Suicide Guy je logická hra z pohledu první osoby, kde hráč prochází sérií snových úrovní, které představují výstřední situace. Cílem každé úrovně je "probudit" postavu tím, že ji donutíte zemřít, nejde tedy o boj, ale o hledání kreativního a vtipného způsobu ukončení snu. Hráč manipuluje s předměty, kombinuje je a využívá fyziku prostředí, například vozidla, krabice, běžné předměty, aby spustil řetězec událostí vedoucí ke smrti snícího protagonisty. Každá úroveň přináší jiný druh problému: někdy se jedná o mechanismy podobné únikové místnosti, jindy o jednoduché sekvence tahů a fyziky, vše podáno v surrealistickém, humorně laděném stylu. Okolní prostředí se liší, od domácích pokojů přes majáky až po snové lokace inspirované popkulturou.
Hra kombinuje občasné prvky plošinovekm jako jsou přesné skoky, s logickou výzvou, co obvykle vede k pokusům a omylům při objevování správného postupu. Hráč nemá časový limit, což umožňuje v klidu objevovat možnosti dalšího postupu.
Hra kombinuje občasné prvky plošinovekm jako jsou přesné skoky, s logickou výzvou, co obvykle vede k pokusům a omylům při objevování správného postupu. Hráč nemá časový limit, což umožňuje v klidu objevovat možnosti dalšího postupu.