@
Richmond (11.01.2024 22:04): Tomu říkám náhoda. :) Předevčírem jsem měl debatu s člověkem, jenž se pohybuje ve vývoji (správně bych měl říct modifikaci) leteckého simulátoru více než 20 let. V podstatě jsme se shodli na tom, že dnes udělat v jedné osobě letecký simulátor, tzn. takový, který by byl kvalitativně na úrovni alespoň DID
EF2000 nebo
F-22 Total Air War, nebo jednoduších ale stále docela komplexních
Jane's Combat Simulations: Israeli Air Force +
Jane's Combat Simulations: USAF není prakticky možné.
S kamarádem, jenž je sotwarový developer, jsem nedávno probíral velmi letmo jak na to, s tím, že potřebuji experta na AI aby mě naprogramoval plně dynamickou kampaň (strategický a taktický level), plus AI pro dogfigty + AI pro pozemní boj, flying model, avioniku, atd. Zná lidi co to umí ale ti to nebudou pochopitelně dělat zadarmo, takže bez hodně velkého kapitálu naprosto bez šance! Takže je super, že jsem za 30 let nasbíral slušné znalosti air strategie, první a poslední o letadlech, ale je mi to úplně k ničemu. :)
Bavíme se o remake DID EF-2000 a TAW už nějaký ten rok na mezinárodním fóru (dnes Discordu), ale stále nemůžeme najít shodu, a hlavně sponzora. :) Normálně jsem si stáhl veřejně dostupný source code Falcon 4.0
https://github.com/FreeFalcon/freefalcon-central abych tak nějak nahlídl po pokličku jak naprogramovat dynamickou kampaň. Ovšem vyznat se v tom je úplný masark, a to mám z minulosti nějaké znalosti Visual Basic a C++.
Zmiňoval to i,
zde na DH velmi oblíbený, Dan Vávra v jednom z papírových Levelů minulého roku, když tak nějak rozebíral vývoj her v našich končinách. A měl pravdu chlapec. V jednom se to dělá fakt špatně.
To je také pravděpodobně důvod, proč nic víc než
Helicopter Gunship DEX , a od stejného autora se chystající
https://store.steampowered.com/app/1549580/Stealth_Fighter_DEX/ nevznikne ještě hodně, hodně dlouho.
V mých očích, respektive v mých očekáváních co by mě mít správný letecký/heli simulátor mít, je to málo ale chápu, že v jedné osobně to prostě nejde jinak. Používá Unreal engine stejně jako např.
Ace Combat 7: Skies Unknown , což je produkt s krapet jiným rozpočtem a
podstatně větším týmem.
A že udělat pořádnou leteckou hru v Unreal engine není žádná sranda jsme naposledy viděli u
Comanche (krásný příklad jak se to nemá dělat), jen dobrý engine zdale nestačí. Nakonec to museli dokončit češi z
Ashborne Games aby to nebyl úplný propadák. Děsná škoda, že to nedosahuje ani kvalit
Comanche 3 Gold.
PS: asi bych v popisu studio raději smazal zmínku "
Ashborne Games má spolu s německým studiem NUKKLEAR na svědomí letecký simulátor Comanche. ", protože tohle má do leteckého simulátoru, a to dokonce i když budu brát v úvahu relativně jednoduchý Comanche 3, hodně daleko. Jako letecká arkáda budiž, jako letecký simulátor ani omylem, to už i Ace Combat je více simulátor.
Každopádně kdyby to někoho zajímalo tak EPIC to má hezky zpracované
https://www.unrealengine.com/en-US/blog/ ... of-flight-simulators
Vypadá to jednoduše jak se tak dívám na tutorial, to by teoreticky zvládl úplně každý. :)
https://dev.epicgames.com/community/lear ... t-simulator-tutorial
Jeden můj bývalý spolužák z kurzu mi dokonce, ale už je to hodně dávno, ukazoval demo dungeonu na kterém pracoval. Do fáze kam se nejpíš dostali tvůrci s Cardhalia 2 nebyl, a bohužel to nikdy nedokončil, každopádně bylo to působivé demo. :)