County of Fortune staví hráče do role stavitele a správce středověkého regionu, kde nestaví jednotlivé budovy, ale zakládá a rozvíjí celá sídla - od vesnic až po města. Musí sledovat přirozené zdroje jako jsou lesy, řeky nebo úrodnou půdu a efektivně navazovat obchody a dopravu mezi jednotlivými sídly. Postupem se v každé komunitě formují kulturní rysy - například specializace na řemesla nebo obchod - což ovlivňuje, jak se krajina i obyvatelstvo vyvíjejí. Systém propojení sídel vyžaduje pečlivé plánování logistiky a rozhodování, které osady budou růst a jakým směrem.
Ve fázi Early Access byly již základní prvky, jako správa sídel, vedení obchodu a kulturní směřování. V plné hře je již plné vedení regionu a zlepšená vizuální podoba krajiny. Prostředí tvoří rozsáhlé krajiny s různým terénem, jako jsou roviny, kopce, řeky, které vytvářejí odlišné hrací podmínky pro každou oblast.
Ve fázi Early Access byly již základní prvky, jako správa sídel, vedení obchodu a kulturní směřování. V plné hře je již plné vedení regionu a zlepšená vizuální podoba krajiny. Prostředí tvoří rozsáhlé krajiny s různým terénem, jako jsou roviny, kopce, řeky, které vytvářejí odlišné hrací podmínky pro každou oblast.