Hra je jakýsi spin-off série 12 Labours of Hercules. Při tvorbě nového Archimédova vynálezu došlo k velkému výbuchu a celé město Syrakusy bylo zničeno. Na Archiméda tedy čeká dlouhá cesta, která povede k nápravě a znovuvybudování města. Během hry se objevují největší Archimédovy vynálezy a objevy, jako bylo sestrojení čerpadla, stroje pracující na větrnou energii, zapalování nepřátelských lodí pomocí zrcadel, nebo okolnosti objevu samotného archimédova zákona.
Herním specifikem je time-management. Hráč ovládá především služebnictvo, které se stará o přísun jídla, dřeva a zlata, jakož i o opravu a výstavbu budov. Archimédes jen občas provede nějaký objev, nebo sestrojí vynález a posune příběh dál. Na scéně se párkrát objeví i Herkules a jeho nadpozemská síla. Úkolem většiny ze 100 levelů je vyčistit okolí od všemožných překážek a získat požadované zdroje, nebo postavit nějaké konkrétní stavby. V cestě často stojí i hladoví kyklopové, chamtiví golemové, nebo děsiví duchové, které je nutné přesvědčit, aby odešli.
Tento herní titul má mnoho společného se zmíněnou sérií o Herkulovi. Interface je takřka totožný a grafika, vizuální styl, nebo i samotný gameplay je z výrazné většiny stejný. Mezi kapitolami je opět vyprávěn příběh ve verších. Odlišné jsou prakticky jen některé stavby, či několik předmětů, které lze v úrovních nalézt. Značně ubylo nadpřirozených a bájných tvorů a reálií.
Herním specifikem je time-management. Hráč ovládá především služebnictvo, které se stará o přísun jídla, dřeva a zlata, jakož i o opravu a výstavbu budov. Archimédes jen občas provede nějaký objev, nebo sestrojí vynález a posune příběh dál. Na scéně se párkrát objeví i Herkules a jeho nadpozemská síla. Úkolem většiny ze 100 levelů je vyčistit okolí od všemožných překážek a získat požadované zdroje, nebo postavit nějaké konkrétní stavby. V cestě často stojí i hladoví kyklopové, chamtiví golemové, nebo děsiví duchové, které je nutné přesvědčit, aby odešli.
Tento herní titul má mnoho společného se zmíněnou sérií o Herkulovi. Interface je takřka totožný a grafika, vizuální styl, nebo i samotný gameplay je z výrazné většiny stejný. Mezi kapitolami je opět vyprávěn příběh ve verších. Odlišné jsou prakticky jen některé stavby, či několik předmětů, které lze v úrovních nalézt. Značně ubylo nadpřirozených a bájných tvorů a reálií.