Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Profil

Herní výzva 2016

- kromě úkolu 6 pouze hry, které jsem ještě nehrál (tedy pravidla pro opravdové hráče)

1. Hra, jejíž název začíná na stejné písmeno jako vaše přezdívka na DH. Kdo má nestandardní přezdívku a má problém najít hru, může ve výjimečném případě použít druhé či další použitelné písmeno své přezdívky.
Plán - Gauntlet
Dohráno 24.1.2016, herní doba dle Steamu 5 hodin.

2. Hra vydaná v roce 2016. Tedy hra, která na zvolené platformě vyjde od 1.1.2016 do 31.12.2016. Ale nezapomeňte, že výzvu je potřeba dokončit do 31.12.2016.
Plán - (nečekaně) Overwatch (původně LEGO Marvel's Avengers nebo Firewatch nebo Samorost 3)
Splněno 8.5.2016, herní doba dle hry samotné 10 hodin

3. Jedna ze 100 nejlépe hodnocených her na DH. Jde samozřejmě o reprezentativní hodnocení (tedy to barevné), šedé hry se nezapočítávají.
Plán - S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
Dohráno 26.4.2016, herní doba dle Steamu 18 hodin.

4. Hra od českého vývojářského studia. Studio by tedy mělo mít své sídlo v ČR. Tedy ne indické, kde na vrátnici pracuje jeden Čech.
Plán - Mafia II
Dohráno 14.3.2016, herní doba dle Steamu 11 hodin.

5. Hra dohraná za jediný den. Ano, od začátku do konce je potřeba hru začít a dohrát v jeden jediný kalendářní den.
Plán - Rocketbirds: Hardboiled Chicken
Dohráno 24.4.2016, herní doba dle Steamu 3 hodiny.

6. Oblíbená hra vašeho dětství/mládí. Tedy to, co jste kdysi dávno hráli a máte na to fajn vzpomínky, tak si to teď dáte celé znovu.
Plán - Age of Empires II HD
Dohráno 16.4.2016, herní doba dle Steamu 37 hodin.

7. Hra z vašeho nejméně oblíbeného herního žánru. Specifikaci žánru ponechávám na vás, zda se odpíchnete od primárních žánrů na DH, nebo budete specifičtější. Jde o to, zkusit dohrát hru z žánru, který bych si normálně nevybral.
Plán - Broken Age
Dohráno 17.9.2016, herní doba dle Steamu 15 hodin.

8. Hra z kategorie Freeware. Hra by měla být freeware od svého vzniku. Tedy placené hry, co byly následně uvolněny jako freeware, se nepočítají. Free-to-play tituly také nebrat, mělo by jít čistě o nekomerční produkt.
Plán - Sigils of Elohim
Dohráno 27.1.2016, herní doba dle Steamu 4 hodiny, dle samotné hry 2 hodiny čistého herního času.

9. Hra vydaná nejpozději v roce 2006 (tedy stará 10 let a více). Datum vydání by mělo respektovat vámi zvolenou platformu, takže nelze si zvolit např. konzolovku, jejíž PC verze vyšla teprve nedávno, a hrát ji na PC. Stejně tak HD remake a různé Enhanced verze (pokud nejsou staré 10 let) se nepočítají.
Plán - Neverwinter Nights 2
Dohráno 9.6.2016, herní doba dle Steamu 50 hodin.

10. Hra, která je u daného vývojářského studia jejich prvotinou. Tedy první vydaná hra daného studia, měl by to být skutečně ten nejstarší kousek těchto vývojářů. U pouze přejmenovaných studií, by bylo čistější hrát tedy první hru, kterou dané studio vydalo pod původním názvem.
Plán - Teslagrad
Dohráno 27.3.2016, herní doba dle Steamu 8 hodin.

Report
18.1.2016 - Instaluji a spouštím Gauntlet. Předchůdce jsem nehrál, takže přesně nevím, co mě čeká. Doufám v top-down řežbu, kterou dohraji s prstem v nose, tedy spíše na gamepadu. V hlavním menu mě přivítal dialog vysvětlující, že mam Slayer Edition hry a tím pádem se změnila jakási "Mistrovství" a místo přidání perků za ně získávám zlato. Absolutně nemám páru, o co se jedná. Rozehrávám hru za elfa, kdo jiný by po vzoru Linka měl rozmlátit všechny nádoby, které najde. Po prvním záseku na 30s s výbušným barelem si zkušeně schovávám jeden klíč do zásoby, protože se přece bude hodit později, a neotvírám lákavou oblast plnou truhel se zlaťáky. Ta byla samozřejmě v úrovni poslední, takže ušetřený klíč jsem si mohl strčit do trenek. Zároveň hned v první úrovni zkušeně umírám, za což získávám achievement. V souhrnu kola těsně nedosahuji na 100% sebraného jmění, zlatý klíč jsem na váhu bohužel položit nemohl.

19.1.2016 - Cože? V téhle hře se dá i umřít? Ragequit!

22.1.2016 - Zabíjím prvního bosse. Sice jsem pár minut nevěděl, co mám vlastně dělat, ale nakonec se to poddalo. Nové prostředí není překvapující, ale změna už byla potřeba. Utápím se ve zlaťácích jako Strýček Skrblík a nevím, co s nimi. Jediná věc, kterou jsem koupil/vylepšil, byly boty pro mého elfa. Ostatní předměty mi podle popisů kdovíjak úžasné nepřijdou.

23.1.2016 - Druhý boss padl, bohužel byl ještě jednodušší než ten první, škoda. Úrovně prakticky kompletně ve tmě nebyly těžké, spíše otravné. Na druhou stranu poslední třetina hry (alespoň to tak tedy zatím vypadá) se rozjela slušně, prostředí je konečně zajímavější a nepřátelé trochu těžší.

24.1.2016 - Poslední boss byl rozhodně nejtěžší částí hry, řekl bych o úroveň těžší než zbytek. Na třetí pokus však padnul a žádné překvapení v příběhu se nekonalo. Hru jsem dokončil se 205890 zlatými v kapse, základní zbraní, základním talismanem a základní artefaktem (botami), víc nebylo potřeba, to je docela škoda. Od remaku staré klasiky jsem čekal trochu víc.

25.1.2016 - Objevuji Sigils of Elohim (Steam), freeware hru, který vyšla společně s The Talos Principle. Ideální kandidát do kategorie 8. Logická hra obsahující 3x32 úrovní, ve kterých se zaplňuje daná hrací plocha kostkami z Tetrisu. Brzy zjišťuji, že složitější úrovně mají s logikou společného málo, a hráč buď úroveň nějak "dootáčí" (ve smyslu otáčení Tetrisových dílků). Za první den se mi podařilo protočit více než 1/3 úrovní, to půjde.

26.1.2016 - Protočil jsem dalších několik úrovní v Sigils of Elohim. Poprvé spouštím Mafia II. Menu pěkné, hudba taky, co ale nechápu je lenost vývojářů v nastavení hry. Pouze pět úrovní citlivosti myši? Opravdu? To už to tam nemuselo být skoro vůbec. Dohrávám první kapitolu, hra se mi až na krkolomnější ovládání (zejména tedy krytí za objekty) docela líbí.

27.1.2016 - Dohrávám Sigils of Elohim, hurá! Konečně už nebudu muset točit. Jako odměnu za dohrání hry dostávám kódy k reliktům do The Talos Principle, které postuji do místní diskuze. Mafia II se mi zatím líbí, dohrávám 3. kapitolu a zatím se děj odehrává v zimě, to se mi libí. Atmosféru skvěle dokresluje i hudba při jízdě autem, autory musím pochválit. Jízda mě zatím baví, což je u her podobných GTA důležitý aspekt hry, protože v autě člověk stráví tak polovinu herní doby. Kupuji Battle Pass do Dota 2, kdo ví, jak to teď u mě po následující dva měsíce s herní výzvou bude.

1.2.2016 - Zavřeli mě do vězení. Meh. Tedy samozřejmě v Mafii, v reálném světě by se mi tohle samozřejmě nikdo nemohlo stát! Už jen proto, že jsem si za daný čin vydělal snad jen $150, to by byl v dnešní době sotva přestupek.

4.2.2016 - Konečně jsem se dostal z lochu. Dokonce ani mýdlo jsem neupustil. Joe mi připravil něco na přivítanou. Začalo to slibně, ale nakonec jsem jen přehazoval hromadu hnoje.

14.2.2016 - Po pěti hodinách herního času dle Steamu mám konečně rodinu. Teda tu druhou samozřejmě. No, možná třetí. Odhaduji, že jsem tak v půlce hry. Kdo ví, třeba zjistím, jak to s Vitem dopadne, do konce února.

15.2.2016 - Instaluji Vampire: The Masquerade - Bloodlines (respektive povolenou variantu Age of Empires II HD, ktera upravuje prakticky jen kompatibilitu s novejsimi OS a pridava podporu pro dnesni bezna rozliseni, jinak je hra uplne stejna jako driv). Je to super!

16.2.2016 - Jako profík bez problémů dohrávám tutoriálovou kampaň. Na druhou stranu si vůbec nejsem jistý, jestli ji lze prohrát. Johanka čeká! Jo a taky mi spálili dům, syčáci! Tak jsem jim za trest alespoň rozstřílel bar na maděru. Škoda, že teď musím spát v posteli mrtvého muže.

6.3.2016 - Naprosto neplánovaně instaluji Teslagrad, jestli to dohraju místo Metro 2033, bude Karasman sr*t atomové hřiby.

14.3.2016 - Už přestanu spoilovat příběh Mafie, kterou jsem právě dohrál. Kdo hru ještě nehrál a chce vědět, jak to všechno dopadne, ať si ji kouká zahrát!

17.3.2016 - Francie v Age of Empires II HD úspěšně osvobozena, další pán na holení bude Saladin.

25.3.2016 - Dohrávám kampaň za Saladina. Jako obvykle vyhrávám prakticky všechny mise díky velké skupině arbalestů a několika trebuchetům. V poslední misi využívám klasický trik - postavit div světa na ostrově.

27.3.2016 - Dokončen příběh přerostlého nemluvněte (čtěte malého chlapce) v Teslagradu. Bossové (hlavně ti dva poslední) jsou zaručeně nejtěžší částí hry, což by asi tak nějak mělo být, ale tady je to možná už trochu moc pro hezký zážitek ze hry (oba jsem zdolával v rámci několika dní, když mi vždycky tak po 20-30 minutách došla trpělivost). Jo a na Metro 2033 se zase nedostane, sorry Karasmane!

28.3.2016 - Po Teslagradu nemám co hrát na televizi/gamepadu. Po zjištění, že Broken Age ma plnou podporu gamepadu, je to instainstall!

3.4.2016 - Škoda, že o Broken Age nemůžu moc psát, adventury se nespoilují. Ale je to rozhodně zajímavý zážitek, mám odehráno tak hodinu a půl. Ale ten Vašek, ten teda dostal od Čingischána v Age of Empires II HD na budku.

7.4.2016 - Pche, Maďaři i se svými dvěma divy světa padli a kampaň za Čingischána je hotova.

9.4.2016 - Tentokrát mohl Barbarossa české državy ušetřit a také se tak stalo. Naši západní sousedé už tak dobře nedopadli.

16.4.2016 - Dohrána kampaň za Barbarossu a tím i celé Age of Empires II HD. Hra (respektive AI) trpí prakticky stejnými neduhy jako původní hra, takže můžu s čistým svědomím říct, že ač se jedná o HD verzi, kromě vyššího rozlišení jsou hry naprosto stejné a staré triky stále fungují (například nechat ve hradbách "díru" a kolem ní postavit tři hrady, AI se prostě bude neustále pokoušet prorazit běžnými jednotkami místo postavení katapultů). Jo a onagery pořád nenávidím, s větší skupinou jednotek, pokud to není jízda, se prostě rozumně uhnout nedá.

20.4.2016 - Už před pár dny jsem nainstaloval S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat. Něco se mi líbí, kompletně nové mapy (recyklace byla dle mého nejzávažnějším prohřeškem S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky), noví nepřátelé, emise+úkryty a další. Co mě zatím nehorázně štve jsou nedeterministické pády hry v některých lokacích, navigace po úkolech je často velmi špatná (respektive je to příliš open-world, člověk dostane úkol a žádnou nápovědu, ukazatel, nic) a o plížení jsem se dozvěděl až snad v půlce hry, to mi mohlo ulehčit spoustu práce s vybíráním záludných skrýší s vybavením.

24.4.2016 - Nějak se to sešlo a na tento den si dávám za úkol dohrát jednu celou hru. Pro jistotu volím trochu kratší (mělo by to být snad do 5 hodin) hru Rakeptáci: Prďácký kuře (neboli Rocketbirds: Hardboiled Chicken). Začínám pro jistotu hned po půlnoci s tím, že půjdu později spát (a samozřejmě brzo vstávat). Po cca 30 minutách hraní mám za sebou první čtyři kapitoly (z celkových, doufám, patnácti). Co se ale s Prďáckým kuřetem stalo mezi 4. a 5. kapitolou mě natolik odrovnalo, že jsem musel jít spát. Masochismus! Po poledni jsem zhruba v půlce hry, alespoň tedy doufám, ale začínám mít pocit, že mi něco z děje trochu uniká. Nejsem si jistý, jestli byl ve filmečku mezi misemi malej prďák nebo jeho syn, tudíž mi možná unikají souvislosti! V cca 17 hodin dohráno, konec hry ušel a to nejen kvůli jednom z hlavních záporáků jménem "Brno". Příběh jsem snad pochopil :) Každopádně za tu cenu (určitě jsem hru získal čirou náhodou v nějakém bundlu) si myslím, že slušný herní zážitek, i když to celé trvalo jen něco přes 3 hodiny čistého herního času. Navíc hudba je docela prďácká.

26.4.2016 - Až z hintu jsem se dozvěděl, že ve S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat jsou také šroubky a lze je použít v anomáliích. No co se dá dělat, většinu jsem prošel takzvaně okometricky. Taky mě naštvalo, že některé z nástrojů, které jsou potřeba pro vylepšování vybavení, lze najít jen čirou náhodou, nikdo o jejich poloze nic neví. Tedy alespoň nikdo, koho jsem se ptal já. No nevadí, už jsem v Pripyati a konečně mám zase pocit, že má hra nějaký drive a není to jen takové náhodné bloudění po otevřeném světě. Myslím si, že brzo bude konec, i když tedy nevím, jaké vyvrcholení očekávat, příběh se mi kdovíjak silný nezdá (narozdíl od S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl). Aha, tak ani ne 30 minut po dopsaní předchozího odstavce jsem hru dohrál. Na asi 3 místa v Pripyati jsem se nedostal, škoda, ale vracet se už nebudu.

28.4.2016 - Instaluji Neverwinter Nights 2, chtěl jsem původně Vampire: The Masquerade - Bloodlines, ale docela se bojím bugů, které ve hře určitě jsou i po několika community updatech. Sice bych čekal, že všechny gamebreaking problémy již budou vyřešeny, ale náhoda je blbec a představa, že po desítkách hodin nebudu moct hru dohrát mě aktuálně příliš neláká.

1.5.2016 - Postavu v Neverwinter Nights 2 tvořím hned dvakrát, jako správný hráč RPG. Pravidla DnD (a obzvlášť 3+) už si absolutně nepamatuju, protože jsou to roky, co jsem hrál poslední hru s touto licencí. Naivně investuji u svého paladina do inteligence, abych měl co nejvíce skill pointů. Záhy zjišťuji, že paladin skoro žádné nepotřebuje a síla, konstituce (viděl jsem i překlad "nabušenost") a charisma se mi budou hodit rozhodně víc. Paladina volím zejména z tradice, ale samozřejmě se mi líbí, že při boji s nemrtvými vždycky zapomenu na jeho schopnosti proti nim a v rozhovorech si úplně nemůžu vybírat, co řeknu (což ve skutečnosti významně ulehčuje role-play element, ano, už jsem lenoch). Po vyřešení nějakých drobných pletich a prozkoumání zhruba půl tuctu kobek s nemrtvými se konečně dostávám po 8 hodinách hry do Neverwinteru a čekám, že se příběh rozjede naplno.

4.5.2016 - Po cca 11 odehraných hodinách nemám pocit, že bych se v hlavním příběhu někam dostával, a tak neodolávám a otevírám How Long To Beat pro Neverwinter Nights 2, abych se dozvěděl, že průměrná herní doba je 63 hodin. Doufám, že budu průměr spíše snižovat, protože jinak to budu hrát ještě čtvrt roku.

8.5.2016 - O Overwatch jsem se prakticky nezajímal, dokud jsem na Twitch.tv neviděl nějaký stream z této hry. Přišlo mi to hodně barevné, hodně zmatené, ale zároveň jako něco, co bych si možná vyzkoušel. Po zjištění, že základní verze hry stojí 40 EUR, mi bylo jasné, že tohle asi nebude nic pro mě, rozhodně ne letos. Později jsem se ale dozvěděl, že se má uskutečnit open beta, navíc se všemi mapami, postavami a tak dále, prostě kompletní hra. V tu chvíli se zrodil ďábelský plán využít open betu ke splnění úkolu do kategorie číslo 2, protože hra fakticky vychází v roce 2016 a fakticky budu hrát její plnou verzi bez omezení. Vzhledem k tomu, že Overwatch (překvapivě) neběží na Steamu, musel jsem změřit daných 10 hodin jinak, naštěstí hra sama měří čas strávený s jednotlivými hrdiny. Co ale bohužel neměří je čas strávený v menu, hledáním hry, načítáním map, přípravnou fázi jednotlivých zápasů či čekání na další zápas po jeho skončení. Ve výsledku, vzhledem ke krátkým zápasům (maximálně je to kolem 10 minut), člověk zjistí, že ve hře stráví minimálně o 25% více času než je naměřeno samotným hraním. Ale co se dá dělat, výzva je výzva a data jsou data :) V neděli večer, poté, co jsem ve volných chvílích přes víkend nedělal nic jiného než hrál, jsem se konečně dostal na bájnou metu 10 hodin a další kategorie je splněná :) Je ale dost možné, že pro klid v duši dohraji ještě letos nějakou jinou hru z roku 2016, aby se nedalo říct, že jsem švindloval :)

10.5.2016 - V Neverwinter Nights 2 se po 20 hodinách hraní dostávám do ... 2. kapitoly/aktu? What the hell? Doufám, že hra nemá více než 3 podobného rozsahu, jinak u ní opravdu zestárnu.

22.5.2016 - Už dlouho jsem nic nenapsal, ale v Neverwinter Nights 2, doufám úspěšně, pokračuji. Nahráno prý 28 hodin, tak to bych už třeba mohl být v půlce. Hlavní příběh už se posunul a paradoxně mám pocit, že citelně ubylo vedlejších úkolů. Na druhou stranu je asi obtížné najít ten správný poměr, pokud nemá být hra na stovky hodin. Když je vedlejších úkolů hodně, hlavní linie bývá relativně jednoduchá a krátká. Při bohatém a zajímavém hlavním příběhu je zase ostatních úkolů pomálu a hra se stává víceméně lineární.

23.5.2016 - A abych si taky trochu zastěžoval, štvou mě na Neverwinter Nights 2 zatím dvě věci. První je nucení postav do party. Mám relativně vyváženou partu, se kterou hraji, ale příběh občas donutí vzít do party někoho, kdo se mi tam moc nehodí, protože musím nechat někoho jiného na lavičce. Obvykle je to samozřejmě někdo s alespoň podobným povoláním, takže je to stále hratelné stylem, jakým chci, ale i tak mě to štve. Pokud by se postava přidala do party navíc a třeba nebyla ovladatelná (a v boji jen postávala okolo, případně dělala vše pro to, aby nezemřela), tedy vlastně NPC, vůbec by mi to nevadilo. Druhá věc je jakési záhadné ztrácení věcí. Nedokázal jsem to ještě přesně identifikovat, ale zdá se mi, že pokud má hlavní postava plný inventář a dialogu dostane vnucenou nějakou věc, ocitne se tato věc na zemi (což je správně), ale spolu s tímto ztratí postava vše, co drží v rukou. Takhle už jsem záhadně potratil sonický meč bastard a dlouhý meč +2 (a ještě asi i nějaký štít). Hraji top-down a na to, jak postavy vypadají, se úplně nesoustředím, takže na to obvykle přijdu až za několik savů dál, typicky v boji, když postava nedává skoro žádná zranění, případně v příběhovém dialogu, kde postava stojí, nic nedrží a vypadá jak lempl.

25.5.2016 - Konečně jsem správnej buržoust a mám vlastní hrad. Problém je, že správa je udělaná naprosto tragicky. Sice chápu, že je tam pokus o jakýsi role-play, když rozkazy vydávám pomocí klasického dialogového menu, bohužel není naprosto jasný výsledek jakýchkoliv (kromě těch naprosto zřejmých) akcí. Většinou je výsledek akce vidět nejdříve další tah, což je relativně problematické vzhledem k tomu, že tahů je omezené množství za celou hru (snad 50). Navíc je člověk nemůže "odtáhnout" všechny po sobě, ale další se zpřístupňují až po pokročení v hlavním příběhu. K tomu se ještě přidává to, že u leckterých akcí naprosto není jasné, jestli je jejich výsledek "správný" nebo ne (například jsem poslal vojáky na misi, vrátili se, žádný mrtvý, ale dle prezentovaného textu výsledek spíš průměrný - otázky jako "je to ten nejlepší možný?", "jaký to má aktuální vliv na dění?" a "co na to Jan Tleskač?" zůstávají nezodpovězeny). Velmi nešťastným shledávám také to, že mi nikdo neřekl, zda má celkový (ne)úspěch celé této akce nějaký vliv na vývoj hlavního příběhu. Vzato kol a kolem, asi se mrknu na nějaké tipy a triky, jak na to, abych po dalších 20 hodinách hraní nezjistil, že jsem to zmrvil hned na začátku a můj paladin už nedokáže dosáhnout dobrého konce příběhu, pokud tam nějaký takový vůbec je.

1.6.2016 - Dostávám se v Neverwinter Nights 2 do třetího aktu. Mám dojem, že je poslední. I s tipy pro rozvoj jsem správu klikal na 2/3 času několik hodin. Bez nich bych to dělal hodiny a stejně by výsledek nebyl ideální (to asi není ani teď, protože jsem zjistil, že některé události jsou náhodné, respektive je náhodné jejich pořadí). Ale po 37 odehraných hodinách už mi to začíná připadat nějaké dlouhé. Možná je to tím, že tlačím na pilu, abych to dohrál co nejdříve, možná bych si měl dát pauzu.

4.6.2016 - Včera mi hra poprvé spadla, naštěstí jsem měl uloženo cca 5 minut zpátky. Také jsem potkal svého prvního draka, rudého (konečně, po tolika hodinách, asi jich v Neverwinter Nights 2 není moc, když mám postavy na úrovni 17 a někde jsem zahlédl, že maximální úroveň je snad 20). Problém je, že jsem nebyl schopný ho zabít, naštěstí proti němu není nutné bojovat. Problémem bylo asi to, že jsem měl tři bojovníky, zloděje a jen jednoho kouzelníka. Fyzické útoky dělají drakovi pramálo a bojovníci tedy tvoří jen barikádu z masa. Polovina útočných kouzel byla bohužel ohnivá, takže drakovi samozřejmě nic nedělala. Když už se mi ho (tedy ji, abych byl přesný) podařilo téměř dostat, uzdravila se zpátky na zhruba 50% a bez dalších kouzel už to nešlo. S více kouzelníky by to ale snad mělo jít.

5.6.2016 - Tak dnes se naopak zadařilo. Zabil jsem dva draky, dokonce najednou! Byli slabší než ten rudý, ale tím si přece nenechám zkazit radost! Navíc už větřím konec hry, zbývajících úkolů už je pramálo a mílovými kroky ukrajuji z událostí, ke kterým se schyluje celý třetí akt, ne-li celou hru. Na druhou stranu po 46 hodinách už je pomalu na čase.

8.6.2016 - Konečně jsem se dnes dostal dál (tedy přes předpředposlední a předposlední souboj), chybí mi už jen závěrečný boss. Co mě na konci hry fakt štve je AI společníku (respektive minimálně pathfindingu). Dokud má parta jen 4 charaktery, vše funguje, jak má, ale jakmile jich je 5 nebo více, všude se všichni pořád zasekávají, na dané místo běží jen 2 místo všech a tak dále. Ten zmíněný předpředposlední souboj jsem (pro)hrál X-krát se zapnutým AI. Jakmile jsem ho vypnul a všechny postavy ovládal ručně, vyhrál jsem ho na první pokus. Poslední boss vypadá docela tuze, ale snad se na mě za pár dní usměje štěstí.

9.6.2016 - Uf, dohráno! Celkem za 50 hodin dle Steamu, tak to bych průměrnou herní dobu přece jen trochu snižoval :) Závěrečný boss nebyl zas tak těžký poté, co jsem vypnul AI společníků. S AI se to opět nedalo, parta snad 10 charakterů se zasekávala za překážky, nevykonávala přímé rozkazy a tak dále. S ručním ovládáním všech však relativně bez problémů. Jako RPG se mi Neverwinter Nights 2 celkem líbilo, co mě mrzelo a časem i štvalo byl možná přílišný důraz na "RP", zejména na úkor "G". Leccos by se určitě dalo vylepšit či udělat jinak ve prospěch lepší hratelnosti, i když by to znamenalo trochu méně toho roulplejování. Tak teď už mě k dokončení výzvy stačí jen dorazit Broken Age, sice mi to bude trvat určitě ještě několik dní (pokud se k tomu zvládnu dokopat, takže reálného času spíše několik týdnu), ale potom už bude hotovo!

19.6.2016 - Vůbec se do Broken Age nemůžu donutit. Sice si myslím, že už jsem za půlkou, ale vždycky, když to pustím, vydržím u toho tak maximálně kolem půl hodiny a postoupím tak málo, že se mi už vůbec nechce to další den zapínat. A podle návodu to hrát nechci, vzhledem k tomu, že s ním už ve hře (na rozdíl od jiných žánrů) opravdu není co zkazit.

9.7.2016 - Ve světě Broken Age jsem strávil už přes 9 hodin a myslím si, že konec v nedohlednu. Jeden z důvodů, proč adventury (bez návodu) nehraji, dalším je často strašně pomalý postup ve hře (aneb hraji hodinu a vůbec nikam se nedostanu). Vrcholem byla jeden zdejší "puzzle", kdy nic nedělat ve správný moment, na který hra nijak neupozornila byl ve skutečnosti správný postup, jak se dostat dál. Brainfuck.

10.7.2016 - Další moment, který se mi v Broken Age příliš nelíbil. Asi není tajemstvím, že ve hře se střídavě hraje za dvě postavy, přičemž se hráč do jisté míry může mezi postavami přepínat. Na tom by asi nebylo nic kdovíjak zvláštního, mám dojem, že takové adventury (případně i jiné hry) tu už byly. Stejně jako jinde i zde začínají postavy své příběhy odděleně a časem se setkají, což je však pro mě v tuhle chvíli jen předpoklad, protože tak daleko jsem se ve hře ještě nedostal. A to je právě ten problém, protože jsem řešil za jednu postavu puzzle, který se zdál řešitelný, pokud bych dokázal rozklíčovat symboly, které mi hra ukazovala. Až po cca 10 minutách marného snažení moje postava oznámila, že kdyby měla čirou náhodou informace z místa, kde je teď postava druhá, určitě by šel puzzle vyřešit, přičemž postavy o sobě sice už slyšely, ale nikdy se nesetkaly a rozhodně nemají žádnou možnost vzájemné komunikace. Ach jo.

1.8.2016 - Konečně jsem se k Broken Age po 3 týdnech zase dostal a zase mě to naštvalo, ach jo! Úkolem bylo vyřešit logickou hadánku, přičemž k dispozici bylo několik dokumentů (fotky, reporty atd) a k tomu tabulka s osami X a Y, kde si hráč měl vyplňovat, co z dokumentů již zjistil. Po asi 20 minutách, kdy jsem zjišťoval, jak se do tabulky píše, jsem poslal ženu, ať si o tom něco přečte online (protože hrát podle návodu přece nebudu, to by byl vůči výzvě podvod) a ta se vrátila s tím, že do tabulky se psát nedá a je tam jen "pro představu". Proč se do ní nedá psát, když už tam je? To fakt nechápu!

10.9.2016 - Večer jsem si vzpomněl, že už mám jen tři měsíce na dokončení utrpení v podobě poslední hry. Poté, co jsem 10 minut nevěděl, co dělat, jsem se 5 minut pohyboval kupředu a potom dalších 30 minut bloudil po obrazovkách a hledal, jestli jsem něco neminul. Vzhledem k tomu, že to vypadá, že budu moct věnovat hře průměrně hodinu nebo dvě měsíčně až do konce roku jsem učinil se ženou dohodu, že když nebudu vědět, jak dál, půjde se podívat do návodu a poradí mi třeba, kam zhruba bych měl jít. Škoda, že se to tentokrát nepovedlo, protože jsem u hraní usnul.

17.9.2016 - Přemohli jsme se a konečně dohráno. Konec hry byl bohužel ještě slabší, než jsem čekal. Opět momenty nedávající příliš smysl napěchované u sebe uměle prodlužující hratelnost naprostými hloupostmi, kdy se hráčovy akce "anulovaly" naskriptovanou hrou. Navíc jsem na konci čekal nějaké větší zakončení příběhu, přijde mi, že tak půlka nebyla nijak dořešena (a to ani textově, natož ve hře), pffft. Adventur jsem příliš nehrál, ale z těch novějších, se kterými jsem měl tu čest, mi tahle nakonec přišla (ač na začátku docela fajn) suverénně nejhorší. Nakonec (minimálně od poloviny) opravdu protrpěných 15 hodin. Nakonec jsem výzvu úspěšně splnil, celkově 4. v pořadí, jestli se nepletu, i když jsem měl určitě i na lepší umístění. Čas se věnovat zase něčemu jinému. V neposlední řadě bych chtěl poděkovat své rodině, že to se mnou (a s některými tituly) vydržela a doufám, že příště se už do podobně velkolepé akce pouštět nebudu, případně mi to alespoň půjde lépe! :)

Garion@hofyland.cz
Garion@aoex.cz (zase funguje! :) )
GarionCZ@urban-rivals.com
Garion@exfort.org

LEGO Harry Potter: Years 1-4 Grandmaster (100%) In-game profile screenshot
LEGO Harry Potter: Years 5-7 Grandmaster (100%) In-game profile screenshot
LEGO Indiana Jones: The Original Adventures Grandmaster (100%) In-game profile screenshot
LEGO Pirates of the Caribbean: The Video Game Grandmaster (100%) In-game profile screenshot

Alien Swarm Expert (95%) Alien Swarm Steam profile
Stacking Expert (95%) Stacking Steam profile
Rayman Origins Expert (93%) In-game profile screenshot (214/246 electoonů, 10/10 zubů)
Braid Expert (92%) Braid Steam profile
LIMBO Expert (92%) Limbo Steam profile
Half-Life 2 Expert (82%) Half-Life 2 Steam profile
Legend of Grimrock Expert (78%) Legend of Grimrock Steam Profile
Half-Life 2: Episode One Expert (77%) Half-Life 2: Episode One Steam profile
Half-Life 2: Episode Two Expert (77%) Half-Life 2: Episode Two Steam profile
Spider-Man: Shattered Dimensions Expert (75%) In-game profile screenshot
Trine Expert (75%) Trine Steam profile

The Saboteur Journeyman (70%) (100% hlavní příběh, 90% perky, 21% freeplay)
Borderlands Journeyman (69%) Borderlands Steam profile
Team Fortress 2 Journeyman (63%) Team Fortress 2 Steam profile
Bastion Journeyman (58%) Bastion Steam profile
Dead Island Journeyman (58%) Dead Island Steam profile
Left 4 Dead Journeyman (58%) Left 4 Dead Steam profile
Trine 2 Journeyman (54%) Trine 2 Steam profile
Magicka Journeyman (53%) Magicka Steam profile
Portal Journeyman (53%) Portal Steam profile
Counter-Strike: Source Journeyman (50%) Counter-Strike: Source Steam profile
Killing Floor Journeyman (50%) Killing Floor Steam profile
Left 4 Dead 2 Journeyman (50%) Left 4 Dead 2 Steam profile

Hard Reset Apprentice (48%) Hard Reset Steam profile
Renegade Ops Journeyman (44%) Renegade Ops Steam profile
Serious Sam HD: The First Encounter Apprentice (43%) Serious Sam HD: The First Encounter Steam profile
Madballs in... Babo: Invasion Apprentice (41%) Madballs in... Babo:Invasion Steam profile
Jamestown Apprentice (38%) Jamestown Steam profile
Torchlight Apprentice (38%) Torchlight Steam profile

Worms Reloaded Novice (7%) Worms Reloaded Steam profile
Monday Night Combat Novice (4%) Monday Night Combat Steam profile