Edge of Sanity je hororová hra s prvky survivalu viděná z bočního pohledu, která se inspirovala mýtem Cthulhu spisovatele H.P. Lovecrafta. Odehrává se v období Studené války na Aljašce, kde k výzkumné stanici přijíždí zásobovací tým. Hned po vstupu jsou však příchozí konfrontování s děsivými monstry a jen taktak se hlavnímu protagonistovi podaří utéct a uvnitř divočiny založit dočasný tábor. Jakmile nabyde odvahy, musí se pokusit najít přeživší a zjistit, co se v oblasti stalo.
Survival prvky hry se projevují v nedostatku surovin, jídla a předmětů, bez nichž se postava ve stále děsivnějším prostředí neobejde. Musí tedy vyrážet do okolních oblastí, ať už jsou to lesy, doly nebo výzkumná zařízení, a hledat zdroje k výrobě nástrojů a prostředky pro přežití. Čelit bude hrůzám, monstrozitám, kultistům a mnohým událostem, které mají vliv na morálku a příčetnost člověka. Nachází také ostatní přeživší, jimž v táboře musí zajistit přísun potravy, dávat pozor na jejich morálku a zadávat úkoly, aby tábor byl udržen v chodu a obětí bylo co nejméně. Během průzkumu také postava nachází záznamy a indicie k tomu, aby si postupně udělala obrázek o tom, proti čemu to vlastně stojí.
Survival prvky hry se projevují v nedostatku surovin, jídla a předmětů, bez nichž se postava ve stále děsivnějším prostředí neobejde. Musí tedy vyrážet do okolních oblastí, ať už jsou to lesy, doly nebo výzkumná zařízení, a hledat zdroje k výrobě nástrojů a prostředky pro přežití. Čelit bude hrůzám, monstrozitám, kultistům a mnohým událostem, které mají vliv na morálku a příčetnost člověka. Nachází také ostatní přeživší, jimž v táboře musí zajistit přísun potravy, dávat pozor na jejich morálku a zadávat úkoly, aby tábor byl udržen v chodu a obětí bylo co nejméně. Během průzkumu také postava nachází záznamy a indicie k tomu, aby si postupně udělala obrázek o tom, proti čemu to vlastně stojí.