Nevidomý svět je pro mnohé "vidící" těžko pochopitelný. Život zrakově postižených však není jenom o černočerném prostoru, jak by se mohl někdo domnívat. Svět "ve tmě" je daleko barvitější, než se na první pohled může zdát.
V plošinkovém Wanderment si vyzkoušíme, jaké to je "číst rukama", resp. "tlapkama". Andyman404 nás seznamuje s příběhem slepého koťátka, které se snaží najít cestu domů. Hráč ochutná pohyb po nebezpečné rušné ulici bez zrakových vjemů. Hlavním zprostředkovatelem informací se zde stává sluchové a aktivní/pasivní hmatové vnímání. Pomocí "třpytkatých" vibrací, rozličných kmitočtů a intenzity, si vytváříme komplexní představu o předmětech, určujeme jejich směr a vzdálenost, získáváme údaje o velikosti, tvaru, obrysu i (ne)rizikovosti.
Úkolem je zajistit "fouskovi" doprovod, ochranu a bezpečný přesun k jeho majitelům. Orientace v trvalém hluku vyžaduje maximální soustředění a obezřetnost. Smrt je tu otázkou vteřiny.
V plošinkovém Wanderment si vyzkoušíme, jaké to je "číst rukama", resp. "tlapkama". Andyman404 nás seznamuje s příběhem slepého koťátka, které se snaží najít cestu domů. Hráč ochutná pohyb po nebezpečné rušné ulici bez zrakových vjemů. Hlavním zprostředkovatelem informací se zde stává sluchové a aktivní/pasivní hmatové vnímání. Pomocí "třpytkatých" vibrací, rozličných kmitočtů a intenzity, si vytváříme komplexní představu o předmětech, určujeme jejich směr a vzdálenost, získáváme údaje o velikosti, tvaru, obrysu i (ne)rizikovosti.
Úkolem je zajistit "fouskovi" doprovod, ochranu a bezpečný přesun k jeho majitelům. Orientace v trvalém hluku vyžaduje maximální soustředění a obezřetnost. Smrt je tu otázkou vteřiny.