Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@tremors (24.03.2012 22:06): na předimenzovanost Quenu jsem si stěžoval v komentu, myslel jsem ale, že to byl záměr. jestli to je skutečně bug, jaxe tam píše, tak by měli z fleku vyházet všechny testery...
Před pár týdny psali z Xzone, že jí tento měsíc mají dostat. Pruď je a pak sem hoď výsledek.
Zajímalo by mě, jestli zapracují na optimalizaci (pokud to ještě vůbec jde) =)
Ten trailer náhodou vypadal docela slibně, na to že jde v podstatě jen o drobné úpravy hry a nikoliv skutečné přídavky. Bojím se ale že v tom traileru bylo úplně vše co je nové :D Počkám si až bude krabice :-)
@Jack_Dark (19.03.2012 20:52): To je asi jedno jedna hrdinka navíc a pozměněný závěr z toho udělají odlišnou hru. Já odjakživa radši původní verze všeho. Spíš bych vítal nové příběhy, jako u jedničky.
@marwel (19.03.2012 19:41): Nene, jenom jsem četl, že vydají znovu pc verzi, tentokrát rozšířenou. Hra mě sice nebavila tak jako jednička, ale i tak nějak toužím po rozšířené krabicovce...
@Walome (19.03.2012 19:38): Pujde nejspis o podobny system jako u prvniho dilu - ano, vydaji Enhanced edici na PC, ale vsici, co maji normalni edici si budou moci novy obsah do hry stahnout v podobe patche. Nebo jsi cetl neco jineho?
Hele oni vydaj tu rozšířenou edici i na pc - já teda myslel, že přídavky do Zaklínače budou zdarma, ale to jsem asi poplet.
Kušujte furt s tím shazováním obou dílů :-) Obecné mínění panuje, že jsou to excelelntní hry obě dvě, není třeba zdůrazňovat vlastní názor.
@Walome (10.03.2012 22:03): Lehce bych tě poopravil.

vidět, jak hra neumětelsky kopírující knihu může být rozporuplná a jak hře, která se lehce otřela o knihu, může všechno svědčit.
OT OT OT! :)

Jinak "Stačí si přečíst Prousta" mě rozesmálo :) To je jak "Stačí se dostat do NASA a letět na Měsíc" :)

Podle mě mají pc hry velkou moc předat hráči stejně bohatou a ceněnou informaci jako kniha, ALE neděje se to. Já jsem čtenář, píšu, ale knihy nijak nepřeceňuji.
A abych nebyl úplně OT - na Zaklínači je krásně vidět, jak hra inspirovaná knihou může být skvělá (první díl) a jak hře, která se jen lehce otřela o knihu, může něco chybět (druhý díl).
@Borghal (10.03.2012 20:24): Potenciál videoher lze v mezích prognózy odhalovat již dnes. Zejména co se týče jeho nedostatků. Tohle je nicméně téma na celou diplomku, v případě společenských vědátorů rovnou na několik knih :-)

Šlo mi o to jen zdůraznit, že v knize je místo pro zařazení myšlenek, utřídění sdělění a konzistenci vyjádření. Hra zůstává předmětem, který je koncipován k tomu, aby byl někým jiným hrán. Toto je naprosto protichůdná filosofie tvoření. V jednom případě je dílo závislé na osobě tvůrce (kniha), který do ní tak může promítnout autonomii, zatímco v druhém (hra) je závislý na osobě příjemce.

Proto hra nikdy nebude moci operovat se stejnou výpovědní hodnotou, jakou má literatura.
A co by to nešlo? Však počkej až budou hry jako médium taky 200+ let staré a bude s čím srovnávat. :-)

Hlavně ale, filmy ani hry nemůžou za dobu ve které vznikají, stejně jako knihy jsou jí přirozeně poplatné - pokud chceš férovější přístup, srovnávej pouze produkci napříč žánry ze stejného období. Hra srovnatelná s Prosutem prostě nevznikne, protože dnes už se tak nepřemýšlí. Nicméně kdybys dal nějakým vývojářům moc moc peněz a 14 let na vývoj (tak jak dlouho psal Proust Hledání), něco dechberoucího by dozajista vzniklo :)
@Say (10.03.2012 20:00): Nějaká užitečnost je mi putna, ale tomu o té výpovědní hodnotě sám nevěříš, že? Stačí si přečíst Prousta, aby člověk zjistil, že žádný film či hra se mu v informační a myšlenkové bohatosti nemůže rovnat. A nikdy tomu ani tak nebude, ač samozřejmě prokazují jiný druh předností. Mluvit o stejné výpovědní hodnotě mi ovšem připadá nesmyslné.
Teďka shání zaměstnance skoro všechna větší studia v ČR... ale všichni hledaj velice zkušené lidi :- /
Kostky jsou tu, narozdíl od jedničky, k ničemu. Přesně jak píše Walome. Člověk se snaží spíš nehodit mimo a absence druhého kola je žalostná.

@Red (21.02.2012 12:26): I'm glad it helped=)
@Walome (21.02.2012 12:11): Tak tak, a je to hrozně nepřehledný. Z toho úhlu je plocha kam můžu hodit úzkou průzorem a na čísla mi taky trvalo si zvyknout.
Házím raději puštěním zvrchu to je nejistější a soupeř někdy taky hodí mimo. Vůbec dělat z kostek dovednostní soutěž mi přijde jako hodně nešťastný nápad. Kostky byly vždycky o rozhodnutí zariskovat podle situace, ne o dovednosti hodit a popravdě neznám člověka co by v tomto případě dokázal hodit kostky mimo plochu.
@Say (20.02.2012 17:21): Díky, nastavil jsem to podle toho a vypadá to mnohem realističtěji. Tím nechci říct že pohádkový přístup taky nemá něco do sebe, ale pro mě osobně byl tady popravčí četou pro oči.