Sucker Punch znovu potvrzuje, že dělat hry opravdu umí. Je tedy logické, že srovnání s jejich nejslavnějším titulem Ghost of Tsushima se nevyhne. Novinka si z něj bere to nejlepší – výborný soubojový systém, nádhernou grafiku, chuť objevovat okolní svět a vtahující atmosféru. Několik mechanik je sice vylepšených, ale nejde o tak velký posun, jak bych po prvním dílu očekával.
Proč je však tento titul v mých očích o krok za GoT ? Hlavně kvůli příběhu. Jeho gradace a samotné vyústění působí slaběji. Ne že by vývojáři neuměli vyprávět -> dávkování příběhu zvládají skvěle, ale některé scénáristické obraty působí uměle a zbytečně tlačeně. Bez spoilerů mohu říct jen tolik, že předfinální twist, kdy se všechno zhroutí jak dům z karet, mě upřímně naštval svojí leností. Už dlouho před tím bylo jasné, že jde o slabě vystavěný plán, a jeho potvrzení mě spíš zklamalo než překvapilo. Nemám to ale tvůrcům za zlé, navázat na neskutečně promyšlený příběh z předešlého dílu by byl oříšek pro kohokoli. Vyprávět umí, hra mě dokázala zabavit na skvělých 52 hodin (platinová trofej úspěšně dokončena) a už teď se těším, s čím přijdou příště.
Ještě jedna věc mě ale během celého gameplaye vyloženě rozčilovala, a to bylo ovládání výběru zbraní a vybavení. Při přepínání mezi volbami pomocí L2/R2 bylo nutné po výběru ještě znovu potvrdit volbu stejným tlačítkem. U Ghost of Tsushima nabídka po uvolnění spouště sama zmizela, takže přechod mezi bojem a výběrem byl plynulý. Tady to však často vedlo ke zmatku, místo útoku jsem zůstal viset v menu a vybíral zbraň, zatímco soupeř mě nemilosrdně trestal. Možná někde v nabídce tato možnost přepnutí existuje, avšak po pečlivém prozkoumání nastavení jsem ji nedohledal. Snad ji vývojáři přidají v některém z budoucích updatů – v den dohrání (10/2025) tato možnost k dispozici nebyla.
Proč je však tento titul v mých očích o krok za GoT ? Hlavně kvůli příběhu. Jeho gradace a samotné vyústění působí slaběji. Ne že by vývojáři neuměli vyprávět -> dávkování příběhu zvládají skvěle, ale některé scénáristické obraty působí uměle a zbytečně tlačeně. Bez spoilerů mohu říct jen tolik, že předfinální twist, kdy se všechno zhroutí jak dům z karet, mě upřímně naštval svojí leností. Už dlouho před tím bylo jasné, že jde o slabě vystavěný plán, a jeho potvrzení mě spíš zklamalo než překvapilo. Nemám to ale tvůrcům za zlé, navázat na neskutečně promyšlený příběh z předešlého dílu by byl oříšek pro kohokoli. Vyprávět umí, hra mě dokázala zabavit na skvělých 52 hodin (platinová trofej úspěšně dokončena) a už teď se těším, s čím přijdou příště.
Ještě jedna věc mě ale během celého gameplaye vyloženě rozčilovala, a to bylo ovládání výběru zbraní a vybavení. Při přepínání mezi volbami pomocí L2/R2 bylo nutné po výběru ještě znovu potvrdit volbu stejným tlačítkem. U Ghost of Tsushima nabídka po uvolnění spouště sama zmizela, takže přechod mezi bojem a výběrem byl plynulý. Tady to však často vedlo ke zmatku, místo útoku jsem zůstal viset v menu a vybíral zbraň, zatímco soupeř mě nemilosrdně trestal. Možná někde v nabídce tato možnost přepnutí existuje, avšak po pečlivém prozkoumání nastavení jsem ji nedohledal. Snad ji vývojáři přidají v některém z budoucích updatů – v den dohrání (10/2025) tato možnost k dispozici nebyla.
Pro: Skvělý soubojový systém, nádherná grafika, vtahující svět, dlouhá herní doba 52h (pro někoho může být mínus)
Proti: Menší posun oproti prvnímu dílu, slabší (ale stále dobrý) příběh ve srovnání s GoT, neohrabané ovládání výběru zbraní (nutnost potvrzení volby. Doufejme, že to vývojáři upraví v některém z updatů.)