Zatímco první díl 46 Okunen Monogatari: The Shinkaron se nesl v duchu japonských RPG, sequel určený i pro západní trh změnil zavedený pořádek a vhodil hráče do akční plošinovky z bočního pohledu. Původní zápletka je však stejná - vyšší bytost Gaia pověří hráče v roli pravěkého živočicha, aby se vypracoval a vyvinul v průběhu věků, přežil jako nejsilnější, porazil amébovitého tvora Bolboxe s mocenskými zájmy, a tím si zasloužil vstup do Edenu vytvořeného Gaiou.
I hlavní mechanika hry je podobná. Rybička se musí probít skrze zástupy všech pravěkých tvorů až po první lidské tvory a sama se jimi přitom stát skrze okamžitou evoluci. Měnit se dají i vlastní tělesné parametry pro snazší bojeschopnost, ovšem musí se za ně zaplatit za nastřádané evoluční body, které hráč získává porážením nepřátel. V každé lokaci hráč plní nějaký vedlejší úkol, čímž se mu umožní postup do dalšího období.
Hra vyšla nejprve na konci roku 1992 v Japonsku a o půl roku později v USA během léta 1993.
I hlavní mechanika hry je podobná. Rybička se musí probít skrze zástupy všech pravěkých tvorů až po první lidské tvory a sama se jimi přitom stát skrze okamžitou evoluci. Měnit se dají i vlastní tělesné parametry pro snazší bojeschopnost, ovšem musí se za ně zaplatit za nastřádané evoluční body, které hráč získává porážením nepřátel. V každé lokaci hráč plní nějaký vedlejší úkol, čímž se mu umožní postup do dalšího období.
Hra vyšla nejprve na konci roku 1992 v Japonsku a o půl roku později v USA během léta 1993.