Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Cosmic Crusader Cosmic Crusader Cosmic Crusader
Michael Abrash
Michael Abrash
Michael Abrash
PC
1982
PC
1982
PC
1982
Cosmic Crusader Cosmic Crusader Cosmic Crusader
Žánr
akce > arkáda *
akce > arkáda *
akce > arkáda *

Forma
placená hra placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ne ne ne

IBM PC potřebovalo po svém startu v roce 1981 co nejvíce her od všech tehdy relevantních žánrů, do vesmíru zasazených arkád nevyjímaje. Už rok předtím z automatů přišly na konkurenční Atari 2600 Space Invaders (1978) a Phoenix (1980). Pod hlavičkou Funtastic, Inc. exkluzivně pro IBM PC vyvinutý Cosmic Crusader zvládající čtyřbarevnou CGA grafiku se inspiroval především automatovkou Galaxian (1979), s níž sdílí téměř totožnou hratelnost.

Vaše malá loď přilnutá ke spodnímu okraji obrazovky brání Zemi před stále houstnoucími formacemi shůry přilétajících mimozemských interventů, přičemž regulace střelby a uhýbání do stran je to jediné, co lze během 9 levelů dělat. Pohořet jde jenom 3x a každá nová loď stojí 2000 bodů a aktivací štítu dočasně ztrácíte možnost střílet. Výsledné skóre si můžete navýšit zničením nakrátko se objevivší velitelské lodi, zásahy nepřátel mimo formace či právě likvidací přímo před vámi zformovaných"triád" nepřátel.
IBM PC potřebovalo po svém startu v roce 1981 co nejvíce her od všech tehdy relevantních žánrů, do vesmíru zasazených arkád nevyjímaje. Už rok předtím z automatů přišly na konkurenční Atari 2600 Space Invaders (1978) a Phoenix (1980). Pod hlavičkou Funtastic, Inc. exkluzivně pro IBM PC vyvinutý Cosmic Crusader zvládající čtyřbarevnou CGA grafiku se inspiroval především automatovkou Galaxian (1979), s níž sdílí téměř totožnou hratelnost.

Vaše malá loď přilnutá ke spodnímu okraji obrazovky brání Zemi před stále houstnoucími formacemi shůry přilétajících mimozemských interventů, přičemž regulace střelby a uhýbání do stran je to jediné, co lze během 9 levelů dělat. Pohořet jde jenom 3x a každá nová loď stojí 2000 bodů a aktivací štítu dočasně ztrácíte možnost střílet. Výsledné skóre si můžete navýšit zničením nakrátko se objevivší velitelské lodi, zásahy nepřátel mimo formace či právě likvidací přímo před vámi zformovaných "triád" nepřátel.
Vaše malá loď přilnutá ke spodnímu okraji obrazovky brání v této arkádě Zemi před stále houstnoucími formacemi shůry přilétajících mimozemských interventů, přičemž regulace střelby a uhýbání do stran je to jediné, co lze během 9 levelů dělat. Pohořet jde jenom 3x a každá nová loď stojí 2000 bodů a aktivací štítu dočasně ztrácíte možnost střílet. Výsledné skóre si můžete navýšit zničením nakrátko se objevivší velitelské lodi, zásahy nepřátel mimo formace či právě likvidací přímo před vámi zformovaných "triád" nepřátel.