Proč La Quimera (skoro) všechny zklamala?
Zřejmě z důvodu nedostatku financí na další vývoj se ukrajinští tvůrci rozhodli La Quimeru vydat pouhé dva měsíce od jejího odhalení ze 27. února, a to konkrétně hned 25. dubna 2025. Preprodukce hry ale začala již v roce 2020 a jak uvedl pro server WcfTech hlavní AI designér Oleksandr Kosťuk v ostrém vývoji byla od roku 2021, což nepřímo dokládá i utilizace modifikovaného Unreal Engine 4, kdy UE5 vydal Epic až v dubnu 2022.
Ani čtyřletý vývojový cyklus ovšem nezabránil veskrze negativnímu přijetí. Mezi časté výtky již v uzavřené betě běžící od 12. dubna 2025 kromě bugů patřily pětihodinová délka, žádný multiplayer mimo kampaňové kooperace nebo třeba malá rozmanitost zbraní. Hra sice 25. dubna šla do prodeje coby plnohodnotné vydání, tentýž den byla forma změněna na early access s releasem posunutým na 7. května a příslibem postupných updatů rozložených do 18 měsíců. Mají zahrnout víceméně vše, co měla tato hra ve stádiu zrodu skýtat od začátku.
Styl komunikace tvůrců a negativním přijetí situace Quimery připomíná kontroverzi kolem o měsíc později vydaného MindsEye (2025), jehož autoři, rovněž ve finanční tísni, rovněž vydali nedopečenou hru. Oproti Quimeře za €29.99/$29.99 ovšem Mindseye stálo €59.99/$59.99. Zklamání bylo v obou případech o to větší, že vývojáři ze studií Reburn (Metro série) natož z Build A Rocket Boy založené producentem z Rockstaru nebyla žádná ucha.
Zřejmě z důvodu nedostatku financí na další vývoj se ukrajinští tvůrci rozhodli La Quimeru vydat pouhé dva měsíce od jejího odhalení ze 27. února, a to konkrétně hned 25. dubna 2025. Preprodukce hry ale začala již v roce 2020 a jak uvedl pro server WcfTech hlavní AI designér Oleksandr Kosťuk v ostrém vývoji byla od roku 2021, což nepřímo dokládá i utilizace modifikovaného Unreal Engine 4, kdy UE5 vydal Epic až v dubnu 2022.
Ani čtyřletý vývojový cyklus ovšem nezabránil veskrze negativnímu přijetí. Mezi časté výtky již v uzavřené betě běžící od 12. dubna 2025 kromě bugů patřily pětihodinová délka, žádný multiplayer mimo kampaňové kooperace nebo třeba malá rozmanitost zbraní. Hra sice 25. dubna šla do prodeje coby plnohodnotné vydání, tentýž den byla forma změněna na early access s releasem posunutým na 7. května a příslibem postupných updatů rozložených do 18 měsíců. Mají zahrnout víceméně vše, co měla tato hra ve stádiu zrodu skýtat od začátku.
Styl komunikace tvůrců a negativním přijetí situace Quimery připomíná kontroverzi kolem o měsíc později vydaného MindsEye (2025), jehož autoři, rovněž ve finanční tísni, rovněž vydali nedopečenou hru. Oproti Quimeře za €29.99/$29.99 ovšem Mindseye stálo €59.99/$59.99. Zklamání bylo v obou případech o to větší, že vývojáři ze studií Reburn (Metro série) natož z Build A Rocket Boy založené producentem z Rockstaru nebyla žádná ucha.