantile - 3 body v pytli a u obchodníků sleva jen 1%.
Pár věcí o alchemy:
- Velmi užitečná vlastnost (kromě tvorby lektvarů si s ní můžeš očarovat věci)
- Je na ní učitel (zbytečné dávat za ní skill pointy)
- Bez kuchařek je nebezpečná (dají se koupit i najít)
- Dělat slabé lektvary (pod stupeň III) se nevyplatí
- Stačí v ní mít 9 bodů (5 od učitele, 2 z knihy + 2 dosazené)
- Celkem snadno lze najít prsteny +3 alchemy
- 15 je počítatelné maximum (tj, nad 15(III. stupeň) už se další stupně nepočítají
- Spider silk je neuvěřitelně vzácná surovina


Pokud by někomu vadilo znát pár užitečných věcí a chtěl se nechat nakopat do rozkroku sám.
Alchemy je taky věc. Ted jsem zkusil něco namíchat a místo abych získal nějakej super potion, tak mi to bouchlo v ruce a zemřel jsem :)
já to rozbijel pěstma. Ovšem hrál jsem jako Unarmed monk (měl jsem v tom skill, stačí bod) a při úderu přestaneš ztrácet HP.
Uměl dobře udeřit :) Obecně je doporučováno kvůli tomu nosit "dobré" kladivo :-D
Tak meč se mi rozflákal při 5. úderu, tak jsem to loadnul a na férovku do toho začal řezat pěstma. Sice jsem u toho málem vykrvácel, ale nakonec jsem to rozbil a sextant je na světě :)
F1 ti vypíše pár tipů. To by mohlo stačit.

Já zámky lockpickovat začal až ke konci. Bylo to o něco rychlejší. Nedal jsem do toho žádné body, Učitel na to není, ale je tam knížečka (která tě buď naučí skill nebo ti do už naučeného přidá dva body). A našel jsem i rukavice s bonusem k lockpicku.
:-D

Bednu rozbij. Téměř vše (dveře, bedny, barely) jde rozbít. Drž shift - změní se na útok - a bij. Může se ti rozbít zbraň.
Zoltan: 20 hodin, viz začátek diskuze

Trochu mě ted nasralo, že jsem se půl hodiny pachtil po mapě abych našel jeden předmět na quest a ted jsem zjistil, že je zamčenej v truhle a jelikož nemám lockpicking skill, tak na něj můžu zapomenout. Tenhle systém "nemáš jeden skill, tak na quest můžeš zapomenout a hra na to nijak neupozorní" mě pěkně sere.
Hm, tahle hra vypadá dobře. RPG tohoto typu mě docela chybí. Jaká je hrací doba?
Ano, dexterity má vliv na ToHit A. stejně jako weapon skill který trénuješ.

Co se toho Dexterity týče, můj odhad je ten, že jsi tam nedal dost bodů aby se změnil.
Kantová fyzika :-)

Edit: Manuál tvrdí že To Hit záleží na Dexterity a Concentration + zbraňový skill. Můj hraničář měl myslím Dex 18, v sekerách 5 bodů a měl šanci kolem 50%. Raději zlepšuj zbraňový skill a statistiky spíš až pak.
Rozjel jsem hru znova, tentokráte s fighterem (mág mi tu nějak nevyhovoval) a řešim ted věc s ToHit ability. Při soubojích až moc missuju (ve výpisu mi to píše 45 % probability a chtěl bych min 60). Pokud se nemýlím, tak tahle věc souvisí vyloženě jen s Dexterity, ale nacpal jsem tam 4 body a probability zůstává stejná. Co dělám špatně?
Vďaka za koment, musím uznať že by mi táto hra ušla bez neho.
Jediný problém toho mřížování je to, že za ten easy kill dostaneš jen 25 xp místo plné sumy.
Lolec došel jsem až na konec sklípka, kde jsem otevřel pákou padací mříž, ale v následující místnosti byly 2 ještěři, který můj ubohej ilusionista bez many nemohl mečem udolat. Tak jsem si je vylákal ke dveřím a stál jsem v nich, aby na mě nemohli oba zároven. Ale stejně jsem nebyl schopnej je mečem umlátit. Tak jsem byl nucen použít hlavu (na to nejsem u novějších her zvyklej) a zkusil jsem fígl - zvedl jsem mříž, naběhl ke vstupu do místnosti a zařval jsem: "Hej, vy dva smradlaví ještěři, vaše máma byla tak tlustá, že měla vlastní oběžnou dráhu" Ještěři se nasrali a rozeběhli se směrem ke mě, ale to už jsem stál u páky a jakmile první ještěr přišel, tak jsem ho sejmul mříží. Zbyla po něm jen hromada rozdrcenejch sraček. Jeho brácha byl naštěstí taky úplně blbej, tak se nechal taky nalákat a ted oba nadávaj v ještěřím pekle :)
Bezva, to se mi zdá tak akorát. Ted jsem btw vlezl do vinnýho sklípka (quest od kováře v prvním městečku) a trochu jsem tam vytuhnul. Netušil jsem, že to bude mít rozlohu středního dungeonu :) Zbývají 3 pochodně a 2 hp potiony tak snad to vydrží :)
Můj save postavy ukazuje nějakých 22 hodin. A steam zase 29. Dost jsem loadoval, to jo.