Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
PRIVATE MARTIN: na Poláčka bych uplně zapomněl, jeho dlouhý vlasy a hudební vkus byli v LEVELu raritou ( a pořád jsou ) :-D
PRIVATE MARTIN: jo jo Dobrovský je taky mů oblíbenec ještě společně s Grygarem :-)
Někdy toho bylo až moc. Viz jeho recenze na Black and White 2, ze které se člověk nedozvěděl vůbec nic :) Rybka se v těch recenzích hrozně seberealizoval. Docela by mě zajímalo, jaká je ta jeho kniha - tam všechny svoje myšlenky mohl zasít do úrodné půdy.

Jedno mu upřít nejde - stačilo si přečíst první odstavec a hned člověk věděl, kdo ho napsal.
Walome: nech Rybku žít! :-) Jeho recenze nikdy nepostrádali vtip a šmrnc! :-)
Private Martin: měla by, ale snad nikdy jsem takovou nečetl. Největším fiaskem vždycky byly recenze Michala Rybky a jeho neochvějné a bezdůvodné nadržování sérii Sims :)
MtM, Dune: tak měla by bej objektivní, je jasný že většinou nikdy neni :-)
Indian: Mne prídu (resp. ja ich tak píšem) komentáre subjektívne, zatiaľ čo recenzia by mala byť objektívna.
Tulareanus: no tak já třeba hodnotim a píšu komentář nejvíc podle toho jak mě daná hra bavila a je mi upřímně u prdele, že se nevyznam v adventurnim žánru viz. Posel Smrti, Nibitu apod.
Tulareanus: Na to som myslel, síce trocha inými slovami... :D
Heh, hlavně u starých her (85-95) si člověk často ani nepamatuje jak vypadala krabice, obálka hry. Tam pak člověk zná jen screeny.
Nejlépe by právě bylo, kdyby se přidávaly pouze vlastní screeny. Třeba pro pobavení a nebo na ukázání různých grafických aspektů hry. Jinak by to fakt nemělo moc smysl.
Tulareanus: Vyumělkované a často nic neříkající a opakující se "screenshoty" jsou k ničemu.
CJ: S těma screenama by to bylo by to super, ale rovněž si myslím, že je to vzhledem ke kapacitě serveru nereálné.
CJ: Screeny ani wallpapery nebudou, ač bych je velice rád uvítal... Je to velká zátěž na místo na serveru. Barevné rozlišení je imo zbytečnost a jen shodí nedoceněné hry (či naopak).
Čo takto farebne odlišovať hry podľa hodnotenia, ako je to napríklad na ČSFD? A budú sa v 2.0 dať pridávať aj screenshoty, poprípade wallpapery?
Pamatuji, že Rise of the Triad dali v Excaliburu více, než Doom 2. To mě tenkrát hodně naštvalo. Když na to koukám nyní, tak RotT má více nápadů, některé dost originální, ale Doom je zkrátka Doom.

Jen taková nostalgie.
90210: S tými hodnoteniami z Excaliburu by bol problém, teda, hodnotenia nových hier. :)
Jeste by v 2.0 bylo fajn vykrast ucel hodnoceniher.cz a u her vypisovat hodnoceni ve Score, Plevelu, Bonuswebu nebo treba Excaliburu, kde ta hodnoceni byla obzvlast vypecena, viz. snad nejakych 95% pro Tajemstvi Osliho ostrova.:0)
To není věc férovosti. Počítat průměr z malého množství hodnot prostě nemá takový smysl. To ale nikomu nebrání si jediným kliknutím zapnout v žebříčku i zobrazení her, co ten minimální počet hodnocení nemají. Tohle přece není o nějakém marketingovém exposure.
Natelogan - počkej počkej, ty jsi proti mému návrhu a současnému systému (defaultně ukázané jen hry s 10 a více hodnoceními) a nebo jen proti mému návrhu ?



Jinak k mému postu z 16:16 - jasně, vůbec ho neovlivňují, proto je "jakoby" lepší. Chápu, že nemusí být nutně lepší, jen má více hodnocení.

Takhle se hra s 9ti hodnoceními a 95% vůbec neukáže v žebříčku, kdežto hra s 10ti a 85% tam bude. Je to fér ? Není, ale tak to nyní funguje. To
Marty: Ne. Hry, pro které hlasovalo málo lidí, žebříček vůbec neovlivňují.

Já osobně takovéto přepočítávání průměru hodnocení podle počtu hodnotících nepodporuji, moc to zkresluje a znevýhodňuje neznámé hry.
Ale vždyť stejná logika tu už platí - hra pro kterou hlasovalo 10 a více lidí je lepší než ty, pro které jen jeden člověk. Tak to v žebříčku platí, ne ?
A spravne tusis, "Hra je lepsi, protoze pro ni hlasovalo vic lidi." mi fakt koser neprijde :)
Tak nějak tuším, že se vám to líbit také nebude, ale navrhnout to chci tak jako tak. Za nápad nic nedáš. Doporučuji anglickou wiki na heslo "Weighted mean" - i když pár věcem tam nerozumím.

Zkušenosti čerpám z jedné (cizí) stránky o Rocku, kde tento systém funguje.



Zde na DH je to částečně ošetřené tak, že v žebříčku se defaultně ukazují jen hodnocení 10 a výše. To aby to někdo nemohl snadno zneužít a aby nahoře nebyly hry s jedním 100% hodnocením - což by nevypovídalo o kvalitě.
I tak, není žádný rozdíl mezi komentářem a hodnocením. Uživatel není motivován psát komentáře. OK, nevýhody jsou také, výhody jsem přednesl, víc nevím.


Dobře, co tedy druhá část váženého - čím více hodnocení, tím lepší místo ?

Příklad
hra A - 100 hodnocení, 85%
hra B - 10 hodnocení, 86%

Nyní je v žebříčku hra B před hrou A, při implementací váženého by byla hra A před hrou B, protože sice má o kousek menší hodnocení, ale to hodnocení podpořilo daleko více lidí, proto je před hrou B, u které hodnotilo jen 10 lidí.
Já myslím, že cokoliv, co potenciálně zvyšuje nároky na moderování webu není v tuhle (a asi ani v žádnou jinou) chvíli moc dobrý nápad.

Když někdo napíše dobrý komentář, tak je jeho názor více vidět, než pokud pouze hodnotí. To je smysl komentáře. Vysvětlit své hodnocení je motivací pro komentování samo o sobě. Odrazit to na průměru ale docela zabíjí smysl průmeru, páč to už nebude průměr. Akorát by to zvrátilo hodnocení na webu převážně do rukou grafomanů a spammerů.
Jako clovek se suverenne nejvetsim poctem (vesmes imho informativnich a tudiz hodnotnych :P) komentaru si porad myslim ze je to blbost.

Vubec - kdyz se tak nejak podivam na soucasnyou situaci s komentarema tak myslim, ze kde je komentaru vic, tam se vesmes obsahove opakuji a tohle zvyhodnovani hodnoceni podporenych komentarem vidim jako dobrou cestu ten pomer mnozstvi textu a v nem obsazene inforamce jeste vic zkurvit.

Ano, zneuzit se da leccos, ale v tomhle pripade "vyhody" imho nepokryvaji ani zlomek potencialniho negativniho dopadu na obecnou kvalitu obsahu.

(A komentar co je prilis pirmitivni, nez aby se rovnal s prumerne kvalitnim komentarem povazuju za drzost presouvat do diskuze - to se dela v pripade zameny komentaru s diskusi. Nebo by se imho aspon melo vylucne delat, neb i retardovany nazor je nazorem.)
Pro mě je to výhoda. Jako každá funkce i tato je zneužitelná. A i proti zneužití se dá bojovat.

Ale když vidím někoho, kdo si dá práci s 30ti řádkovým, velmi kvalitním a poučným komentářem, myslím že je přínosnější než anonymní hodnocení, které neříká proč se uživatel rozhodl dát takové rozhodnutí. A takový komentář by měl být oceněn.

Když by to někdo zneužíval (zas tak moc aktivních uživatelů DH nemá aby se to vymklo kontrole), dalo by se to řešit pomocí výstrahy od adminů.

A komentář co není komentář se přeci přesouvá do diskuze.
Budiž. Když si někdo dá práci s tím napsat recenzi, bude jeho názor mít větší váhu než ten, kdo dá jen hodnocení.
Marty McFly: Když jsou ty výhody a nevýhody váženého hodnocení jasné, tak asi budu za hlupáka, ale musím se zeptat jaké že by ty výhody měly být.
A to zas napadlo mě, ale nedotáhl jsem to do konce (s tím enginem). Máš pravdu, to by bylo velmi užitečné - Source engine pro více jak deset her, Build engine, Unreal ... a nebo třeba AGS (Adventure Game Studio), na něm běhá velké množství freewarovek. Popřípadně Game Maker (pokud jsou hry na jeho enginu zde povoleny).

Bral bych to ale jen jako nepovinný údaj, protože někde by to fakt nešlo zjistit.
Marty McFly: Tohle zatím asi nikoho nenapadlo, ale já bych mnohem víc uvítal, např. informaci o použitém enginu, než zemi původu. To je pro mě u her celkem zbytečný údaj. A jak jsi psal, v mnoha případech by to bylo i dost sporné. Jinak v současné době jde kliknout na vývojáře a tam zjistíš zemi původu studia, což si vztáhneš na hry od nich...