Qasir Al-Wasat je stealth akce s prvky logických her, odehrávající se ve 12. století v Sýrii. Ujmete se v ní neviditelné bytosti vyvolané čarodějem, který vám dá za úkol zabít tři cíle a získat jejich speciální jed. Pokud se vám to povede, pustí vás čaroděj na svobodu. Příběh je často doplňován rozhovory nebo vnitřním monologem neviditelné bytosti.
Hru sledujete z pohledu shora. Jste sice neviditelná bytost, ale nepřátelé vás stejně mohou zaslechnout či najít, pokud se potřísníte krví vašich obětí a nebo když se pohybujete vodou. Vodu je možné využít k omytí krve a získání kompletní neviditelnosti. Vaše neviditelnost je zobrazována v procentech. Pokud vás nepřátelé uslyší, začnou vás hledat a nepřestanou, dokud nad jejich hlavou bude značka otazníku nebo vykřičníku. Pokud vás nepřítel zasáhne, znamená to pro vás smrt.
Logická část spočívá v hledání klíčů od pokojů, které u sebe mají určité stráže. Některé z pokojů navštívit nemusíte, ale můžete v nich najít různé bonusy. Některé minihry jsou ovšem složitější a odehrávají se na samostatné obrazovce.
Hru sledujete z pohledu shora. Jste sice neviditelná bytost, ale nepřátelé vás stejně mohou zaslechnout či najít, pokud se potřísníte krví vašich obětí a nebo když se pohybujete vodou. Vodu je možné využít k omytí krve a získání kompletní neviditelnosti. Vaše neviditelnost je zobrazována v procentech. Pokud vás nepřátelé uslyší, začnou vás hledat a nepřestanou, dokud nad jejich hlavou bude značka otazníku nebo vykřičníku. Pokud vás nepřítel zasáhne, znamená to pro vás smrt.
Logická část spočívá v hledání klíčů od pokojů, které u sebe mají určité stráže. Některé z pokojů navštívit nemusíte, ale můžete v nich najít různé bonusy. Některé minihry jsou ovšem složitější a odehrávají se na samostatné obrazovce.