Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Ghost of Yōtei

  • PS5 85
Sucker Punch znovu potvrzuje, že dělat hry opravdu umí. Je tedy logické, že srovnání s jejich nejslavnějším titulem Ghost of Tsushima se nevyhne. Novinka si z něj bere to nejlepší – výborný soubojový systém, nádhernou grafiku, chuť objevovat okolní svět a vtahující atmosféru. Několik mechanik je sice vylepšených, ale nejde o tak velký posun, jak bych po prvním dílu očekával.
Proč je však tento titul v mých očích o krok za GoT ? Hlavně kvůli příběhu. Jeho gradace a samotné vyústění působí slaběji. Ne že by vývojáři neuměli vyprávět -> dávkování příběhu zvládají skvěle, ale některé scénáristické obraty působí uměle a zbytečně tlačeně. Bez spoilerů mohu říct jen tolik, že předfinální twist, kdy se všechno zhroutí jak dům z karet, mě upřímně naštval svojí leností. Už dlouho před tím bylo jasné, že jde o slabě vystavěný plán, a jeho potvrzení mě spíš zklamalo než překvapilo. Nemám to ale tvůrcům za zlé, navázat na neskutečně promyšlený příběh z předešlého dílu by byl oříšek pro kohokoli. Vyprávět umí, hra mě dokázala zabavit na skvělých 52 hodin (platinová trofej úspěšně dokončena) a už teď se těším, s čím přijdou příště.
Ještě jedna věc mě ale během celého gameplaye vyloženě rozčilovala, a to bylo ovládání výběru zbraní a vybavení. Při přepínání mezi volbami pomocí L2/R2 bylo nutné po výběru ještě znovu potvrdit volbu stejným tlačítkem. U Ghost of Tsushima nabídka po uvolnění spouště sama zmizela, takže přechod mezi bojem a výběrem byl plynulý. Tady to však často vedlo ke zmatku, místo útoku jsem zůstal viset v menu a vybíral zbraň, zatímco soupeř mě nemilosrdně trestal. Možná někde v nabídce tato možnost přepnutí existuje, avšak po pečlivém prozkoumání nastavení jsem ji nedohledal. Snad ji vývojáři přidají v některém z budoucích updatů – v den dohrání (10/2025) tato možnost k dispozici nebyla.

Pro: Skvělý soubojový systém, nádherná grafika, vtahující svět, dlouhá herní doba 52h (pro někoho může být mínus)

Proti: Menší posun oproti prvnímu dílu, slabší (ale stále dobrý) příběh ve srovnání s GoT, neohrabané ovládání výběru zbraní (nutnost potvrzení volby. Doufejme, že to vývojáři upraví v některém z updatů.)

+10

Dying Light: The Beast

  • PS5 70
Nový díl jsem přirozeně srovnával s Dying Light 2, který mě hratelností bavil – parkoor, stamina systém, paragliding a měnící se město podle zvolené frakce přinášely zábavu i při pouhém přesunu z místa na místo. Hledání ventilátorů, které mě vystřelily zpět do výšky, bylo vyloženě návykové a zpestřovalo cestování. To bohužel v aktuálním díle chybí. Přibližně 60 % mapy tvoří příroda a přesuny zde probíhají převážně pěšky nebo autem. Ani hák ve stylu „spidermana“ nezajistil dostatek zábavy – většinou jsem jen sledoval GPS v autě nebo držel šipku dopředu, což působilo monotónně a bez nápadu. Tento aspekt mi výrazně snížil celkový dojem z gameplaye. Po dokončení hlavního příběhu jsem se musel spíš nutit k vedlejším aktivitám, než že by mě samy lákaly. Momentálně mám odehráno zhruba 33 hodin a necítím potřebu ve hře dál zůstávat a sbírat všechny trofeje. Co se týče příběhu, od Techlandu už člověk ví, co čekat – příběh nikdy nebyl hlavním důvodem pro nákup jejich hry. Zklamáním byl i meč Excalibur, jehož odemknutí bylo náročné, ale ve výsledku craftnuté legendární zbraně nabídly mnohem lepší službu, takže meč skončil zapomenutý v batohu. I přes tyto výtky je hra stále zábavná – systém RPG vylepšování postavy i zbraní funguje dobře a boss fighty dokážou nabídnout solidní adrenalin. Jediným dalším mínusem je technický stav: v aktuální verzi hry jsem několikrát nebyl schopen pokračovat v příběhové misi kvůli bugu, naštěstí vždy pomohl restart. Možná se některé zmíněné nedostatky vyřeší v budoucích updatech, ale já už se k titulu vracet neplánuji. Hodnoceno 09/2025.

Pro: RPG systém vylepšování postavy a zbraní, souboje se zombíky/bossy.

Proti: Místy nudné přesuny po mapě (auto/pěšky), průměrný příběh, bugy (ty časem opraví)

+4