Freeciv je freeware předělávka slavné Sid Meier's Civilization II. Hra byla původně vydána roku 1996 třemi dánskými vývojáři, označovanými jako tzv. Great Danes a díky obrovskému úspěchu a komunitnímu vývoji je hra vyvíjena a aktualizována dodnes. Vzhledem k časové náročnosti projektu se během let průběžně mění lidé zainteresovaní do vývoje a autoři jsou tak nazýváni obecně Freeciv developers. Hra je multiplatformní a na rozdíl od starých verzí Civilizace je díky kontinuálnímu vývoji plně funkční i na nových systémech.
Freeciv je tahovou strategií, ve které se hráč věnuje budování vlastní říše, obchodování mezi národy, diplomacii a boji. V několika ohledech se navzdory původní snaze o identickou předělávku druhé Civilizace v herních prvcích liší. Je to například značně vyšší počet hratelných národů, rozsah mapy a množství dalších možností podrobného nastavení hry jako rychlost technologického vývoje, vzdálenost mezi jednotlivými městy či úrovní umělé inteligence. Zatímco v původní Civilizaci II bylo 21 hratelných národů, je jich ve Freeciv přes 300. Národy z původní komerční verze zůstaly a přibyly krom klasických, které se do hry nevešly (Dánové), i národy s notným historickým podtextem (Prusové), ale také méně významné, jako Súdánci, Kiribati nebo Cherokee. Změny mezi takovýmito národy jsou však spíše jen kosmetického rázu, bez zásadních rozdílů ovlivňujících hratelnost.
Významnou změnou oproti své předloze prošel i multiplayer. Umožňuje hraní až 126 hráčům přičemž vzhledem k časové náročnosti takovéto hry odehrávají tahy všichni současně.
Freeciv je tahovou strategií, ve které se hráč věnuje budování vlastní říše, obchodování mezi národy, diplomacii a boji. V několika ohledech se navzdory původní snaze o identickou předělávku druhé Civilizace v herních prvcích liší. Je to například značně vyšší počet hratelných národů, rozsah mapy a množství dalších možností podrobného nastavení hry jako rychlost technologického vývoje, vzdálenost mezi jednotlivými městy či úrovní umělé inteligence. Zatímco v původní Civilizaci II bylo 21 hratelných národů, je jich ve Freeciv přes 300. Národy z původní komerční verze zůstaly a přibyly krom klasických, které se do hry nevešly (Dánové), i národy s notným historickým podtextem (Prusové), ale také méně významné, jako Súdánci, Kiribati nebo Cherokee. Změny mezi takovýmito národy jsou však spíše jen kosmetického rázu, bez zásadních rozdílů ovlivňujících hratelnost.
Významnou změnou oproti své předloze prošel i multiplayer. Umožňuje hraní až 126 hráčům přičemž vzhledem k časové náročnosti takovéto hry odehrávají tahy všichni současně.
Freeciv je freeware předělávka slavné Sid Meier's Civilization II. Hra byla původně vydána roku 1996 třemi dánskými vývojáři, označovanými jako tzv. Great Danes a díky obrovskému úspěchu a komunitnímu vývoji je hra vyvíjena a aktualizována dodnes. Vzhledem k časové náročnosti projektu se během let průběžně mění lidé zainteresovaní do vývoje a autoři jsou tak nazýváni obecně Freeciv developers. Hra je multiplatformní a na rozdíl od starých verzí Civilizace je díky kontinuálnímu vývoji plně funkční i na nových systémech.
Freeciv je tahovou strategií, ve které se hráč věnuje budování vlastní říše, obchodování mezi národy, diplomacii a boji. V několika ohledech se navzdory původní snaze o identickou předělávku druhé Civilizace v herních prvcích liší. Je to například značně vyšší počet hratelných národů, rozsah mapy a množství dalších možností podrobného nastavení hry jako rychlost technologického vývoje, vzdálenost mezi jednotlivými městy či úrovní umělé inteligence. Zatímco v původní Civilizaci II bylo 21 hratelných národů, je jich ve Freeciv přes 300. Národy z původní komerční verze zůstaly a přibyly krom klasických, které se do hry nevešly (Dánové), i národy s notným historickým podtextem (Prusové), ale také méně významné, jako Súdánci, Kiribati nebo Cherokee. Změny mezi takovýmito národy jsou však spíše jen kosmetického rázu, bez zásadních rozdílů ovlivňujících hratelnost.
Významnou změnou oproti své předloze prošel i multiplayer. Umožňuje hraní až 126 hráčům, přičemž vzhledem k časové náročnosti takovéto hry odehrávají tahy všichni současně.
Freeciv je tahovou strategií, ve které se hráč věnuje budování vlastní říše, obchodování mezi národy, diplomacii a boji. V několika ohledech se navzdory původní snaze o identickou předělávku druhé Civilizace v herních prvcích liší. Je to například značně vyšší počet hratelných národů, rozsah mapy a množství dalších možností podrobného nastavení hry jako rychlost technologického vývoje, vzdálenost mezi jednotlivými městy či úrovní umělé inteligence. Zatímco v původní Civilizaci II bylo 21 hratelných národů, je jich ve Freeciv přes 300. Národy z původní komerční verze zůstaly a přibyly krom klasických, které se do hry nevešly (Dánové), i národy s notným historickým podtextem (Prusové), ale také méně významné, jako Súdánci, Kiribati nebo Cherokee. Změny mezi takovýmito národy jsou však spíše jen kosmetického rázu, bez zásadních rozdílů ovlivňujících hratelnost.
Významnou změnou oproti své předloze prošel i multiplayer. Umožňuje hraní až 126 hráčům, přičemž vzhledem k časové náročnosti takovéto hry odehrávají tahy všichni současně.
Freeciv je freeware předělávka slavné Sid Meier's Civilization II. Hra byla původně vydána roku 1996 třemi dánskými vývojáři, označovanými jako tzv. Great Danes a díky obrovskému úspěchu a komunitnímu vývoji je hra vyvíjena a aktualizována dodnes. Vzhledem k časové náročnosti projektu se během let průběžně mění lidé zainteresovaní do vývoje a autoři jsou tak nazýváni obecně Freeciv developers. Hra je multiplatformní a na rozdíl od starých verzí Civilizace je díky kontinuálnímu vývoji plně funkční i na nových systémech.
Freeciv je tahovou strategií, ve které se hráč věnuje budování vlastní říše, obchodování mezi národy, diplomacii a boji. V několika ohledech se navzdory původní snaze o identickou předělávku druhé Civilizace v herních prvcích liší. Je to například značně vyšší počet hratelných národů, rozsah mapy a množství dalších možností podrobného nastavení hry jako rychlost technologického vývoje, vzdálenost mezi jednotlivými městy či úrovní umělé inteligence. Zatímco v původní Civilizaci II bylo 21 hratelných národů, je jich ve Freeciv přes 300. Národy z původní komerční verze zůstaly a přibyly krom klasických, které se do hry nevešly (Dánové), i národy s notným historickým podtextem (Prusové), ale také méně významné, jako Súdánci, Kiribati nebo Cherokee. Změny mezi takovýmito národy jsou však spíše jen kosmetického rázu, bez zásadních rozdílů ovlivňujících hratelnost.
Významnou změnou oproti své předloze prošel i multiplayer. Umožňuje hraní až 126 hráčům, přičemž vzhledem k časové náročnosti takovéto hry odehrávají tahy všichni současně.
Freeciv je tahovou strategií, ve které se hráč věnuje budování vlastní říše, obchodování mezi národy, diplomacii a boji. V několika ohledech se navzdory původní snaze o identickou předělávku druhé Civilizace v herních prvcích liší. Je to například značně vyšší počet hratelných národů, rozsah mapy a množství dalších možností podrobného nastavení hry jako rychlost technologického vývoje, vzdálenost mezi jednotlivými městy či úrovní umělé inteligence. Zatímco v původní Civilizaci II bylo 21 hratelných národů, je jich ve Freeciv přes 300. Národy z původní komerční verze zůstaly a přibyly krom klasických, které se do hry nevešly (Dánové), i národy s notným historickým podtextem (Prusové), ale také méně významné, jako Súdánci, Kiribati nebo Cherokee. Změny mezi takovýmito národy jsou však spíše jen kosmetického rázu, bez zásadních rozdílů ovlivňujících hratelnost.
Významnou změnou oproti své předloze prošel i multiplayer. Umožňuje hraní až 126 hráčům, přičemž vzhledem k časové náročnosti takovéto hry odehrávají tahy všichni současně.
Freeciv je freeware předělávka slavné Sid Meier's Civilization II. Hra byla původně vydána roku 1996 třemi dánskými vývojáři, označovanými jako tzv. Great Danes a díky obrovskému úspěchu a komunitnímu vývoji je hra vyvíjena a aktualizována dodnes. Vzhledem k časové náročnosti projektu se během let průběžně mění lidé zainteresovaní do vývoje a autoři jsou tak nazýváni obecně Freeciv developers. Hra je multiplatformní a na rozdíl od starých verzí Civilizace je díky kontinuálnímu vývoji plně funkční i na nových systémech.
Freeciv je tahovou strategií, ve které se hráč věnuje budování vlastní říše, obchodování mezi národy, diplomacii a boji. V několika ohledech se navzdory původní snaze o identickou předělávku druhé Civilizace v herních prvcích liší. Je to například značně vyšší počet hratelných národů, rozsah mapy a množství dalších možností podrobného nastavení hry jako rychlost technologického vývoje, vzdálenost mezi jednotlivými městy či úrovní umělé inteligence. Zatímco v původní Civilizaci II bylo 21 hratelných národů, je jich ve Freeciv přes 300. Národy z původní komerční verze zůstaly a přibyly krom klasických, které se do hry nevešly (Dánové), i národy s notným historickým podtextem (Prusové), ale také méně významné, jako Súdánci, Kiribati nebo Cherokee. Změny mezi takovýmito národy jsou však spíše jen kosmetického rázu, bez zásadních rozdílů ovlivňujících hratelnost.
Významnou změnou oproti své předloze prošel i multiplayer. Umožňuje hraní až 126 hráčům, přičemž vzhledem k časové náročnosti takovéto hry odehrávají tahy všichni současně.
Freeciv je tahovou strategií, ve které se hráč věnuje budování vlastní říše, obchodování mezi národy, diplomacii a boji. V několika ohledech se navzdory původní snaze o identickou předělávku druhé Civilizace v herních prvcích liší. Je to například značně vyšší počet hratelných národů, rozsah mapy a množství dalších možností podrobného nastavení hry jako rychlost technologického vývoje, vzdálenost mezi jednotlivými městy či úrovní umělé inteligence. Zatímco v původní Civilizaci II bylo 21 hratelných národů, je jich ve Freeciv přes 300. Národy z původní komerční verze zůstaly a přibyly krom klasických, které se do hry nevešly (Dánové), i národy s notným historickým podtextem (Prusové), ale také méně významné, jako Súdánci, Kiribati nebo Cherokee. Změny mezi takovýmito národy jsou však spíše jen kosmetického rázu, bez zásadních rozdílů ovlivňujících hratelnost.
Významnou změnou oproti své předloze prošel i multiplayer. Umožňuje hraní až 126 hráčům, přičemž vzhledem k časové náročnosti takovéto hry odehrávají tahy všichni současně.