Nikdo neví proč, jak a kdy vznikl podzemní labyrint zvoucí se Telengard. Vkročit však pro každého dobrodruha představuje šanci vymanit se jednou provždy z nejistoty každodenního nasazování života pro ostatní, odměňovaného nezřídka jen v naturáliích, jindy poplácáním po zádech a řečmi, které nic nestojí. Šanci na zbohatnutí v Telengardu však většina příchozích promění ve svou nemesis. Každý nalezený poklad jenom vyvolává touhu po dalším a dobrodruzi se tak při každé další výpravě noří hlouběji a hlouběji do bludiště, dokud se nestane jejich hrobem. Bude váš osud příběhem úspěchu?
Telengard poprvé vyšel v roce 1982 pro mikropočítač TRS-80 a uvedl subžánr rogue-like RPG her. Tento raný dungeon-crawler obsahuje úctyhodných padesát podlaží se dvěma miliony místností, obývaných dvaceti druhy monster, proti kterým lze nasadit až 36 druhů kouzel. Příběh si musíte vytvářet sami, jediným cílem hry, která nemusí nikdy skončit je zabíjet monstra, nacházet poklady a za získané zkušenosti zlepšovat atributy vašeho charakteru, jako jsou síla, inteligence, moudrost, konstituce, bystrost a charisma. Postup lze naštěstí ukládat, případná smrt charakteru je ovšem permanentní.
Hrát můžete buďto na tahy nebo v real-timovém módu, to vás ovšem mohou zaskočit monstra, i když se zrovna nehýbete. Na výběr jsou chladné zbraně, již zmíněná magie a vždycky se lze pokusit o útěk. V případě vysokého charisma se budou některá monstra chtít kamarádit, což vám může přinést zajímavé předměty. Za pomoci patřičných svitků si lze časem cesty podlažími dungeonu krátit teleportací. Nalézané fontány, oltáře a trůny mohou kladně i záporně ovlivnit vaše statistiky. Celá hra byla naprogramována v jazyce BASIC, což znamená prakticky neomezený potenciál dalších úprav hráčem.
Telengard poprvé vyšel v roce 1982 pro mikropočítač TRS-80 a uvedl subžánr rogue-like RPG her. Tento raný dungeon-crawler obsahuje úctyhodných padesát podlaží se dvěma miliony místností, obývaných dvaceti druhy monster, proti kterým lze nasadit až 36 druhů kouzel. Příběh si musíte vytvářet sami, jediným cílem hry, která nemusí nikdy skončit je zabíjet monstra, nacházet poklady a za získané zkušenosti zlepšovat atributy vašeho charakteru, jako jsou síla, inteligence, moudrost, konstituce, bystrost a charisma. Postup lze naštěstí ukládat, případná smrt charakteru je ovšem permanentní.
Hrát můžete buďto na tahy nebo v real-timovém módu, to vás ovšem mohou zaskočit monstra, i když se zrovna nehýbete. Na výběr jsou chladné zbraně, již zmíněná magie a vždycky se lze pokusit o útěk. V případě vysokého charisma se budou některá monstra chtít kamarádit, což vám může přinést zajímavé předměty. Za pomoci patřičných svitků si lze časem cesty podlažími dungeonu krátit teleportací. Nalézané fontány, oltáře a trůny mohou kladně i záporně ovlivnit vaše statistiky. Celá hra byla naprogramována v jazyce BASIC, což znamená prakticky neomezený potenciál dalších úprav hráčem.
Nikdo neví proč, jak a kdy vznikl podzemní labyrint zvoucí se Telengard. Vkročit však pro každého dobrodruha představuje šanci vymanit se jednou provždy z nejistoty každodenního nasazování života pro ostatní, odměňovaného nezřídka jen v naturáliích, jindy poplácáním po zádech a řečmi, které nic nestojí. Šanci na zbohatnutí v Telengardu však většina příchozích promění ve svou nemesis. Každý nalezený poklad jenom vyvolává touhu po dalším a dobrodruzi se tak při každé další výpravě noří hlouběji a hlouběji do bludiště, dokud se nestane jejich hrobem. Bude váš osud příběhem úspěchu?
Telengard poprvé vyšel v roce 1982 pro mikropočítač TRS-80 a uvedl subžánr rogue-like RPG her. Tento raný dungeon-crawler obsahuje úctyhodných padesát podlaží se dvěma miliony místností, obývaných dvaceti druhy monster, proti kterým lze nasadit až 36 druhů kouzel. Příběh si musíte vytvářet sami. Jediným cílem hry, která nemusí nikdy skončit, je zabíjet monstra, nacházet poklady a za získané zkušenosti zlepšovat atributy vašeho charakteru, jako jsou síla, inteligence, moudrost, konstituce, bystrost a charisma. Postup lze naštěstí ukládat, případná smrt charakteru je ovšem permanentní.
Hrát můžete buďto na tahy nebo v real-timovém módu, to vás ovšem mohou zaskočit monstra, i když se zrovna nehýbete. Na výběr jsou chladné zbraně, již zmíněná magie a vždycky se lze pokusit o útěk. V případě vysokého charisma se budou některá monstra chtít kamarádit, což vám může přinést zajímavé předměty. Za pomoci patřičných svitků si lze časem cesty podlažími dungeonu krátit teleportací. Nalézané fontány, oltáře a trůny mohou kladně i záporně ovlivnit vaše statistiky. Celá hra byla naprogramována v jazyce BASIC, což znamená prakticky neomezený potenciál dalších úprav hráčem.
Telengard poprvé vyšel v roce 1982 pro mikropočítač TRS-80 a uvedl subžánr rogue-like RPG her. Tento raný dungeon-crawler obsahuje úctyhodných padesát podlaží se dvěma miliony místností, obývaných dvaceti druhy monster, proti kterým lze nasadit až 36 druhů kouzel. Příběh si musíte vytvářet sami. Jediným cílem hry, která nemusí nikdy skončit, je zabíjet monstra, nacházet poklady a za získané zkušenosti zlepšovat atributy vašeho charakteru, jako jsou síla, inteligence, moudrost, konstituce, bystrost a charisma. Postup lze naštěstí ukládat, případná smrt charakteru je ovšem permanentní.
Hrát můžete buďto na tahy nebo v real-timovém módu, to vás ovšem mohou zaskočit monstra, i když se zrovna nehýbete. Na výběr jsou chladné zbraně, již zmíněná magie a vždycky se lze pokusit o útěk. V případě vysokého charisma se budou některá monstra chtít kamarádit, což vám může přinést zajímavé předměty. Za pomoci patřičných svitků si lze časem cesty podlažími dungeonu krátit teleportací. Nalézané fontány, oltáře a trůny mohou kladně i záporně ovlivnit vaše statistiky. Celá hra byla naprogramována v jazyce BASIC, což znamená prakticky neomezený potenciál dalších úprav hráčem.
Nikdo neví proč, jak a kdy vznikl podzemní labyrint zvoucí se Telengard. Vkročit však pro každého dobrodruha představuje šanci vymanit se jednou provždy z nejistoty každodenního nasazování života pro ostatní, odměňovaného nezřídka jen v naturáliích, jindy poplácáním po zádech a řečmi, které nic nestojí. Šanci na zbohatnutí v Telengardu však většina příchozích promění ve svou nemesis. Každý nalezený poklad jenom vyvolává touhu po dalším a dobrodruzi se tak při každé další výpravě noří hlouběji a hlouběji do bludiště, dokud se nestane jejich hrobem. Bude váš osud příběhem úspěchu?
Telengard poprvé vyšel v roce 1982 pro mikropočítač TRS-80 a uvedl subžánr rogue-like RPG her. Tento raný dungeon-crawler obsahuje úctyhodných padesát podlaží se dvěma miliony místností, obývaných dvaceti druhy monster, proti kterým lze nasadit až 36 druhů kouzel. Příběh si musíte vytvářet sami. Jediným cílem hry, která nemusí nikdy skončit, je zabíjet monstra, nacházet poklady a za získané zkušenosti zlepšovat atributy vašeho charakteru, jako jsou síla, inteligence, moudrost, konstituce, bystrost a charisma. Postup lze naštěstí ukládat, případná smrt charakteru je ovšem permanentní.
Hrát můžete buďto na tahy nebo v real-timovém módu, to vás ovšem mohou zaskočit monstra, i když se zrovna nehýbete. Na výběr jsou chladné zbraně, již zmíněná magie a vždycky se lze pokusit o útěk. V případě vysokého charisma se budou některá monstra chtít kamarádit, což vám může přinést zajímavé předměty. Za pomoci patřičných svitků si lze časem cesty podlažími dungeonu krátit teleportací. Nalézané fontány, oltáře a trůny mohou kladně i záporně ovlivnit vaše statistiky. Celá hra byla naprogramována v jazyce BASIC, což znamená prakticky neomezený potenciál dalších úprav hráčem.
Telengard poprvé vyšel v roce 1982 pro mikropočítač TRS-80 a uvedl subžánr rogue-like RPG her. Tento raný dungeon-crawler obsahuje úctyhodných padesát podlaží se dvěma miliony místností, obývaných dvaceti druhy monster, proti kterým lze nasadit až 36 druhů kouzel. Příběh si musíte vytvářet sami. Jediným cílem hry, která nemusí nikdy skončit, je zabíjet monstra, nacházet poklady a za získané zkušenosti zlepšovat atributy vašeho charakteru, jako jsou síla, inteligence, moudrost, konstituce, bystrost a charisma. Postup lze naštěstí ukládat, případná smrt charakteru je ovšem permanentní.
Hrát můžete buďto na tahy nebo v real-timovém módu, to vás ovšem mohou zaskočit monstra, i když se zrovna nehýbete. Na výběr jsou chladné zbraně, již zmíněná magie a vždycky se lze pokusit o útěk. V případě vysokého charisma se budou některá monstra chtít kamarádit, což vám může přinést zajímavé předměty. Za pomoci patřičných svitků si lze časem cesty podlažími dungeonu krátit teleportací. Nalézané fontány, oltáře a trůny mohou kladně i záporně ovlivnit vaše statistiky. Celá hra byla naprogramována v jazyce BASIC, což znamená prakticky neomezený potenciál dalších úprav hráčem.
Nikdo neví proč, jak a kdy vznikl podzemní labyrint zvoucí se Telengard. Vkročit však pro každého dobrodruha představuje šanci vymanit se jednou provždy z nejistoty každodenního nasazování života pro ostatní, odměňovaného nezřídka jen v naturáliích, jindy poplácáním po zádech a řečmi, které nic nestojí. Šanci na zbohatnutí v Telengardu však většina příchozích promění ve svou nemesis. Každý nalezený poklad jenom vyvolává touhu po dalším a dobrodruzi se tak při každé další výpravě noří hlouběji a hlouběji do bludiště, dokud se nestane jejich hrobem. Bude váš osud příběhem úspěchu?
Telengard poprvé vyšel v roce 1982 pro mikropočítač TRS-80 a uvedl subžánr rogue-like RPG her. Tento raný dungeon-crawler obsahuje úctyhodných padesát podlaží se dvěma miliony místností, obývaných dvaceti druhy monster, proti kterým lze nasadit až 36 druhů kouzel. Příběh si musíte vytvářet sami. Jediným cílem hry, která nemusí nikdy skončit, je zabíjet monstra, nacházet poklady a za získané zkušenosti zlepšovat atributy vašeho charakteru, jako jsou síla, inteligence, moudrost, konstituce, bystrost a charisma. Postup lze naštěstí ukládat, případná smrt charakteru je ovšem permanentní.
Hrát můžete buďto na tahy nebo v real-timovém módu, to vás ovšem mohou zaskočit monstra, i když se zrovna nehýbete. Na výběr jsou chladné zbraně, již zmíněná magie a vždycky se lze pokusit o útěk. V případě vysokého charisma se budou některá monstra chtít kamarádit, což vám může přinést zajímavé předměty. Za pomoci patřičných svitků si lze časem cesty podlažími dungeonu krátit teleportací. Nalézané fontány, oltáře a trůny mohou kladně i záporně ovlivnit vaše statistiky. Celá hra byla naprogramována v jazyce BASIC, což znamená prakticky neomezený potenciál dalších úprav hráčem.
Telengard poprvé vyšel v roce 1982 pro mikropočítač TRS-80 a uvedl subžánr rogue-like RPG her. Tento raný dungeon-crawler obsahuje úctyhodných padesát podlaží se dvěma miliony místností, obývaných dvaceti druhy monster, proti kterým lze nasadit až 36 druhů kouzel. Příběh si musíte vytvářet sami. Jediným cílem hry, která nemusí nikdy skončit, je zabíjet monstra, nacházet poklady a za získané zkušenosti zlepšovat atributy vašeho charakteru, jako jsou síla, inteligence, moudrost, konstituce, bystrost a charisma. Postup lze naštěstí ukládat, případná smrt charakteru je ovšem permanentní.
Hrát můžete buďto na tahy nebo v real-timovém módu, to vás ovšem mohou zaskočit monstra, i když se zrovna nehýbete. Na výběr jsou chladné zbraně, již zmíněná magie a vždycky se lze pokusit o útěk. V případě vysokého charisma se budou některá monstra chtít kamarádit, což vám může přinést zajímavé předměty. Za pomoci patřičných svitků si lze časem cesty podlažími dungeonu krátit teleportací. Nalézané fontány, oltáře a trůny mohou kladně i záporně ovlivnit vaše statistiky. Celá hra byla naprogramována v jazyce BASIC, což znamená prakticky neomezený potenciál dalších úprav hráčem.